تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815352797




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرفسور مولانا: ‪ ۹۰‬درصد شبكه‌هاي تلويزيوني جهان ماهيت بازرگاني دارند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: پرفسور مولانا: ‪ ۹۰‬درصد شبكه‌هاي تلويزيوني جهان ماهيت بازرگاني دارند
داخلي. فرهنگي. رسانه. صوتي و تصويري
استاد رشته علوم ارتباطات دانشگاه آمريكن واشنگتن آمريكا گفت:درحال حاضر ‪ ۹۰‬درصد از شبكه‌هاي تلويزيوني جهان به برنامه‌هاي بازرگاني و تبليغات اقتصادي بازرگاني مشغول هستند و ماهيت بازرگاني دارند.

به گزارش ايرنا، پرفسور " سيد حميد مولانا " در همايش " دهكده جهاني و رسانه " در جمع دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد شهركردافزود: كار اين شبكه‌هاي تلويزيوني درآمدزايي و سوداگري است و بخشي‌ازبرنامه‌هاي اين شبكه‌ها نيز به تفريح و سرگرمي اختصاص دارد.

به گفته وي، بخشي ديگر از فعاليت رسانه‌هاي تلويزيوني دنيا به امراطلاع- رساني كنترل شده و بخشي ديگر نيزبه‌مناظره و بحثهاي سياسي و فرهنگي اختصاص دارد.

وي تاكيد كرد: هدف سازندگان تلويزيون پرداختن به مباحث آموزش و پرورش بود، ولي اين امر محقق نشد و دهكده جهاني نيز شكل نگرفت و اگر شكل گرفت كدخدا و دهخدايي ندارد.

مولانا اظهار داشت:شبكه جهاني اينترنت نيز به صورت كمي و كيفي به امور بازرگاني و اقتصاد مي‌پردازد و درآمدزايي نيز از جمله رويكرد در اين رسانه است.

وي اظهار داشت: اينترنت آزاد در هيچ كجاي دنيا وجود ندارد و آخرين نوع فليترينگ دراينترنت مربوط به مباحث اقتصادي است، چراكه‌افراد براي دسترسي به برخي از سايت‌ها بايستي دلار و يورو بپردازند.

به گفته وي،يك چهارم مردم جهان هم‌اكنون به تلفن دسترسي ندارند و تنها يك دهم درصدازجمعيت جهان از اينترنت برخوردار هستند و ‪ ۸۰‬درصد از سايتهاي اينترنتي نيز در اختيار بازرگاني بخش خصوصي است.

اين استاد دانشگاه‌هاي آمريكا اظهار داشت: زيرساختهاي مدرن اطلاع رساني و ارتباطات در شرايطي مطلوب است كه با زيرساختهاي سنتي، ارزشي و اخلاق گرا همراه باشد.

به گفته وي، در ايران اسلامي زيرساختهاي اطلاع رساني و ارتباطات با سنتها و ارزشها تلفيق شده و اگر اين زيرساخت‌ها به دور از سنتها و ارزشها باشد، به چالش بزرگي تبديل مي‌شود.

مولانا تصريح كرد: در امر اطلاع‌گيري و اجتماعي شدن از طريق رسانه‌ها به ويژه اينترنت بايستي آگاهانه حركت كرد و چگونگي استفاده از آن بسيار مهم است.

وي اظهار داشت:بايد به ذات تكنولوژي و اهداف آن آگاه بود و جامعه تنها بر مبناي اطلاع رساني و ارتباطات بنا نمي‌شودواين ارزشها هستند كه جامعه را تشكيل و آن را متعالي مي‌بخشند.

به گفته وي، ارتباطات و اطلاع‌رساني تنها به يك دوره و زمان خاص خلاصه نمي‌شود،بلكه ارتباطات و اطلاع‌رساني به همه دوران تمدن بشري مربوط مي‌شود و دانشگاههاي ايران در زمان دانشمند بزرگي همچون ابوعلي سينا به عنوان يك مركز بين‌المللي علوم جهان شناخته مي‌شود.

وي گفت:اطلاعات به خودي خود خوب نيست، بلكه اطلاعات مفيد از اطلاعات زياد بهتر است و اطلاعات زياد نيز باعث گمراهي و گيج شدن افراد خواهد شد.

مولانا، به امر سلطه‌گري بريتانيا از طريق شبكه ‪ BBC‬به ويژه درگذشته نزديك اشاره كرد و گفت: اين شبكه براي ارتباط امپراتوري بريتانيا تاسيس وراه‌اندازي شد و تا‪ ۴۰‬سال پيش راديو ‪ BBC‬تمام‌توان رسانه‌اي بريتانيا بود.

به گفته وي، بايداخلاق و ارزشها در رسانه‌ها حاكم شود و هر شخص نيز براي خود يك سياستگذاري روزانه داشته باشد.

به گزارش ايرنا، در اين همايش كه از سوي اتاق فكر دانشجويي دفتر فرهنگ اسلامي دانشگاه آزاد اسلامي شهركرد برگزار شد، جمعي از دانشجويان و استادان حضور داشتند و سووالاتي را نيز مطرح كردند.ك/‪۲‬
 شنبه 4 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 329]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن