تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدانيد هر كس قرآن را بياموزد و به ديگران آموزش دهد و به آنچه در قرآن است عمل كند، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815555598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم فتح خرمشهر در تالار حافظ دانشگاه كيش برگزارشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مراسم فتح خرمشهر در تالار حافظ دانشگاه كيش برگزارشد
كيش - در روز مقاومت ، ايثار و پيروزي مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر باحضور اقشار مختلف مردم ، نيروهاي نظامي و انتظامي ، دانشجويان ، بسيجيان ، جانبازان و خانواده شهدا در تالار حافظ دانشگاه كيش شامگاه جمعه برگزار شد فرمانده نيروي مقاومت بسيج كيش دراين مراسم گفت : در عمليات بيت‌المقدس پنج هزار و ‪ ۴۰۰‬كيلومترمربع از خاك كشورمان از دست بعثي‌ها آزاد شد و شهرهاي خرمشهر، هويزه و پادگان حميد طي نبردهاي سخت از دست عراقيهاي آزاد شد.

سرهنگ سيدمحمدرضا گلستاني زاده افزود: پس از عمليات بيت‌المقدس كه در اواخر ارديبهشت ماه سال ‪ ۶۱‬آغاز شد ارتش عراق با ‪ ۱۶‬هزار كشته و مجروح و ‪ ۱۹‬هزار اسير، مجبور به فرار از خرمشهر شد.

وي اهميت آزادي خرمشهر را تشريح كرد و گفت : در خصوص اهميت آزادسازي خرمشهر علاوه بر صدام حسين ، وزير جنگ وقت آمريكا در پيامي به كشورهاي عضو ناتو گفته بود،پيروزي ايران دراين عمليات منافع آمريكا را به خطر انداخت فرمانده نيروي مقاومت بسيج كيش گفت : اين پيروزي سبب شد آمريكا و ساير قدرتهاي استكباري حساب كار خود را بكنند و در برابر ايران از موضع تهاجمي به موضع دفاعي روي آوردند.

امام جمعه كيش نيز گفت : رهبري هوشمندانه امام عزيز و رزمندگان بي ادعا در هشت سال فاع مقدس ما را به سوي پيروزي سوق داد و دلاورمردان ما فتح خرمشهر را به عنوان يك حادثه بزرگ براي هميشه در تاريخ ايران خلق كردند.

حجت‌الاسلام والمسلمين حسن عليدادي افزود: در اوايل جنگ ما آمادگي لازم را نداشتيم اما با رهبري امام بسيج ، سپاه ، ارتش و نيروهاي مردمي به صورت جدي وارد عرصه شدند به طوري كه شرايط جنگ با فتح‌هاي گوناگون همراه گشت .

وي گفت : با آزادسازي خرمشهر ازدست متجاوزان ، صدام حسين در مراسم اعطاي نشان به فرماندهان خود گفت : من از مقاومت شما راضي نيستم زيرا كه همه شما ترسو هستيد و اين مدال‌ها تنها درجهت تسكين افكارعمومي به شما اعطا مي‌شود.

يكي از رزمندگان جانباز خرمشهري دراين مراسم گفت : باشروع حكومت اسلامي در ايران كينه دشمنان ما به اوج رسيد و صدام حسين با حمايت استكبار جهاني به ايران حمله كرد.

سيدصالح موسوي افزود: ‪ ۲۴‬آبان در شرايطي خرمشهر سقوط كرد كه تنها حدود ‪ ۲۵‬نفر از نيروهاي مردمي با غيرت از آن دفاع مي‌كردند.

وي كه يكي ازدوستان نزديك شهيد جهان آرا است ، افزود: دراين روز عراقي ها از طرف خيابان آرش (جهان آرا) وارد خرمشهر شدند و پس از تصرف فرمانداري اندك نيروهاي مردمي ياد شده يا به شهادت رسيدند و يا به عقب برگشتند.

موسوي يادآور شد: پس از سقوط خرمشهر عمليات شناسايي توانمنديهاي ارتش عراق آغاز شد و با آغاز عمليات بيت‌المقدس در سال ‪۶۱‬خرمشهر از دست نيروهاي عراقي با تحميل تلفات سنگين ، روز سوم خرداد آزاد شد.

اين رزمنده خرمشهري افزود: در اين روز بيش از ‪ ۱۹‬هزار نيروي عراقي خود را تسليم رزمندگان اسلام كردند و جوانان اين مرز و بوم نشان دادند عاشقانه براي فتح خرمشهر جنگيدند.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 484]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن