تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نادانى ريشه همه بديهاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820892556




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي مديري كه حبيب پرسپوليس شد قلب شير در سينه كاشاني!


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: براي مديري كه حبيب پرسپوليس شد قلب شير در سينه كاشاني!


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: تيم پرسپوليس تهران در حالي بعد از مدت هفت سال به مقام قهرماني رقابت هاي ليگ برتر دست يافت كه عوامل بسياري در قهرماني اين تيم پرطرفدار دخيل بود. اما بيش از هر چيز مرهون مديريت قوي كاشاني است كه به جرات مي توان گفت: بيشترين سهم را در اين موفقيت خطير داشت.

با فلاش بكي به گذشته در مي يابيم كه محبوبيت كاشاني فعلي با كاشاني 11 ماه گذشته قياس مع الفارق است. درست در همين مواقع از سال گذشته بود كه زمزمه هايي مبني بر بركناري انصاري فرد و جايگزيني حبيب كاشاني به جاي او در سمت مديرعاملي پرسپوليس به گوش مي رسيد. پذيرش اين مساله از سوي هواداران پرشمار قرمزبسيار مشكل بودچرا كه كاشاني فرد ناشناخته اي بود در حالي كه انصاري فرد از محبوبيت خاصي در ميان تماشاگران پرسپوليس برخوردار بود. اين قضيه تا جايي پيش رفت كه عده اي از آن ها كه از اين تغييرات شوكه شده بودند بر عليه كاشاني شعارهايي سردادند و گفتند: آفتاب آمد دليل آفتاب.
به هر حال حبيب كاشاني با قبول اين مسووليت مهم ريسك بزرگي را به جان خريد چرا كه او پرسپوليسي را تحويل گرفته بود كه بادنيزلي سرمربي پر طمطراقش توفيقي به غير از مقام سومي ليگ برتر كسب نكرده و در جام حذفي نيز براي دومين بار متوالي قافيه را به حريف قدرتمند اصفهاني خود واگذار كرده بود. اتمام قرارداد بازيكنان و سردادن شعار جدايي عده اي از آن ها از يك سو و بدهي هاي سرسام آوري كه بعدها دردسرساز شد از سويي ديگر شرايط دشواري را براي تيم پايتخت نشين رقم زده بود.
در آن برهه از زمان و با وجود مشكلات عديده كمتر كسي فكر ميكرد كه كاشاني در پرسپوليس موفق خواهد شد. او هرگز نترسيد و با جديت هر چه تمام تر به استقبال مصائب و مشكلات رفت و با كمك مرد با تجربه اي همچون اسيتلي تمديد قرارداد بازيكنان فعلي و جذب بازيكنان جديد را آغاز كرد و الحق و الانصاف يارگيري بسيار خوبي بر پايه نقاط ضعف تيم انجام داد و بازيكنان بسيار بزرگي رابه خاطر اعتبار و صداقتش به مجموعه قرمزها آورد همان گونه كه در حال حاضر بسياري از بازيكنان تمديدقراردادشان را مشروط به ماندن كاشاني در پرسپوليس كرده اند.
در باشگاه هاي طراز اول خارجي شايد تخصص مهمترين ركن مديريت در تيم داري باشد اما قطع به يقين در كشور ما و در اين فوتبال پرخم و چم و پر دوز و كلك، صداقت حرف اول را مي زند. خصيصه اي كه در ذات كاشاني بود و او توانست به واسطه آن و با عمل به وعده هاي مالي و پرداخت به موقع قسط هاي بازيكنان از پايگاه محكم و اعتبار خاصي در ميان آن ها برخوردار شود.
بايد اعتراف كرد هدف حبيب موفقيت پرسپوليس بود و هيچگاه به دنبال كسب شهرت و مقام نبوده و هرگز نخواست به واسطه نام هاي دهان پر كن خودش را مطرح كند. او آري هان دنيزلي را به پرسپوليس نياورد، بلكه با فكر و انديشه و به سفارش استيلي، افشين قطبي يكي از نخبه هاي فوتبال ايران را كه دست آموز مكتب فوتبال هلندي بود را به ايران آورد به گواه كارشناسان سرفصل جديدي در باب فرهنگ مربيگري را ورق زد كه اين فرهنگ مي تواند الگويي براي تمام مربيان ايران باشد.
حبيب كاشاني بارها در مقام حمايت از سرمربي تيمش برآمد و حتي در مقاطعي از فصل كه پرسپوليس نتايج بسيار بدي كسب كرد با وجود قوت گرفتن شايعه بركناري قطبي در هيات مديره هرگز پشت او را خالي نكرد و با قاطعيت گفت: قطبي تا آخر فصل سرمربي پرسپوليس خواهد بود.
مديرعامل پرسپوليس نه تنها يك مدير بود بلكه بيشتر مواقع پدري دلسوز و مهربان و گاهي اوقات نيز قاضي منصفي بود و بسياري از مشكلات پرسپوليس از جمله اختلاف قطبي و استيلي، مرزبان و قطبي، سركشي تعدادي از ستاره هاي تيم و مسايل ديگر را با درايت خود حل و فصل كرد و تا جايي كه توانست براي فرار از حواشي سياست مدارا را در پيش گرفته و حتي درمقطعي به خاطر وارد كردن شوك مثبت به بازيكنان اشباع شده اقدام به استعفا كرد و اين حربه او نيز بسيار كارگر افتاد.
كاشاني در اوج فشارهاي رواني، اختلافات دروني، بي پولي و شكايت هايي كه از در و ديوار براي تيم مي باريد كمر خم نكرد و سر تسليم فرود نياورد. آن حادثه ناگوار كه سلامتي او را به خطر انداخت ماحصل مشاجره لفظي در جلسه هيات مديره بود. او حتي با وجود سفارش اكيد پزشكان براي دوري از هيجان واضطراب تاب نياورد و در دقايق آخر مسابقه فينال گونه ليگ برتر خود را به استاديوم آزادي رساند تا پس از 11 ماه مرارت و سختي شكوفه هاي نهال نورسته خود را در غروب طلايي روز بهاري به نظاره بنشيند و قهرماني را با دستانش لمس كند.
از كنار ادبيات او در گويش و سخنوري نمي توان به سادگي عبور كرد كه بر خلاف همتايان پرمدعاي خود در ساير تيم ها هرگز به خودش اجازه نداد درمصاحبه ها پشت تريبون ها اشخاص حقيقي و حقوقي را مورد عتاب و خطاب قرار دهد. همچنين هيچگاه عليه تيمي صحبت نكرده و ارزش هاي تيم حريف را با زدن اتهام تباني و ناداوري زير سوال نبرد و حتي در بحث كسر پنج امتياز از سپاهان مخالفت خود را اعلام كرد چرا كه اعتقاد خاصي به برگزاري رقابت سالم و تعيين قهرمان در زمين مسابقه داشت .
بايد اعتراف كنيم كاشاني در راه قهرماني پرسپوليس و احقاق حقوق پايمال شده اين تيم سنگ تمام گذاشت و بايد بگوييم آقاي قطبي "قلب شير در سينه كاشاني بود"./02
"حميد رضا ملكي"
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 445]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن