تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816444182




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گذري بر تازه هاي نشريات هفته گذشته در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: گذري بر تازه هاي نشريات هفته گذشته در حوزه ارتباطات و اطلاع رساني
مباحث مربوط به حوزه IT ازجمله موضوعاتي است كه در سطح جهاني مورد توجه ويژه قرار گرفته،لذا ضروري است با عنايت به رسالت اطلاع رساني ايرنا،مطالب منتشر شده دررسانه هاي نوشتاري پيرامون فناوري اطلاعات وارتباطات جمع آوري و باانعكاس چكيده اي ازآنها مخاطبين درجريان موارد منتشره قرار گيرند


* شهرك صنعتي فناوري اطلاعات تهران احداث مي شود / ابراراقتصادي / 9 شهريور
- مصطفي صادقي ، مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي تهران ضمن اعلام اين خبر گفت : در چارچوب تفاهمنامه همكاري بين دانشگاه صنعتي شريف و سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران ، 10 هكتار از اراضي دانشگاه شريف از سوي شركت شهرك هاي صنعتي تهران جهت احداث شهرك صنعتي فناوري اطلاعات خريداري شد. هدف از ايجاد شهرك صنعتي توسعه و ارتقاي صنايع مرتبط با ICT در فضاي استاندارد و در سطح كلاس جهاني است. در راستاي عملياتي شدن اين طرح مقرر شده است كميته هاي راهبردي ، تخصصي و اجرايي مشترك با دانشگاه صنعتي شريف تشكيل و بر اساس برنامه زمان بندي مشخص فعاليت كنند .
********************************************
* انقلاب ديجيتالي و وب مهمترين وقايع تاريخ بشر به شمار مي رود / ابراراقتصادي / 9 شهريور
- حميد رضا طيبي، رئيس جهاد دانشگاهي با اشاره به الزام به كارگيري فناوري اطلاعات در كشور و اهميت ايجاد شهر الكترونيكي گفت : توسعه اقتصاد دانايي محور كه جزو اهداف چشم انداز 20 ساله و برنامه پنج ساله چهارم قرار گرفته است ، بدون به كارگيري فناوري اطلاعات امكان پذير نيست لذا شناسايي و به كار گيري اين فناوري ها در خدمت اركان اصلي كشور يك نياز استراتژيك محسوب مي شود . وي اضافه كرد : انقلاب ديجيتالي و وب از مهمترين وقايع تاريخ بشر به شمار مي آيد كه بستر اصلي اين انقلاب فناوري اطلاعات است . بديهي است كه بخش اعظمي از توسعه مرهون به كارگيري مناسب از IT است و از حوزه هاي مهم تاثيرگذاري فناوري اطلاعات مي توان به دولت الكترونيكي ، شهر الكترونيكي ، كسب و كار الكترونيكي ، آموزش الكترونيكي و بهداشت الكترونيكي اشاره كرد.
********************************************
* دولت الكترونيك ، فرصت ها و محدوديت ها / اعتماد / 9 شهريور
- فرآيندهاي ذاتي و توسعه تكنولوژي و جهاني شدن ، فرصت هاي عمده يي براي اقتصادهاي محلي و عوامل فرهنگي در بر خواهد داشت ، البته محدوديت هاي جديد ارتباطات از راه دور در جريان جهاني شدن بعد بالقوه يي به فعاليت هاي فرهنگي و اقتصادي محلي خواهد بخشيد، مشروط به آنكه فرصت هاي لازم براي عوامل اقتصادي و سياسي و فرهنگي محلي – چه در مورد گشودن مرزهاي استعداد ها ، مهارت ها ،كارآفريني و نوآوري هايي كه بتوانند در آنها غوطه ور شوند و چه در مورد ايجاد و تقويت پيوستگي هاي لازم بين امور محلي و امورجهاني – فراهم مي آمد.
اما به نظر مي رسد مشكل و چالش عمده در كشور ما تنها نبود ساختار تكنولوژيك نيست ،بلكه عدم گسترش فرهنگ اين نوع دولتمداري در بين شهروندان و سازمان هاي دولتي و نگرش آنها ،خصوصا دولت نسبت به فضاي مجازي است.ارتباط ميان دولت الكترونيك و حكومتداري خوب به قدري نزديك است كه برخي صاحب نظران معتقدند دولت الكترونيك اگر نهايتا به حكومت داري بهتر منجر نشود هرگز رسالت خود را به انجام نرسانيده است.
********************************************
* با دولت الكترونيك فاصله زيادي داريم / اعتماد / 9 شهريور
- به قول پروفسور يحيي كمالي پور رئيس دپارتمان ارتباطات و هنرهاي خلاق و مدير گروه مطالعات جهاني دانشگاه پوردوي آمريكا " كشور و مردم ما يك پايشان در سنت و پاي ديگرشان در مدرنيته است. وي از خلاء ديجيتالي ايجاد شده در مقايسه با كشورهاي پيشرفته در ايران مي گويد كه ما از قافله جهاني ارتباطات عقب نگه داشته است.
وي مي گويد : در رابطه با شعار دولت الكترونيك من از جزئيات و امكانات موجود در كشور ، آن طور كه بايد و شايد آگاه نيستم. ولي طبق يك گزارش اخير به نظر مي رسد كشور افغانستان در اين حوزه فعاليت زيادي دارد .طبق معمول متاسفانه مابيشتر شعاري هستيم تا كاربردي و عمل گرا .
براي رسيدن به دولت الكترونيك نياز به برنامه ريزي كوتاه مدت و بلند مدت ، سرمايه گذاري ، آموزش گسترش شبكه ها و فراهم كردن امكانات ، دسترسي و استفاده از ابزار ديجيتال ( اينترنت ، تلفن همراه GPS ، WiFi ) در كل كشور است .
********************************************
* عضو سازمان نظام صنفي رايانه اي كشور : سهم ايران از بازار IT ناچيز است / ابراراقتصادي/ 10 شهريور
- سهم ايران از بازار فناوري اطلاعات و ارتباطات از پتانسيلي كه انتظار آن مي رود كم تر است، علاوه بر رسيدن به جايگاهي بهتر نزديك به نظر نمي رسد زيرا ايجاد زيرساخت هاي مورد نياز نيازمند صرف زمان بسيار است.
هادي وزير زاده رعايت حقوق توليدكنندگان را در ميزان حجم واردات و صادرات موثر دانست و ادامه داد : اگر شركت هاي مستعد موفق به حضور در بازار رقابت نشوند ، شركت هاي مستعد موفق به حضور در بازار رقابت مي شوند و اين امر نتيجه اي جز كاهش اعتبار ايران در بازار ICT ندارد و اين سطح اعتبار ، سهم ايران را از اين بازار كاهش خواهد داد .وي دولت الكترونيك را قابل بهره برداري تمام اقشار جامعه دانست و تصريح كرد: پيروي نكردن از يك الگوي خاص امري است كه پياده سازي دولت الكترونيكي ما را به تاخير مي اندازد.
********************************************
* فناوري اطلاعات در كشور نيازمند سرمايه گذاري است / ابراراقتصادي / 10 شهريور
- سهيل مظلوم نايب رئيس نظام صنفي رايانه اي اظهار داشت : با وجود تغيير مثبت ديد دولت به حوزه فناوري اطلاعات ، هنوز برخي مديران و مسئولين اين حوزه جهت گسترش و توسعه ، يك نقشه راه مناسب و برنامه عملي ندارند . همچنين كه متاسفانه در بودجه كشور رديف مشخصي جهت استفاده كاربردي از فناوري اطلاعات ديده نشده است ، در حاليكه IT ضرورت جامعه به حساب مي آيد .
مظلوم تاكيد كرد : فناوري اطلاعات به عنوان يك موتور محركه توسعه كشور احتياج به سرمايه گذاري هاي مناسب تر و اختصاص بودجه بيشتري دارد كه اميدواريم در سال جديد شاهد برنامه هاي جديد باشيم.
********************************************
* كارشناسان نسبت به اجراي اين طرح خوشبين نيستند ، اينترنت ملي ، محدود كننده يا سهولت بخش ؟ / همشهري / 11 شهريور
- " واژه اينترنت ملي يك واژه نامفهوم است و طي 2 سال اخير كه مطرح شده به هيچ وجه نتوانسته جايگاهي براي خود در ميان نخبگان و كارشناسان پيدا كند " دكتر علي اكبر جلالي با بيان اين مطلب مي گويد: اگر مسئولان ذي ربط از همان ابتدا به جاي اينترنت ملي از " شبكه ملي پرسرعت " يا
" اينترانت " استفاده مي كردند هيچ مشكلي پيش نمي آمد و كارشناسان و نخبگان فنوري اطلاعات هم از اين مسئله استقبال مي كردند .
موافقان طرح اينترنت ملي را براي ارتباط دانشگاه ها ، مراكز تحقيقاتي و پژوهشي داخلي مفيد مي دانند و معتقدند ايجاد پهناي باند وسيع مي تواند به محققان كشور براي دريافت اطلاعات داخلي كمك شاياني كند
********************************************
* ايجاد مهندسي شبكه در كشور ضروري است / ابرار اقتصادي / 12 شهريور
- يكي از مشكلات ما در زيرساخت ها و شبكه هاي كامپيوتري كشور عدم تخصص افراد در اين حوزه است و لازم است رشته مهندسي شبكه در دانشگاه ها ايجاد شود .
خسرو غني زاده كارشناس سخت افزار به تشريح مشكلات شبكه اي در كشور پرداخت و گفت : يكي از مشكلات ايجاد شبكه در ايران نصب سليقه اي شبكه هاي كامپيوتري است كه اين به دليل پايين بودن سطح دانش فني كارفرماها در ايران است .اين كارشناس با اشاره به ديگر مشكلات اين حوزه گفت: عدم تخصص لازم هم در ميان نصب كنندگان شبكه نيز از جمله مشكلات موجود در اين عرصه است ، چرا كه شبكه زنجيره اي است كه همه اجزاي آن بايد به صورت كامل با هم هماهنگ باشد .
********************************************
* رئيس انجمن شركت هاي اينترنتي : ايران پايين ترين رتبه اينترنت پرسرعت را در خاورميانه دارد / ابراراقتصادي / 12 شهريور
- مسعود رياضيات ضمن اشاره به كيفيت نامناسب خدمات اينترنتي در كشور گفت: به رغم تلاش هاي زيادي كه از طرف دولت و بخش خصوصي براي ارائه اينترنت پرسرعت به كاربران صورت گرفته است ، در خوشبينانه ترين حالت فقط هزار كاربر خطوط اينترنت پرسرعت ( ADSL) در كشور وجود دارد كه در مقايسه با تعداد كل كاربران رقم بسيار ناچيزي است.
********************************************
* عضور هيئت مديره شركت مخابرات : امكان تحريم اينترنتي هيچ كشوري به لحاظ فني وجود ندارد / خراسان / 12 شهريور
- امكان تحريم اينترنتي هيچ كشوري به لحاظ فني وجود ندارد و اصولا در حوزه ارتباطات تحريم امكان پذير نيست اگر به فرض محال چنين چيزي هم رخ دهد ، تعداد بسيار زيادي راه حل وجود دارد كه مي توان تحريم را ناكار كرد. محمد كرمپور با بيان اين مطلب گفت: پهناي باند شبكه رسمي كشور هم اكنون حدود 13 گيگابايت بر ثانيه است و در حال حاضر عمده پهناي باند كشور صرف دريافت محتوا مي شود يعني به نوعي مصرف كننده توليدات محتوايي ديگران هستيم در حالي كه اگر بتوانيم در حوزه اينترنت توليد محتوا را در شبكه افزايش دهيم ، هر اندازه پهناي باند را افزايش بدهيم ، باز هم كم است.
********************************************
* تا اواخر مهرماه صورت مي گيرد ، برگزاري مراسم ثبت صد هزارمين ir . دامنه ايران / ابرار اقتصادي / 13 شهريور
- سياوش شهشهاني مسئول ثبت دامنه هاي اينترنتي " ir." و " . ايران " گفت : اين مراسم ازسوي واحد ثبت دامنه هاي اينترنتي مذكور برگزار مي شود .
ثبت دامنه اينترنتي به زبان فارسي از حدود يك سال پيش در ايران امكان پذير شده است . بدين ترتيب مي توان علاوه بر ثبت دامنه با الفباي لاتين به شكل " www.yourname.ir " دامنه اينترنتي را به شكل " نام . ايران " هم ثبت كرد و به آن دسترسي داشت .
اين قابليت به سبب دشواري هاي استفاده از آن هنوز در ايران فراگير نشده و اغلب كاربران اينترنتي حتي از وجود آن بي اطلاع هستند. از جمله اين دشواري ها ، تفاوت زبان هاي فارسي و لاتين در شروع نوشتن از چپ و راست است كه با توجه به سيستم عامل هاي لاتين موجود در ايران ، كاربر را براي وارد كردن آدرس فارسي دچار مشكل مي كند .
********************************************
* در ميزان استفاده از پهناي باند اينترنت ، منطقه آسيا – اقيانوسيه در صدر جهان قرار گرفت / ابراراقتصادي / 13 شهريور
- بر اساس اين گزارش كه در كنفرانس ITU Telecom Asia 2008 در تايلند منتشر شده ، در زمينه دسترسي به پهناي باند ، آسيا اقيانوسيه در چند سال گذشته پيشرفت قابل توجهي كرده و شمار مشتركان آن در پنج سال تقريبا پنج برابر شده است و از 27 ميليون نفر در آغاز سال 2003 به 133 ميليون نفر در آغاز سال 2008 رسيده اند .
********************************************
اطلاع/1350/
 يکشنبه 17 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 149]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن