تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815612876




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توان حضوردر بازار جهاني ICT را داريم


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: توان حضوردر بازار جهاني ICT را داريم


معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل وزارت ارتباطات اعلام كرد: در حال حاضر، بازار مناسبي در بخش ارتباطات ايجاد شده كه با توجه به توانمندي‌هاي موجود در بخش دولتي و خصوصي كشورمان، فعالان اين حوزه امكان حضور در بازارهاي جهاني را دارند.
به گزارش خبرنگار موبنا به نقل از روابط عمومي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، دكتر كمال محامدپور، معاون آموزش، پژوهش و امور بين الملل ، اظهار داشت: وظيفه ستاد وزارت در حوزه امور بين الملل، بررسي بازارهاي هدف در زمينه ICT و ايجاد بستر لازم براي مذاكرات و مكاتبات با كشورهاي خارجي است.
وي افزود: سال گذشته و براساس برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته، تلاش شد تا با اعزام گروهاي كارشناسي به كشورهاي مختلف، زمينه‌هاي كاري براي انعقاد قراردادهاي گوناگون را فراهم كنيم.
وي خاطر نشان كرد: اما متأسفانه به علت برخي از مشكلات اداري در اعزام هيات‌هاي كارشناسي، توفيق زيادي در اين زمينه حاصل نشد كه اميدواريم در سال جاري و با برطرف شدن موانع اجرا به كمك ساير دستگاه‌ها، بتوانيم زمينه حضور شركت‌هاي خصوصي توانمند در بازارهاي جهاني را به وجود آوريم.
محامدپور با اشاره به تمايل شركت‌هاي خارجي براي حضور در بازار ارتباطات ايران، گفت: به ‌رغم تصويب سه قطعنامه عليه ايران، استقبال خوبي از سوي اپراتورهاي بزرگ دنيا براي حضور در بازار ارتباطات ايران صورت گرفته است.
وي ادامه داد: بر همين اساس و با توجه به خصوصي سازي شركت مخابرات ايران و همچنين برگزاري مزايده اپراتور سوم در سال جاري، تلاش شده است تا به واسطه حضور در اجلاس‌هاي متفاوت، شرايط حضور شركت‌هاي خارجي در اين حوزه تشريح و زمينه‌هاي لازم نيز فراهم شود.
معاون آموزش پژوهش و امور بين الملل با بيان اين مطلب كه وزارت ارتباطات مشكلي با تحريم‌ها نداشته و روابط با شركت‌هاي خارجي، مانند گذشته ادامه دارد، تصريح كرد: تمامي مسوولان و همكاران مجموعه وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، آمادگي كامل براي ارايه خدمت به مردم و انجام برنامه‌هاي توسعه‌اي پيش بيني شده براي توسعه ICT در كشور را دارند.
وي در خصوص ديگر برنامه‌هاي سال جاري در حوزه بين الملل، اظهار داشت: در سال جاري، اجلاس گروه‌هاي مطالعات جامعه مخابراتي كشورهاي آسيا و اقيانوسيه (APT) در ايران برگزار خواهد شد.
وي تأكيد كرد: اين اجلاس به مدت سه روز و با حضور 40 كشور از آسيا و اقيانوسيه، به منظور بحث و تبادل نظر در حوزه مخابرات و فناوري اطلاعات، تشكيل خواهد شد.
محامدپور افزود: برگزاري سمپوزيوم بين المللي IST نيز از ديگر برنامه‌هاي سال جاري است كه توسط مركز تحقيقات مخابرات ايران اجرا خواهد شد.
وي ادامه داد: اين سمپوزيوم در مرداد ماه برگزار مي‌شود و تاكنون استقبال بسيار خوبي از ارايه مقالات توسط شركت كنندگان خارجي صورت گرفته است.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن