تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815543565




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه بحرين : تا زماني كه تهديد ايران هست نيروهاي عربستان هم در بحرين مي مانند!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: وزير خارجه بحرين : تا زماني كه تهديد ايران هست نيروهاي عربستان هم در بحرين مي مانند! وزير خارجه بحرين مدعي شد :‌ "من فردي را متهم نمی‌کنم اما، آنچه که ما از ایران در بحرین، کویت ،عربستان و اشغال جزایر امارات می‌بینیم، وضعیت سازنده‌ای نیست و تهدیدی دائم و هميشگي است. "

وزير خارجه بحرين اعلام كرد كه تا زماني كه تهديد ايران عليه اين شيخ نشين خليج فارس باقي است نيروهاي "سپر جزيره" نيز همچنان در خاك اين كشور باقي خواهند ماند.به گزارش عصر ايران " شيخ خالد بن حمد آل خليفه " وزير خارجه بحرين در گفتگو با رويترز ضمن اشاره به اين مطلب مدعي شد :‌ "  من فردي را متهم نمی‌کنم اما، آنچه که ما از ایران در بحرین، کویت ،عربستان و اشغال جزایر امارات می‌بینیم، وضعیت سازنده‌ای نیست و تهدیدی دائم و هميشگي است. "  شیخ خالد بن حمد آل خلیفه در پاسخ به سوالي درباره منظورش از تهديد خارجي ، گفت :‌  " این تهدید يك تهدید منطقه‌ای است. این تهدید خارجی سوءتفاهمِ تمام‌عیار میان شورای همکاری خلیج فارس و ایران است. این یک تهدید است." وزير خارجه بحرين با تكذيب اين مطلب كه نيروهاي سپر جزيره در واقع نيروهاي عربستان سعودي هستند ، مدعي شد :‌"‌ اینها نیروهای سعودی نیستند، نیروهای شورای همکاری خلیج فارس هستند و زمانی خواهند رفت که دیگر تهدید خارجی وجود نداشته باشد."  گفتني است جمهوري اسلامي ايران به شدت نسبت به سركوب اكثريت شيعه بحرين به دست حكومت آل خليفه اعتراض كرده و وزير خارجه ايران اخيرا با ارسال نامه اي به دبير كل سازمان ملل و رييس شوراي امنيت ملل متحد از اين نهاد بين المللي خواسته است تا به وضعيت بحرين توجه كند . پادشاه  بحرين از اواسط مارس سال جاري ميلادي و همزمان با ورود نيروهاي عربستاني براي سركوب شيعيان بحرين در اين كشور به مدت 3 ماه وضعيت فوق العاده اعلام كرده است.بخشي از مخالفان حكومت آل خليفه در بحرين خواستار سرنگوني حكومت پادشاهي در اين كشور و تاسيس يك نظام جمهوري هستند و بخشي ديگر خواهان لغو پادشاهي مطلقه و تاسيس يك پادشاهي مشروطه هستند.سركوب هاي چند ماه گذشته ناراضيان در بحرين نه تنها خواست هاي اصلاح طلبانه مخالفان را محدود نكرده بلكه مخالفان در هفته هاي گذشته با زبان صريح تري خواستار " اسقاط نظام " و سرنگوني حكومت آل خليفه شده اند.بيش از 70 درصد جمعيت بحرين را شيعيان تشكيل مي دهند و اين در حالي است كه اين اكثريت جمعيتي از حقوق متناسب خود برخوردار نيستند.اظهارات وزير خارجه بحرين در پي آن ايراد مي شود كه يك روز پيش از اين اظهارات وزراي خارجه شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس با صدور بيانيه اي در نشست خود در رياض ، از آنچه كه " دخالت وقيحانه " و تحريكات ايران در امور داخلي كشورهاي عربي عضو اين شورا خوانده اند، به تهران هشدار داده اند .





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن