تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803071727




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل اظهار داشت: عملكرد مجلس هفتم، رضايت مقام معظم رهبري و مردم را به دنبال داشت


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: حداد عادل اظهار داشت: عملكرد مجلس هفتم، رضايت مقام معظم رهبري و مردم را به دنبال داشت
سياسي. قوه مقننه. مجلس. مجلس شوراي اسلامي
رييس مجلس شوراي اسلامي گفت: رضايت مقام معظم رهبري و ملت ايران از عملكرد مجلس هفتم سندي دال بر موفقيت وكلاي ملت در اين دوره است.

غلامعلي حداد عادل كه به عنوان سخنران پيش از خطبه‌هاي نمازجمعه اين هفته تهران سخن مي‌گفت ،عملكرد نمايندگان ملت در مجلس هفتم را مثبت خواند و تصريح كرد: اميدوارم كه رضايت رهبري و ملت از عملكرد مجلس هفتم رضايت خداوند را نيز به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، وي حضور گسترده و پرشور مردم در انتخابات هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي را يكي ديگر از سندهاي موفقيت آميز مجلس هفتم دانست و خاطر نشان كرد : حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات يك بار ديگر موجب اقتدار و پشتوانه نظام و انقلاب شد.

حداد عادل با بيان اين كه ملت يك بارديگر به جريان اصولگرايي اقبال نشان دادند،گفت : اقبال عمومي مردم به جريان اصولگرايي نيز نشانه‌اي از موفقيت نمايندگان ملت در دوره هفتم است.

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار اميدواري كرد كه نمايندگان مجلس هشتم با ادامه راه مجلس هفتم ، به فكر مشكلات اساسي مردم از جمله مسئله تورم و گراني به ويژه گراني مسكن باشند و با همكاري و همراهي با دولت چاره اي اساسي در اين موارد بينديشند.

** مجلس مظهر حاكميت و اراده ملي است
حداد عادل در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره زمان شكل‌گيري مجلس هشتم در هفتم خرداد ماه جاري تصريح كرد : مجلس مظهر حاكميت و اراده ملي است چرا كه ‪ ۲۹۰‬نماينده از سراسر كشور جمع مي‌شوند تا براي اعتلاي ايران اسلامي تصميم‌گيري كنند.

وي مجلش شوراي اسلامي را يك ايران كوچك ناميد و تصريح كرد : ملت ايران وكلاي خود را انتخاب كردند تا آنها به جاي مردم براي سرنوشت ايران بزرگ در همه عرصه‌ها تصميم‌گيري كنند.

** براي اداره مجلس اصولي داشتيم
رييس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين كه براي اداره مجلس در دور هفتم برنامه و اصولي داشتيم ، خاطر نشان كرد : اعتقاد به اسلام ، ارزش‌هاي والاي انقلاب اسلامي و دفاع از منافع ملي و استقلال كشور از جمله اصول ما دراين دوره بود.

وي موضوع هسته‌اي را يكي از نمونه‌هايي دانست كه از نظر نمايندگان مربوط به استقلال كشور مي‌شد و افزود : در موضوع هسته‌اي نمايندگان چندين مصوبه شجاعانه داشتند كه بر اساس يكي از اين مصوبه‌ها دولت موظف شد موضع اش همان موضع مردم و رهبري باشد.

حداد عادل با اشاره به زياده خواهي برخي از قدرت‌هاي بزرگ در موضوع هسته اي ايران گفت: خوشخبتانه رهبري ، ملت ، دولت و مجلس در اين زمينه مواضعي مشترك داشتند و با ايستادگي و مقاومت بر حقوق مسلم خود پافشاري كردند.

** فضايي اخلاقي و عقلاني بر مجلس حاكم بود
وي در بخش ديگري ازسخنان خود با بيان اين كه خوشبختانه فضايي اخلاقي ، متين و عقلاني بر مجلس حاكم بود، خاطر نشان كرد : امروز كه مجلس هفتم در حال پايان است مي‌توانيم ادعا كنيم كه در اين مدت كوچكترين مسئله كه موجب شادي دل دشمنان و ناراحتي دوستان انقلاب شود دراين مجلس به وجود نيامد.

حداد عادل تصريح كرد : همچينين تلاش كرديم كه در اداره مجلس با اكثريت و اقليت رفتاري عادلانه صورت گيرد و رفتاري صحيح و اخلاقي با همه نمايندگان ملت داشته باشيم .

** توجه نمايندگان به مشكلات واقعي مردم
رييس مجلس شوراي اسلامي در بخش ديگري از سخنان با بيان اين كه نمايندگان ملت در اين دوره تلاش كردند كه به مشكلات و مطالبات واقعي مردم توجه جدي داشته باشند، افزود : نمايندگان با توجه به مشكلات معيشتي مردم رسيدگي به اين امور را در اولويت كار خود قرار دادند و در همان سال اول بر اساس يك مصوبه اجازه افزايش قيمت ‪ ۹‬قلم از كالاهايي كه در سبد هزينه‌اي همه خانواده‌ها قرار داشت را ندادند.

وي همچنين نطق‌هاي پيش از دستور نمايندگان را از ديگر اقدمات نمايندگان براي رفع مشكلات مردم نام بردوگفت : نمايندگان در نطق‌هاي پيش از دستور و تذكرات خودشان تلاش كردند كه در جهت رفع مشكلات مردم گام بردارند.

رييس مجلس تاكيد كرد : البته نمايندگان مجلس تلاش كردند كه در نطق‌هاي پيش از دستور خود به بيان مسايل و مطالبي بپردازند كه موجب ايجاد تنش و درگيري در مجلس نشود.

** تعامل با دولت
حداد عادل در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اين كه مجلس تلاش كرد كه با دولت تعامل داشته باشد، تصريح كرد : همانگونه كه امام راحل فرمودند كه قواي سه گانه كشور با حفظ استقلال با هم تعامل داشته باشند، مجلس هم تلاش كرد كه با حفظ استقلال خود با ديگر قواي كشور از جمله قوه مجريه تعامل داشته باشد.

وي با انتقاد از برخي جوسازي ها عليه مجلس گفت : عده‌اي مدام تلاش مي كردند كه با جوسازي مانع از تعامل بين دولت و مجلس شوند و اگر در موضوعي مجلس با دولت تعامل مي‌كرد، مي‌گفتند كه مجلس دنباله رو دولت است و اگر در موضوعي ديگر با دولت اختلاف نظر داشت مي‌گفتند كه بين اصولگرايان اختلاف وجود دارد.

رييس مجلس با اشاره به برخي مسايل ميان دولت و مجلس گفت : بدانيد كه اگر مجلس به وزيري راي اعتماد نداد و يا از وزير ديگري سوال كرد و يا تذكر داد همه و همه در راستاي بهتر شدن وضعيت معيتشتي مردم بوده و هيچ مسئله ديگري در كار نبوده است.

** اشاره به مصوبات كليدي مجلس
وي در بخش ديگري از سخنان خود به مصوبات كليدي مجلس هفتم اشاره كرد و گفت : تثبيت نرخ قيمت‌ها يكي از مصوبات مجلس در سال اول بود. مجلس مي‌خواست با تصويب اين مصوبه از افزايش قيمت‌هاي بي‌رويه تا حدي جلوگيري كند.

حداد عادل توجه به وضعيت معيشتي اقشار كم درآمد و محروم جامعه را يكي ديگر از دستاوردهاي مجلس هفتم دانست و گفت : نمايندگان ملت در همان سال اول مقرر كردند حقوق افرادي كه تحت پوشش كميته امداد امام و بهزيستي هستند ‪ ۱۰۰‬درصد افزايش پيدا كند.

وي افزايش حقوق بازنشتستگان و مستمري بگيران دولت را از ديگر مصوبات مجلس دانست و تصريح كرد : نمايندگان ملت تصويب كردند كه حداقل حقوق بازنشستگان از ‪ ۱۱۹‬هزار تومان به ‪ ۲۰۰‬هزار تومان برسد.

وي از قانون مديريت خدمات كشوري به عنوان يكي از دستاوردهاي مهم مجلس ياد كردو افزود: نمايندگان با انگيزه برداشته شدن تبعيض از نظام پرداختي اداري كشور اين قانون را تصويب كردند چرا كه تبعيض در نظام پرداخت‌ها را مخالف شعار عدالت مي‌دانستيم .

رييس مجلس شوراي اسلامي از تصويب لايحه اجراي سياست‌هاي كلي اصل ‪ ۴۴‬به عنوان يك تحول در نظام اقتصادي كشور نام برد و گفت : اجراي اين قانون مي تواند بسياري از معضلات و مشكلات اقتصادي كشور را بر طرف كند.

وي از مبارزه با مفاسد اقتصادي به عنوان يكي ديگر از مصوبات اساسي مجلس هفتم ياد كرد و افزود : با تلاش‌هاي كميسيون اصل ‪ ۹۰‬تاكنون به ‪ ۵۰‬پرونده در اين خصوص رسيدگي شده و گزارش آن براي سران قواي مجريه و قضاييه فرستاده شده تا در نشست بعدي سران سه قوه مطرح شود.

حداد عادل از مصوبه بهينه‌سازي مصرف سوخت به عنوان يك مصوبه كليدي و دشوار نام برد وخاطر نشان كرد : هر چند در آغار اجراي اين قانون مشكلاتي براي مردم به وجود آمد اما امروز باعث شده كه صرفه جويي بسيار خوبي در بحث مصرف سوخت در كشور داشته باشيم و همچنين كاهش وابستگي به خارج براي وارادت بنزين را نيز به دنبال داشته است.

وي در ادامه گفت : البته بيان برخي از مصوبات اساس و كليدي مجلس به اين معنا نيست كه اين مجلس بدون هيچ نقص و مشكل بوده است و ممكن است به علت گستردگي كار در برخي موارد اشكالاتي به وجود آمده باشد.

** آزادسازي خرمشهر نقطه عطفي در جنگ تحميلي بود
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سوم خرداد سالروز آزادسازي خرمشهر گفت :
آزادسازي خرمشهر اصولا نقطه عطفي در جنگ تحميلي بود وپيام قدرت رزمندگان اسلام بود و پيام اقتدار نظام جمهوري اسلامي ايران را نه تنها به دشمنان بعثي بلكه به حاميانش و همه دنيا رساند.

حداد عادل در ادامه به جانفشاني‌هاي رزمندگان اسلام اشاره كرد و گفت :
پايمردي و ايستادگي همه رزمندگان اسلام اعم از نيروهاي سپاه ، بسيج ، ارتش و مردم كه با دست خالي در مقابل دشمنان مقاومت مي‌كردند در تاريخ دفاع اين ملت ماندگار خواهد ماند.

رييس مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد : امروز ما وظيفه داريم كه نسل جوان را با تاريخ دوران دفاع مقدس آشنا كنيم و به آيندگان بگوييم كه براي حراست از اين آب و خاك و انقلاب چه خون‌هاي پاك و عزيزي مظلومانه به زمين ريخته شد.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 417]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن