تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس از مرد يا زن مسلمانى غيبت كند، خداوند تا چهل شبانه روز نماز و روزه او را نپذ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815417130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس اتاق بازرگاني و صنايع ايران بر لزوم تاسيس مركز تجاري ايران در غنا تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رييس اتاق بازرگاني و صنايع ايران بر لزوم تاسيس مركز تجاري ايران در غنا تاكيد كرد
اقتصاد. بازرگاني. بازرگاني خارجي
رييس اتاق بازرگاني و صنايع ايران در نشستي مشترك با هياتي از كشور غنا ، بر ضرورت تاسيس مركز تجاري ايران در اين كشور براي تسهيل امر تجارت ميان دو كشور تاكيد كرد.

محمد نهاونديان گفت: وضعيت صنايع ايران در زمينه توليد لوازم خانگي، ساخت ماشين آلات، كالاهاي مصرفي و ... مطلوب است و قادر به يافتن بازار مناسب در غرب آفريقا است.

به گزارش روز جمعه ايرنا ، به نقل از سايت اتاق ايران وي درا ين نشست كه با حضور وزير امور خارجه غنا ، جمعي از فعالان تجاري اين كشور و مسئولان وبخش خصوصي ايران ، در محل اتاق ايران برگزار شد ، گفت : كشور غنا مي تواند به عنوان مركز كار اقتصادي ايرنا با غرب آفريقا نقش مهمي را ايفا كند .

نهاونديان در ادامه اظهارات خود به موقعيت جغرافيايي غنا پرداخت و گفت : اين كشور دروازه ورود به بازار غرب آفريقا محسوب مي‌شود.

وي افزود: نرخ رشد اقتصادي غنا ‪ ۶/۵‬درصد است و استمرار اين رشد آينده روشني را براي اين كشور نويد مي‌دهد .

اين فعال بخش خصوصي تصريح كرد : دسترسي غنا به آبهاي آزاد علاوه بر تسهيل حمل و نقل باعث صرفه جويي در هزينه‌هاي سوختي مي‌شود.

نهاونديان با اشاره به وجود معادن غني شامل طلا و بوكسيت در غنا گفت :
زمينه‌هاي همكاري معدني بين ايران و غنا بسيار مساعد است و صرفه اقتصادي قابل توجهي دارد.

وي در ادامه ايجاد ارتباط مستقيم ميان دو كشور و ايجاد تسهيل در امر گشايش اعتبار را خواستار و ياد آور شد كه امكانات نخست براي ايجاد خط اعتباري جهت صادرات به غنا و سرمايه‌گذاري هاي مشترك فراهم شده است.

نهاونديان در ادامه گفت: قراردادهاي مناسبي در قالب كميسيون مشترك ميان دو كشور در حال امضا و تصويب است كه موجب تسهيل فضاي سرمايه‌گذاري از نظر اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و غيره مي‌شود.

* درخواست حضور سرمايه‌گذاران ايراني در غنا
دراين ديدار هيات بلندپايه غنا به رياست آكواسي اوزي آجه (-‪Akwasi Osei‬ ‪ )Adjei‬وزير امور خارجه و رييس كميسيون مشترك ايران و غنا در خصوص وضعيت اقتصادي اين كشور مطالبي را ارايه كرد .

اين مقام غنايي با بيان اينكه ، كشور متبوعش در سال ‪ ۱۹۵۷‬استقلال خود را بدست آورده گفت : غنا اكنون با ‪ ۲۰‬ميليون نفر جمعيت در غرب آفريقا در مسير توسعه گام بر مي‌دارد.

وزير امور خارجه غنا ، نرخ تورم در اين كشور را ‪ ۱۳‬درصد اعلام كرد و افزود : غنا عضو پيمان اكواس (سازمان همكاري‌هاي اقتصادي غرب آفريقا) است .

ياد آور مي‌شود، پيمان اكواس ‪ ۲۵۰‬ميليون نفر جمعيت را در خود جاي داده و محصولات توليد شده كشورهاي عضو اكواس مي‌تواند به اين بازار بزرگ صادر شود.

وزير امورخارجه غنا در ادامه نرخ ماليات در اين كشور را ‪ ۲۵‬تا ‪ ۳۰‬درصد عنوان كرد و گفت: نرخ تبديل پول غنا به دلار ‪ ۹/۴‬است و غنا با درآمد سرانه ‪ ۵۵۰‬دلار نياز به حضور سرمايه‌گذاران خارجي براي توسعه اقتصادي دارد.

وي ضمن استقبال از انتقال فناوري و دانش فني از ايران به اين كشور تصريح كرد: غنا اكنون به عنوان مركز غرب آفريقا شناخته شده و نيازمند توسعه زيرساخت‌ها است .

وزير امور خارجه غنا افزود: سرمايه‌گذاران ايراني مي‌توانند در زمينه ساخت هتل، راه آهن، خطوط هواپيمايي، حمل و نقل، ساخت مسكن و مواد غذايي در كشور غنا فعال شوند.

اوزي آجه با اشاره به استخراج طلا از سال ‪ ۱۹۸۰‬از معادن غنا گفت: در غنا مركز پالايش طلا وجود ندارد و اين موضوع در خصوص توليد كاكائو هم صدق مي كند.

وي ادامه داد : با وجودي كه ‪ ۶۵‬درصد توليدات كشاورزي غنا كاكائو است اما كارخانه‌اي براي فراوري اين محصول در غنا وجود ندارد.

وزير خارجه غنا ، با اعلام اين خبر كه بزودي سفارت غنا در تهران افتتاح مي شود ، گفت: صدور ويزا براي بازرگانان در مدت زمان كمتر از ‪۲۴‬ساعت از برنامه‌هايي است كه با هدف تقويت مبادلات اقتصادي دو كشور پيگيري مي‌شود.

اين مقام مسئول در كشور آفريقايي غنا ، در ادامه ايجاد ارتباط مستقيم ميان صندوق ضمانت صادرات ايران با بانك‌هاي كشور غنا را خواستار شد .

* سقف اعتباري صندوق ضمانت صادرات ايران در تجارت با غنا
رييس صندوق ضمانت صادرات ايران نيز دراين ديدار گفت : با توجه به رابطه خوب ايران با غنا، نگاه صندوق به اين كشور نسبت به كشورهاي اروپايي نگاهي مثبت تر است.

سيد كمال سيد علي ، سقف اعتباري ميان و بلندمدت با غنا را تا ‪۱۰۰‬ ميليون دلار و سقف اعتباري كوتاه مدت با اين كشور را ‪ ۴۰‬ميليون دلار اعلام كرد.

وي گفت : صندوق ضمانت صادرات ايران ، تا اين ميزان قادر به ارائه اعتبار براي كار با غنا مي‌باشد .

اين مقام مسئول دروزارت بازرگاني ، نحوه كار با كشور غنا را شامل كار با سه بخش اعم از بخش خصوصي، دولت و سيستم بانكي غنا عنوان كرد و افزود:
چنانچه بازرگانان و سرمايه‌گذاران ايراني قصد انجام پروژه‌هاي مشترك با غنا را داشته باشند، صندوق ضمانت صادارت ايران اين امكان را براي انجام پروژه‌هاي بلند و ميان مدت با غنا فراهم مي‌كند.

* تلاش دولت غنا براي ارتقا فعاليت بخش خصوصي با ايران
رييس اتاق بازرگاني و صنايع غنا نيز در سخناني گفت : به جمهوري اسلامي ايران اطمينان داده مي‌شود كه دولت غنا براي ارتقاء بخش خصوصي هر كاري انجام مي‌دهد.

ويلسون آتا كروفا (‪ )Wilson Atta Krofah‬با بيان اين مطلب كه دولت غنا، بخش خصوصي را موتور محركه اقتصاد خود مي‌داند، افزود: بخش خصوصي در غنا رابطه تنگاتنگ و نزديكي با دولت دارد.

رييس اتاق بازرگاني غنا تاكيد كرد: ديپلماسي سياسي بايد تابع ديپلماسي تجاري شود، همانگونه كه وزارت خارجه غنا تضمين‌كننده منافع بخش خصوصي است وي ضمن اعلام آمادگي كشورش براي انجام مناسبات تجاري با بخش خصوصي ايران افزود: بازار غنا براي فعاليت تجاري بسيار مساعد است و جمهوري اسلامي ايران نبايد از ساير كشورها از جمله هند و چين كه وارد بازار ما شده اند، عقب بماند.

وي تاكيد كرد: ايران مي‌تواند سهم خود را از بازار غنا به دست بياورد زيرا در غير اين صورت بخش اعظم تجارت غنا را ساير كشورها به دست خواهند آورد.

اين فعال بخش خصوصي غنا همچنين به اشتراكات فرهنگي، زبان و روابط دوستانه دو كشور اشاره كرد و گفت: دو كشور ايران و غنا مي‌توانند منافع مشترك يكديگر را پاسداري كرده و رابطه دو طرفه و هماهنگي با يكديگر داشته باشند.

---> ايرنا.
 جمعه 3 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 436]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن