تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):همه خوبى‏ها و بدى‏ها در مقابل توست و هرگز خوبى و بدى واقعى را جز در آخرت نمى‏بينى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814799126




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتصال بندر چابهار به راه آهن سراسري ، ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: اتصال بندر چابهار به راه آهن سراسري ، ضروري است
كارشناس مسائل حمل و نقل گفت: اگر جاده ترانزيتي براي حمل كالا نداشته باشيم، بنادر هم نمي توانند نقش ترانزيتي خود را ايفا كنند.
احمديان ، كارشناس مسائل حمل و نقل و ترانزيت در گفتگو با شبكه خبر اظهار داشت : چابهار در كريدوري قرار دارد كه بخشي از كريدور جهاني شمال به جنوب است و اين كريدور ،كشورهاي جنوب ايران را براي ترازيت كالا به اروپا از طريق كشورهاي سي اي اس به هم متصل مي كند .

وي افزود: در اين كريدور ، كشورهايي چون پاكستان ، افغانستان و كشورهاي همسايه كه نقش مستقيم ترانزيتي و مرز خاكي با ما دارند به طور مستقيم و كشورهاي ديگر چون چين و هند ، به طور غيرمستقيم منتفع مي شوند؛ بنابر اين محور شرق در مصوبات دولت تعريف شد كه اين محور از چابهار در جنوب شروع و به سرخس متصل مي شود .

اين كارشناس در ادامه با اشاره به اين مطلب كه اين مصوبه تحت عنوان مصوبه فعال سازي محور ترانزيتي چابهار - سرخس، به علت نقش بسيار موثرش در ترانزيت بين المللي مورد عنايت قرار گرفته و پروژه هايي در آن تعريف شده است ، افزود : در بخش تعريف پروژه ها، دولت مصوباتي را از سال 82 شروع كرده كه طبق آن در بخش بندري تحت عنوان يك طرح هزار روزه ظرفيت بندر چابهار مي بايست به 6 هزار تن برسد. اما در بخش پس گرايانه كه شامل جاده هاي ترانزيتي و ريلي مي شود ، اگر چه پروژه تعريف شده ولي هنوز به طور عملي اجرا نشده است.

احمديان تصريح كرد: به نظر مي رسد براي فعال سازي محور ترانزيتي چابهار - سرخس يا فعال سازي بندر چابهار ، نيازي به پروژه اتصال چابهار به راه آهن سراسري وجود دارد كه اين پروژه در سفر دكتر احمدي نژاد هم مورد تاكيد قرار گرفت .

اين كارشناس در ادامه خاطر نشان كرد : اگر جاده ترانزيتي براي حمل كالا نباشد ، توسعه بنادر ما با همه كاركرد مثبت خود نمي توانند نقش ترانزيتي شان را ايفا كنند؛ بنابراين فرودگاه بين المللي در چابهار براي بحث هاي سرمايه گذاري ، اقتصادي و ترانزيت هوايي و از همه مهم تر اتصال چابهار به راه آهن سراسري و توسعه و بهسازي جاده هاي ترانزيتي جزء رئوس مهم پروژه هاي ترانزيتي است كه به نظر مي رسد در اين محور بايد تعريف شود.
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 522]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن