تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آنچه دوست ندارى درباره‏ ات گفته شود، درباره ديگران مگوى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819498049




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حداد عادل در آخرين روز مجلس عنوان كرد: ابر و باد و مه و خورشيد فلك همه در كار كمك به مجلس هفتم بودند


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: حداد عادل در آخرين روز مجلس عنوان كرد: ابر و باد و مه و خورشيد فلك همه در كار كمك به مجلس هفتم بودند
حداد عادل در آخرين سخنراني خود به عنوان رئيس مجلس هفتم گفت: «در واقع ابر و باد و مه و خورشيد فلك همه در كار بودند تا ما بتوانيم به وظيفه خود عمل كنيم».
آفتاب: حدادعادل گفت: «موج هاي مجلس هفتم هيچ وقت به يك طوفان بحران‌زايي كه كشتي مجلس را غرق كند مبدل نشد و اين نتيجه توجه همه دوستان بود. ما مي‌توانيم بگوييم كه فضاي مجلس يك فضاي دوستانه و برادرانه بود».

به گزارش خبرنگار پارلماني آفتاب‌، حداد عادل رئيس مجلس شوراي اسلامي در آخرين جلسه علني هفتمين دوره مجلس با بيان اينكه نگاه مجلس حل مشكلات مردم بود، تاكيد كرد: «گفتمان مسلط حاكم بر مجلس گره گشايي از مشكلات مردم، توجه به محرومان و قشرهاي آسيب پذيربود».

وي با ارائه گزارشي از عملكرد اين دوره از مجلس ،گفت: «4 سال به عنوان نماينده ملت ايران در مجلس هفتم در خدمت اين ملت بوديم».

وي با اشاره به اينكه جا دارد از امام و شهداي انقلاب ياد كنيم كه به بركت فداكاري امام و شهدا بود كه ما موفق شديم در مجلس شوراي اسلامي خدمت كنيم، افزود: «‌اگر اين انقلاب نبود اين مجلس هم نبود و بنده و شما در اين جايگاه قرار نداشتيم اين است كه در آغاز سخن به مصداق "فاما بنعمت ربك فحدث" بايد حديث نعمت رب كنيم».

رئيس مجلس ادامه داد: «آنچه بر فضاي اين مجلس حاكم بود اعتقاد به اسلام، انقلاب اسلامي و دفاع از انقلاب و استقلال كشور، منافع و مصالح ملي و تبعيت از رهبري نظام بود كه سياستهاي كلي نظام بر عهده ايشان است و مجلس هفتم يكي از افتخاراتش پايبندي در قول و عمل به ولايت فقيه بود».

وي با بيان اينكه مجلس هفتم يك مجلس اخلاقي و عقلاني بود، تصريح كرد: «مجلس فضايي آرام داشت اما بحث‌ها جدي بود. اين آرامش در عين جديت يكي از خصوصيات اين مجلس و از افتخارات اين جمع است».

حدادعادل افزود: «سعي مي‌شد مجلس بر طبق قانون اداره و عادلانه اداره شود. اقليت و اكثريت، مخالف و موافق حق داشته باشند در چارچوب آيين نامه و قانون اداره مجلس اظهارنظر كنند و همانطور كه شاهد هستيد در طول اين 4 سال فضاي دوستانه‌اي بر مجلس حاكم بود».

وي با تاكيد بر اينكه مجلس يك درياست، دريا هم با موج زيباست و تموج و موافق و مخالف و قدري شور و هيجان از خصوصيات هر مجلس است ،خاطرنشان كرد: «اين موج ها هيچ وقت به يك طوفان بحران‌زايي كه كشتي مجلس را غرق كند مبدل نشد و اين نتيجه توجه همه دوستان بود. ما مي توانيم بگوييم كه فضاي مجلس يك فضاي دوستانه و برادرانه بود».

رئيس مجلس با بيان اينكه نگاه مجلس حل مشكلات مردم بود، ادامه داد: «‌مي توانيم بگوييم گفتمان مسلط حاكم بر مجلس گره گشايي از مشكلات مردم، توجه به محرومان و قشرهاي آسيب پذيربود. اين ادعايي است كه هر كس مي تواند با تحليل محتواي نطق هاي قبل از دستور و طرح ها و لوايح آن را به اثبات برساند و لااقل به محك امتحان بزند».

وي تصريح كرد: «بنده كه 8 سال در مجلس بودم مي‌توانم بگويم فضا و رنگ عمومي اين مجلس رنگ توجه به مسايل مردم را داشت».

حدادعادل با بيان اينكه مجلس از نظر سياسي به دو دوره تقسيم مي شود، گفت: «يك دوره با دولت آقاي خاتمي و يك دوره سه ساله هم با دولت آقاي احمدي نژاد سر كرديم و در هر دو دوره اصل بر همكاري با دولت بود زيرا ما براي كارشكني و تضعيف گردهم نيامده‌ايم بلكه براي همكاري اينجا جمع شده‌ايم. بدون ستيزه جويي مي‌خواستيم همكاري كنيم. مجلس با دولت و قوه قضاييه بنا بر تعامل داشت».

رئيس مجلس ادامه داد: «ما در اين مدت قوانين زيادي تصويب كرديم و از 823 اعلام وصولي كه داشتيم 448 مورد در مجلس به انجام رسيد. برخي از اين موارد نهايي شده و به دولت نيز ابلاغ شده‌است. تعدادي هم در مراحل ديگري قرار دارد ولي كارشان در مجلس به پايان رسيده كه از اين تعداد 144 مورد مصوبه مربوط به موافقتنامه هاي اقتصادي، بازرگاني، قضايي، گمركي و همكاري هاي مالياتي با كشورهاي ديگري بود كه بسيار اثر مثبتي در توسعه روابط بين المللي كشور داشت».

وي گفت: «12 تحقيق و تفحص در مجلس قرائت شد. 104 سوال در صحن علني مطرح شد و 3 مورد هم استيضاح در مجلس صورت گرفت. همچنين مجلس علاوه بر مصوبات، چند قانون شاخص را نيز وضع كرد كه تاثير تعيين كننده‌اي در كشور داشت يا مي‌تواند داشته باشد كه يكي از آنها قانون مديريت خدمات كشوري بود. اين قانون با تلاش دستگاه‌هاي مختلف، مركز پژوهش‌ها، كميسيون‌ها و نمايندگان بعد از فراز و نشيب‌هاي بسيار به تصويب شوراي نگهبان هم رسيد و به دولت ابلاغ شد و مردم هم خيلي پيگير هستند و بنده هم اينجا تاكيد مي‌كنم كه انشاالله دولت با تسريع در تصويب آيين نامه‌هاي اين قانون، آن را به مرحله اجرا بگذارد».

حدادعادل سهميه بندي بنزين را نيز يكي ديگر از اقدامات مجلس هفتم دانست و گفت: «‌اين كار شجاعانه‌اي بود. كاري بود كه سال‌ها مطرح بوده و عملي نمي‌شد. مجلس با تاكيد اين كار را انجام داد. البته كار پيچيده و گسترده‌اي هم بود در آغاز امر نيز مشكلات وجود داشت. ولي الحمدالله اين كار مهم با

” اين موج ها هيچ وقت به يك طوفان بحران‌زايي كه كشتي مجلس را غرق كند مبدل نشد و اين نتيجه توجه همه دوستان بود. ما مي توانيم بگوييم كه فضاي مجلس يك فضاي دوستانه و برادرانه بود... “

همت مجلس و تلاش دولت در كشور محقق شد و حال در چارچوب اين مصوبه هم مردم اصل موضوع را پذيرفتند و هم دولت مي‌تواند با رفع اشكالات بعدي آن، به اقتضاي زمان مصوبه را بهتر اجرا كند».

رييس مجلس هفتم با اشاره به اين‌كه در اين مدت توانستيم از انواع ساز و كارها براي تسريع و افزايش كار خود استفاده كنيم، يكي از اين ساز و كارها را اصل 85 قانون اساسي دانست و افزود: «ما گاهي براي افزايش كارآيي مجلس البته با اجازه‌ خود مجلس از ماده‌ 102 استفاده كرديم و تقدم طرح‌‌ها و لوايح را متناسب با ضرورت‌ها جابه جا كرديم».

حدادعادل با اشاره به اين‌كه از لحاظ نظارتي نيز علاوه بر سوال و تذكر و تحقيق و تفحص كار جديدي در مجلس هفتم انجام داديم ، تصريح كرد: «‌در اين دوره به كار ناظران مجلس كه بر طبق قانون در شوراها و مجامع از خود نمايندگان حضور دارند سر و سامان داديم».

وي با اشاره به اين‌كه در ابتداي مجلس ششم زماني كه يك نماينده به عنوان ناظر در شوراها وجود داشت ديگر كسي به آن كاري نداشت، به اين معنا كه ساز و كار منطقي براي اين كار وجود نداشت، افزود: «ما با دعوت از همين نمايندگان هيات‌هاي عالي نظارت را تشكيل داديم».

وي با بيان اين‌كه از رهگذر اين تجربه به نتايج خوبي رسيديم كه اميدواريم در مجلس هشتم نيز اين اقدامات ادامه داشته باشد، افزود:«‌درخواست كرده‌ايم كه قانوني براي ساماندهي به امر نظارت تدوين شود. از نظر ما قانون‌گذاري بدون نظارت ضمانت اجرا ندارد».

حدادعادل با بيان اين‌كه مجلس بازوهاي خوبي داشته است، يكي از بازوها مركز پژوهش دانست و گفت: «ما شاهد بوديم كه در اكثر لوايح و طرح‌ها مركز پژوهش‌ها نظر كارشناسي مي‌داد كه مورد احترام مجلس بود، همچنين هيات تطبيق مصوبات نيز با مجلس همراه بود و هر دو هفته يكبار مصوبات را بررسي مي‌كرد و آنهايي كه منطبق نبود را مجددا مورد بررسي قرار مي‌داديم كه اين كار نيز از جمله وظايف مجلس هفتم محسوب مي‌شود».

رييس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به كتابخانه مجلس كه صدمين سال تاسيس خودرا مي‌گذارند‌، گفت: «كتابخانه شهرت جهاني دارد، ضمن آنكه اين كتابخانه يك كتابخانه ويژه نمايندگان در كنار صحن علني ايجاد كرد تا نمايندگان به صورت فوري به رفع مشكلات خود با بررسي كتاب‌ها بپردازند».

وي همچنين از تاسيس موزه مجلس خبر داد و گفت: «‌مقدمات اين تاسيس طي شده و ان‌شاءالله در مجلس هشتم موزه خواهيم داشت تا بتوانيم افتخارات مجلس را به نمايش بگذاريم».

حدادعادل با بيان اينكه در مجلس هفتم اقدامات اجرايي در كنار قانونگذاري صورت گرفت، گفت: «يكي از اين اقدامات اجرايي انتقال مجلس به بهارستان بوده كه در ابتدا شك و ترديد در ميان دوستان وجود داشت، كه پس از آمدن آنها برطرف شد و ما از اين فضا براي خدمت به مردم استفاده كرديم، همچنين آمدن مجلس به بهارستان موجب قرار گرفتن قوه قانون‌گذاري در تاريخ حافظه ملت بود؛ زيرا نام بهارستان با قوه قانون و مجلس تداعي شد و از اين پس هم خواهد شد».

” يك دوره با دولت آقاي خاتمي و يك دوره سه ساله هم با دولت آقاي احمدي نژاد سر كرديم و در هر دو دوره اصل بر همكاري با دولت بود... “

وي با اشاره به الكترونيكي شدن راي گيري در مجلس هفتم گفت: «در ساختمان مجلس قبلي ممكن نبود راي گيري به صورت الكترونيكي باشد، اما در اين مجلس با توجه به امكانات اين كار صورت گرفت. هم‌چنين نمايشگرها هم در مقابل ميز هر نماينده نصب شد تا قوانين مورد نظر مقابل چشم نمايندگان باشد كه ان‌شاءالله در مجلس بعدي ما به خودكار كردن كارهاي ديگر خواهيم پرداخت كه يكي از اين كارها دستگاه راه گشايي است كه براي ورود وخروج نمايندگان نصب شده كه با اين كار حد نصاب مجلس مورد مشكل قرار نمي‌گيرد و همان‌طور كه ما در اين مجلس مشكل راي گيري نداشتيم در مجالس بعدي هم مشكل حد نصاب نخواهيم داشت».

وي يادآور شد: «يكي از مشكلات مجلس قبلي تشكيك نسبت به راي بود كه با دستگاه‌ ها اين تشكيك برطرف شد؛ دستگاه راه گشاه هم همين نقش را خواهد داشت».

حدادعادل به ايجاد تسهيلات براي خبرنگاران اشاره كرد و گفت:« خود خبرنگاران در اين جا وجود دارند و تصديق مي‌كنند كه از نظر ساعات كار و دسترسي به نمايندگان و امكان حضور در كميسيون‌هاي مجلس هفتم امكانات بيشتري داشته ‌اند و خود بنده هم هر دو هفته يكبار با همه خبرنگاران مجلس مصاحبه مطبوعاتي داشتم كه 31 بار آن انجام شده و انشاء‌الله جلسه سي و دوم آن نيز برگزار خواهد شد».

وي ديگر فعاليت مجلس هفتم را برگزاري اجلاس پشتيباني از مردم فلسطين كه به صورت بين‌المللي بود، دانست و گفت: «‌در زماني كه توطئه‌ها در آن بود كه موضوع فلسطين به فراموشي سپرده شود ما اين اجلاس را برگزار كرديم و مقام معظم رهبري در اين اجلاس سخنراني كردند و هم‌چنين دبيرخانه اين اجلاس نيز به صورت قانوني توسط مجلس تصويب شد».

وي افزود: «هم‌چنين مجمع مجالس آسيايي به ابتكار مجلس هفتم و با همكاري آقاي ابوترابي و خانم امين‌زاده برگزار شد و ما اين توفيق را داشتيم كه منشور تاسيس مجالس آسيايي را در تهران به تصويب برسانيم و دبيرخانه دائمي در تهران داشته باشد و دبير كل آن هم از ايران انتخاب شد و اولين اجلاسش نيز سال گذشته در تهران برگزار شد».

حدادعادل به برگزاري جشن و مراسم يكصدمين سال انقلاب مشروطيت اشاره كرد و گفت: «ما صدمين سال مجلس را جشن گرفتيم اما اين جشن صرفا چراغاني و پايكوبي نبود، بلكه فرصت را مبدل به مجال بررسي تاريخي و تحقيقي كرديم و روساي مجالس قبل آمدند و سخنراني كردند».

وي ضمن تشكر از همكاران خود كه او را در قانونگذاري طي چهار سال همراهي كردند، گفت: «ما توانستيم با همكاري و همفكري يكديگر با موفقيت اين مجلس را به پايان برسانيم و اين كشتي بعد از چهار سال به ساحل رسيد، كه يكي از فعاليت‌هاي خوب نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي شهر بود كه توسط مجلس انجام شد و كميسيون اصل نود

” ما گاهي براي افزايش كارآيي مجلس البته با اجازه‌ خود مجلس از ماده‌ 102 استفاده كرديم و تقدم طرح‌‌ها و لوايح را متناسب با ضرورت‌ها جابه جا كرديم... “

نيز در آن سهم داشت».

وي ضمن تشكر از خانواده‌ها و همسران نمايندگان گفت: «‌صبر و تحمل آنها بود كه به شما اجاز داد در مجلس بتوانيد به وظيفه خودعمل كنيد. هم‌چنين براي همكاران‌مان مرحوم كرمي نماينده ايلام و مرحوم نبي‌زاده نماينده گچساران كه در طول مجلس آنها را از دست داديم از خداوند طلب مغفرت مي‌كنيم».

حداد عادل وظيفه خود دانسته از هيات رييسه و نواب رييس تشكر كند و گفت: «‌همچنين ديگر همكاران هيات رييسه در اداره جلسه به بنده كمك كردند».

وي به صورت كلي از دفتر رياست، كتابخانه، اداره كل دفتر حراست، سازمان اداري، دفتر نمايندگان، دبيرخانه، مركز پژوهش‌ها، مركز فناوري و اطلاعات، بهداري، اداره كل تشريفات و بين‌الملل، اداره فرهنگي و هنري، اداره كل قوانين، منابع انساني، حفاظت، مركز بسيج قوه مقننه، نقليه، قاريان مدعو، هواپيماي ملي و آسمان، قطار رجا، بانك ملي شعبه مجلس، مخابرات مجلس و هم‌چنين تعاوني تشكر كرد.

وي گفت: «در واقع ابر و باد و مه و خورشيد فلك همه در كار بودند تا ما بتوانيم به وظيفه خود عمل كنيم، هم‌چنين از مقام معظم رهبري سپاسگزاري مي‌كنيم و رضايت ايشان از اين مجلس سند افتخار ماست كه هر ساله ايشان رضايت خود را اعلام مي‌كردند».

حدادعادل پس از نقل قولي از مقام معظم رهبري در مورد مجلس گفت: «هم‌چنين ايشان در مواقعي كه ما احتياج به كمك و تذكري داشتيم محبت مي‌كردند و مجلس را مدد مي‌كردند. هم‌چنين مراجع عظام تقليد نيز نسبت به مجلس محبت داشتند».

وي از مردم نيز كه اين مجلس را انتخاب كرده‌اند از صميم قلب سپاسگذاري كرد و گفت: «‌ما همچنين از دولت و رييس جمهور، وزرا و دستگاه‌هاي مرتبط با مجلس و همچنين قوه قضاييه كه ما را كمك كردند تشكر مي‌كنيم».

رييس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: «‌تعدادي از نمايندگان مجلس هفتم در مجلس هشتم حضور ندارند كه برخي از اين افراد خودشان شركت نكردند و برخي شركت كرده ولي فرد ديگري انتخاب شد. اما به نظر بنده خدمت كردن به مردم ايران و حمايت از انقلاب اسلامي منحصر در سمت نمايندگي مجلس نيست، البته نمايندگي افتخار است اما اگر كسي در مجلس نباشد در خدمت به روي او بسته نيست. همان‌طور كه قبل از آمدن به مجلس در خدمت انقلاب بوديد و در جبهه‌ها جان خود را در كف دست قرار داده بوديد».

وي همچنين از نمايندگان كه در طول مجلس چهار سال او را به عنوان رييس انتخاب كردند، تشكر كرد و گفت: «‌شما با راي خود در چهار نوبت اعتمادتان را نسبت به من نشان داديد و مسووليت اداره مجلس را بر عهده من گذاشتيد، كه اميدوارم توانسته باشم اين امانت شما را به خوبي نگهداري كنم. اگر در اداره مجلس جفايي شده و يا سخني گفته شده كه نبايد گفته مي‌شد در صورتي كه حقي از شما بر گردن من است مرا ببخشيد، و همه دلهايمان را پاك كنيم؛ زيرا كار سياسي يك فضاي لغزنده است و ممكن است در اين فضا غيبت و يا تهمتي و يا كلامي خلاف نظر خداوند گفته شود. اميدوارم آنچه از طرف من بوده شما ببخشيد».

بنابراين گزارش پس از پايان جلسه علني مجلس، اسامي نمايندگان تك تك قرائت شده و لوح تقدير و كتاب كليات سعدي از طرف رياست مجلس به آنها اهدا شد.
 يکشنبه 5 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 330]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن