تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812906531




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ممنوعيت فروش علني سيگار در اسكاتلند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ممنوعيت فروش علني سيگار در اسكاتلند
لندن - دولت اسكاتلند از روز چهارشنبه اجراي طرحي را آغاز كرد كه بر اساس آن فروش علني سيگار در مغازه‌ها و سوپرماركت‌ها ممنوع مي‌شود.

خانم شونا رابيسون وزير بهداشت عمومي اسكاتلند گفت : چيدن سيگارهاي رنگارنگ در بهترين قفسه‌ها و ويترين‌هاي مغازه‌ها با سياست كلان دولت براي مقابله با عوارض منفي ناشي از استعمال دخانيات مغايرت دارد.

اسكاتلند از دو سال پيش مصرف دخانيات در اماكن عمومي را ممنوع كرده و از حدود شش ماه پيش نيز از فروش سيگار به افراد زير ‪ ۱۸‬سال جلوگيري نموده است .

وزير بهداشت عمومي اسكاتلند در پارلمان آن كشور گفت : برچيدن بسته‌هاي سيگار از ويترين و قفسه‌هاي مغازه‌ها نخستين مرحله از سخت‌گيري ها براي فروش سيگار است .

وي افزود: گرفتن پروانه مخصوص براي فروش سيگار، ممنوعيت عرضه سيگارهاي ارزان قيمت و در بسته‌هاي ده تايي از ديگر طرح‌هاي دولت اسكاتلند براي مقابله با مصرف دخانيات است .

خانم رابيسون اظهارداشت : با اينكه از سال ‪ ۲۰۰۲‬تبليغات سيگار ممنوع شده ولي نمايش سيگار و ديگر محصولات دخاني در مغازه‌ها و ديگر محل‌هاي فروش عملا سياست مبارزه با دخانيات دولت را تحت الشعاع قرار داده است .

وي گفت : محافظت از كودكان و جوانان در مقابل خطرات دخانيات يك هدف بزرگ است كه بايد همه بخش‌هاي جامعه براي تحقق كامل آن تلاش و همكاري كنند وزير بهداشت عمومي اسكاتلند از دولت بريتانيا نيز خواست از سياست‌هاي ضد دخانيات دولت اسكاتلند پشتيباني كند.

سازمان‌هاي غيردولتي مقابله با دخانيات ، از اقدام دولت اسكاتلند براي ممنوعيت عرضه علني سيگار در مغازه‌ها استقبال كرده اند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 282]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن