تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بهترين علم آن است كه مفيد باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814221502




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبران دو بخش ترك و يوناني‌نشين قبرس امروز با يكديگر ديدار كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رهبران دو بخش ترك و يوناني‌نشين قبرس امروز با يكديگر ديدار كردند
سياسي
آنكارا - محمد علي طلعت و ديميتريس هريستافيوس روساي جمهور بخش‌هاي ترك و يوناني‌نشين قبرس روز جمعه در خط حائل دو بخش جزيره با يكديگر ملاقات كردند.

به گزارش خبرنگار ايرنا از قبرس ، ديدار رهبران دو بخش اين جزيره در محل اقامت تايه بروك زريهون نماينده ويژه دبيركل سازمان ملل در قبرس انجام شد.

اولين ديدار بين هريستافيوس و طلعت، اول فروردين ماه سال جاري و تنها يك ماه بعد از انتخاب هريستافيوس به عنوان رييس جمهوري بخش يوناني‌نشين قبرس انجام شده بود.

در پي ديدار رهبران دو بخش جزيره قبرس گروه‌ها و كميته‌هاي كارشناسي بين دو بخش جريره براي بررسي مسايل مورد اختلاف فيمابين تشكيل شد.

هريستافيوس در هفته‌هاي گذشته در ديدار با برخي از روزنامه نگاران ترك گفته بود كه ديدگاه‌هاي طرفين در اين گروه‌هاي كاري و كميته‌هاي كارشناسي داراي اختلاف نظرهاي عميقي است و به همين دليل امكان حل مساله قبرس تا پايان سال جاري دشوار به نظر مي‌رسد.

بخش ترك‌نشين نيز با اذعان به وجود برخي اختلاف‌ها در اين كميته‌ها و گروه‌هاي كاري، در عين حال از روند كار آنها ابراز خرسندي مي‌كند.

به گفته ناظران آگاه ، در ديدار روز جاري رهبران دو بخش جزيره عمدتا مسايل مورد اختلاف در اين كميته‌ها و گروه‌هاي كاري مورد بحث قرار گرفته است.

طلعت رييس جمهوري بخش ترك‌نشين پيشتر اعلام كرده بود ، در صورتي كه وحدت بين دو بخش جزيره تا پايان سال جاري ميسر نشود ، جدايي بين دو بخش ابدي خواهد شد.

سازمان ملل متحد نيز از زمان كوفي عنان دبيركل سابق اين سازمان، طرحي را براي وحدت دو بخش اين جزيره كه به نام طرح كوفي عنان مرسوم است، ارايه داد و از آن به بعد مذاكرات دو بخش ترك و يوناني‌نشين اين جزيره با نظارت اين سازمان پيگيري مي‌شود.

---> ايرنا.قبرس.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 412]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن