تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شش (صفت) در مؤمن نيست: سخت گيرى، بى خيرى، حسادت، لجاجت، دروغگويى و تجاوز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820480814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رويانيان خبر دادعدم شارژ كارت سوخت خودروهاي بدون پلاك ملي از مرداد ماه


واضح آرشیو وب فارسی:موج: رويانيان خبر دادعدم شارژ كارت سوخت خودروهاي بدون پلاك ملي از مرداد ماه
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي رييس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي اعلام كرد: كارت سوخت خودروهايي كه تا تير ماه پلاك ملي نشوند از مرداد ماه شارژ نخواهد شد.


به گزارش خبرنگار موج، سردار محمد رويانيان امروز در كنفرانس مطبوعاتي خود با بيان اين مطلب يادآور شد: از تيرماه سال جاري با خودروهاي با مدل بالاي 54 كه همچنان به پلاك ملي مجهز نشده اند برخورد مي شود و كارت سوختشان نيز از مرداد ماه شارژ نخواهد شد.
وي در خصوص صدور گواهينامه هاي هوشمند گفت: صدور و استفاده از اين گواهينامه ها مي تواند تا 50 درصد به كاهش تخلفات رانندگي كمك كند چرا كه جريمه نه به نام خودرو بلكه به نام فرد ثبت خواهد شد.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه از تابستان امسال با رانندگاني كه بيش از 300 هزار تومان بدهي جريمه داشته باشند برخورد خواهد شد گفت: از تابستان امسال رانندگان اين خودروها در صورت ارتكاب به هر تخلف راهنمايي و رانندگي مورد پيگرد قرار خواهند گرفت.
وي در ادامه به طرح تعويض پلاك اشاره كرد و تصريح كرد: حدود 10 ميليون و 300 هزار خودرو و حدود 6 ميليون موتورسيكلت از سال 45 تا كنون در بانك اطلاعات راهور ناجا ثبت شده‌اند كه بر اساس آمارهاي موجود كمتر از 5 ميليون موتورسيكلت در كشور فعال و حدود 300 هزار خودرو فرسوده نيز از رده خارج شده است.
رويانيان با اشاره به اينكه 80 درصد پلاك خودروها ملي شده است گفت: از 2 ميليون خودرو پلاك قديمي و ليزري باقيمانده در كشور حدود 980 هزار دستگاه فرسوده است كه بخشي از اين تعداد از به طور طبيعي به دليل فرسودگي و بخشي نيز بر اثر تصادفات شديد از سيستم تردد خارج شده‌اند. همچنين بخشي از اين خودروها نيز سرقتي است كه آمار آنها موجود نيست.
رييس پليس راهور ناجا افزود: همچنان حدود يك ميليون خودرو پلاك قديمي در كشور باقيمانده كه به دلايل نامشخصي هنوز براي تعويض پلاك مراجعه نكرده‌اند.
وي ادامه داد: بخشي از رانندگان تا كنون خودرو خود را بيمه نكرده‌اند كه در حال حاضر براي تعويض پلاك بايد جريمه عدم بيمه بپردازند.
رويانيان تصريح كرد: براي حل مشكل اين دسته از خودروها در قانون جديد 4 ماه معافيت و بخشودگي عدم پرداخت حق‌بيمه در نظر گرفته شده است كه اين طرح از زمان ابلاغ به مدت 4 ماه اجرا مي‌شود و در اين مدت نيز به مأموران پليس گفته شده كه تنها خودروهاي فاقد بيمه را اعمال قانون و جريمه كنند.
وي سقف بالاي جريمه را از ديگر دلايل عدم مراجعه رانندگان براي تعويض پلاك دانست و گفت: در اين خصوص نيز پيگيري هاي لازم صورت گرفته تا جريمه اين دسته از خودروها به پلاك جديد آنها انتقال يابد تا در زمان تعويض پلاك از آنها جرايم معوقه اخذ نشود. اما با اين وجود هماهنگي‌هاي لازم با قوه قضاييه و شوراهاي حل اختلاف در حال انجام است كه خودروهاي بالاي 300 هزار تومان بدهي جريمه در كشور براي يكبار تعيين تكليف شوند.
رييس پليس راهور ناجا با اشاره به اين بيشترين زنداني ديه و بيشترين آمار مرگ و مير با خودروهاي مدل پايين رابطه دارد گفت: ازابتداي تيرماه، خودروهاي پلاك غيرملي مدل 54 به بالا متوقف و مدارك آنها اخذ و 5 روز براي تعويض پلاك به آنها مهلت داده مي‌شود.
وي در خصوص ادبيات پليس گفت: پليس با جايگاه اصلي خود در كشور فاصله زيادي دارد و كه در صورت دنبال كردن مقوله پليس حرفه‌اي ادبيات پليس نيز درست مي‌شود.
رويانيان در پايان با تاكيد بر حق مردم ايران براي دارا بودن از پليسي شايسته گفت: تغيير رفتار پليس از بزرگترين آرزوهاي من بود كه متاسفانه به آن دست پيدا نكردم.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن