تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816218334




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون وزير راه در گفت‌وگو با فارس خبر داداتمام طراحي گالري‌هاي خط‌آهن بم زاهدان براي مقابله با شن روان/ مناقصه مي‌گذاريمخبرگزاري فارس: مديرعامل شركت ساخت با اشاره به اتمام طراحي گالري‌هاي منطقه شوره‌گز در خط‌آهن بم-زاهدان براي مبارزه با شن‌هاي روان گفت: در اين‌باره اسناد مناقصه تهيه شده و براي فراخوان مناقصه آماده‌ايم.


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: معاون وزير راه در گفت‌وگو با فارس خبر داداتمام طراحي "گالري‌هاي" خط‌آهن بم زاهدان براي مقابله با شن روان/ مناقصه مي‌گذاريمخبرگزاري فارس: مديرعامل شركت ساخت با اشاره به اتمام طراحي گالري‌هاي منطقه شوره‌گز در خط‌آهن بم-زاهدان براي مبارزه با شن‌هاي روان گفت: در اين‌باره اسناد مناقصه تهيه شده و براي فراخوان مناقصه آماده‌ايم.
خبرگزاري فارس: مديرعامل شركت ساخت با اشاره به اتمام طراحي گالري‌هاي منطقه شوره‌گز در خط‌آهن بم-زاهدان براي مبارزه با شن‌هاي روان گفت: در اين‌باره اسناد مناقصه تهيه شده و براي فراخوان مناقصه آماده‌ايم.


سيد احمد صادقي در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا»، در خصوص نصب گالري در محدوده 60 كيلومتر از محور ريلي كرمان - بم ـ زاهدان (منطقه شوره‌گز) كه با مشكل وجود شن‌هاي روان مواجه است، خاطرنشان كرد: در طراحي پروژه‌ها‌ گاهي اوقات نقاطي از ديد مشاور و‌ كارفرما پنهان مي‌ماند و برخي مواقع به علت بي‌توجهي به اقليم مناطق، مشكلاتي پس از بهره‌برداري پروژه بروز مي‌كند كه عدم پيش‌بيني حركت ماسه و طوفان شن در بخشي از اين راه‌آهن، از اين قبيل است.

وي با بيان اينكه نصب گالري در قسمت‌هايي از اين مسير ريلي پيش‌بيني و طراحي نشده بود، تصريح كرد: پس از بروز اين مشكل مقرر شد ‌براي مقابله با طوفان شن و نصب گالري، برنامه‌ها بررسي و طراحي‌ها انجام شود و در اين‌باره اسناد مناقصه نيز تهيه شده است.

صادقي خاطرنشان كرد: مطالعات اجراي اين پروژه در حال حاضر نهايي شده ‌و هم‌اكنون آماده براي فراخوان مناقصه است.

وي با اشاره به اينكه اين پروژه فعاليت عظيمي بوده كه اجراي آن تا حدي زمان‌بر است، توضيح داد: در زمان طراحي راه‌آهن كرمان - بم - زاهدان مشكل وجود شن‌هاي روان و حركت ماسه‌ها به سمت ريل پيش‌بيني نشده بود اما در سال گذشته اين موضوع بررسي و بازديد ميداني شد و مصوب گرديد كه در طول 6 كيلومتر اين مسير، گالري مسقف نصب شود تا اين شن‌هاي روان در آن منطقه مهار شوند.

معاون وزير راه و شهرسازي با اشاره به اينكه طراحي اين گالري‌ها به اتمام رسيده است، خاطرنشان كرد: در حال حاضر شركت ساخت و توسعه برنامه دارد در آينده‌اي بسيار نزديك اجراي اين پروژه را به مناقصه بگذارد.

صادقي افزود: اين مورد نقص پروژه محسوب نمي‌شود، بلكه بخشي از كاري بوده است كه بايد انجام مي‌شده اما صورت نگرفته است.

مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور با اشاره به اينكه رفع اين مشكل تا حدي زمان‌بر است، تصريح كرد: اين كم‌كاري مانع بهره‌برداري از خط‌آهن زاهدان - بم - كرمان نشد و هم‌اكنون قطار در اين مسير ريلي فعاليت مي‌كند.

معاون وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه تلاش مي‌كنيم هر چه سريع‌تر اين پروژه را به مناقصه ببريم، اظهار داشت: لازم است در راستاي مبارزه با طوفان شن، بيش از 6 كيلومتر گالري در اين خط ريلي ساخته شود.

وي يادآور شد: دليل‌ زمان‌بر بودن اجراي اين پروژه، شرايط بسيار نامطلوب اقليمي و كاري براي اجراي فعاليت‌ است.

معاون وزير راه و شهرسازي اظهار داشت: اجرا و نصب اين گالري‌ها جزو تعهدات شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل است كه مطالعات آن انجام و اسناد مناقصه تهيه شده است و به زودي مناقصه برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينكه نصب اين گالري‌ها به اعتبار زيادي نياز دارد، اظهار داشت: ‌اجراي اين گالري‌ها حداقل 80 ميليارد ريال هزينه لازم دارد‌.

صادقي با بيان اينكه هم‌اكنون شركت تراورس عمليات نگهداري اين مسير ريلي را در قطعه مذكور برعهده دارد، گفت: حمل و نقل ريلي، حمل و نقلي ايمن، روان و پاك است بنابراين به هر حال هر مسير ريلي كه ساخته مي‌شود لازم است بدون نقص مورد بهره‌برداري قرار گيرد تا مردم بتوانند به راحتي از آن استفاده كنند.

* آنچه بر خط‌‌آهن كرمان - بم - زاهدان گذشته است

به گزارش فارس، با احداث راه‌آهن كرمان - بم - زاهدان، شبكه ريلي جنوب شرق آسيا و شب قاره هند، از طريق شهر زاهدان به خطوط راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران متصل مي‌شود.

‌اين مسير ريلي كريدور ترانزيتي جنوب شرقي آسيا - اروپا را از طريق اتصال ريلي كرمان به مرز رازي و شبكه راه‌آهن تركيه، از طريق مرز جلفا به شبكه راه‌آهن جمهوري آذربايجان و از طريق مرز سرخس به شبكه راه‌آهن تركمنستان متصل مي‌كند.

راه‌آهن كرمان - بم - زاهدان از ايستگاه راه‌آهن كرمان آغاز مي‌شود و با عبور از شهرهاي راين، بم، فهرج به ايستگاه زاهدان در استان سيستان و بلوچستان مي‌رسد.

اين مسير ريلي موجب صرفه جويي در انرژي، كاهش ترافيك جاده، ايجاد اشتغال در شرق و جنوب شرقي كشور، اتصال شهر زاهدان از طريق مرز رازي به شبكه راه‌آهن تركيه، محروميت زدايي و توسعه اقتصادي در استان سيستان و بلوجستان و كرمان و امكان انشعاب به سمت بندر چابهار براي اتصال آن بندر به شبكه كه در كريدور ترانزيتي شمال - جنوب مي‌شود.

به گزارش فارس عمليات اجرايي راه‌آهن كرمان ـ بم ـ زاهدان ‌از سال 1375 آغاز شد و تا سال 1384 پيشرفت چنداني نداشت؛ تا دور اول سفرهاي رياست جمهوري به استان سيستان و بلوچستان در سال 84 اين پروژه تنها 30 درصد پيشرفت فيزيكي داشت و از سال 84 مصوبه‌اي ‌در هيئت دولت مطرح شد مبني بر اينكه عمليات اجرايي اين پروژه سرعت گيرد.

‌پس از اين مصوبه نقدينگي مطلوبي به پروژه اختصاص يافت و ‌در سال 1388 تنها اتصال ريلي زاهدان به شبكه سراسري خط آهن انجام شد و در خرداد‌ماه همان سال اولين قطار (باري) از طريق ريل به زاهدان وارد شد.

از خردادماه 88 تا ‌سال 1389 رفع نواقص باقيمانده مسير و افزايش سرعت سير در دستور كار قرار گرفت و نهايتاً در شهريور 89 سير حركت قطارهاي باري در اين مسير آغاز شد؛ از اين تاريخ حدود 40 رام قطار باري بين‌المللي بين اسلام‌آباد پاكستان تا استامبول تركيه از راه‌آهن زاهدان ـ بم ـ كرمان عبور كردند، در واقع پس از وقوع سيل پاكستان قطار اكو بارها از اين مسير عبور كرد تا هداياي مردم اروپا را در قالب 700 كانتينر از طريق اين خط ريلي به دست مردم سيل‌زده پاكستان رسانده شد.

* نصب گالري‌‌ها در محدده شوره‌گز كماكان معطل

به گزارش فارس طوفان‌هاي 120 روزه سيستان و كانون‌هاي بحران بيابان منطقه موجب شده است اين خط آهن بار‌ها زير خروارها شن قرار گيرد.

بنابراين گزارش حدود 60 كيلومتر از اين مسير‌ در محدوده‌اي به نام شوره‌گز قرار دارد كه طوفان‌هاي شن اين منطقه و حركت ماسه‌هاي بادي آن معروف است.

‌در خط‌آهن زاهدان - بم - كرمان ايستگاهي به نام ايستگاه نمكزار هم وجود دارد كه مشكل طوفان‌هاي شني و پوشاندن ريل توسط ماسه‌هاي روان از اين ايستگاه شروع شده و تا ايستگاه فهرج ادامه دارد.

‌بنا به گفته كارشناسان راه‌آهن زاهدان - بم - كرمان تنها مي‌توانست از اين منطقه عبور كند؛ عبور ريل از منطقه شوره‌گز غير قابل اجتناب بود، حتي ‌هواپيماهايي هم كه از سيستان و بلوچستان به سمت كرمان حركت مي‌كند بايد از محدوده شوره‌گز عبور كند؛ جاده شوسه نيز از اين منطقه ‌عبور مي‌كند.

ظاهراً پس از رايزني‌هاي فراوان و مذاكرات مختلف با مسئولان شركت ساخت آنها قول داده‌اند كه در طول قسمت‌هايي از اين مسير تونل‌هاي مصنوعي احداث ‌و در محدوده‌اي از مسير به جاي بالاست از زيرساخت بتوني استفاده شود كه اين امر كماكان اجرايي نشده است.

بنا به گفته مسئولان راه‌آهن، فعلاً در راستاي مبارزه با اين معضل طبيعي، ‌با شركت خط و ابنيه فني راه‌آهن (تراورس) ‌قراردادي منعقد شده است مبني بر اينكه اين شركت عمليات تعمير و نگهداري مسير در 60 كيلومتر محدوده شوره‌زار را در ازاي دريافت ماهيانه يكصد ميليون تومان انجام دهد اما اين امر نيز موقتي بوده و احداث گالري در اين قطعه مسير ضروري است.

بنابراين گزارش هفته گذشته به دليل بروز طوفان شن در منطقه شوره‌گز ‌و حركت شن‌هاي روان، قطار تهران ـ زاهدان در حد فاصل شورگز و كهورك از ريل خارج كرد و 170 سرنشين اين قطار ساعت‌ها در اين منطقه با مشكلات روبه‌رو شدند.

صادقي در روز دوم مردادماه امسال نيز در اينباره به فارس گفته بود اجراي اين پروژه به زودي به مناقصه مي‌رود.

انتهاي پيام/ح

سه|ا|شنبه|ا|16|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن