تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فتوا دهندگان بزرگانِ دانشمندان‏اند و فقيهان پيشوايانى كه از آنان بر اداى پيمان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درخواست شوراي شهر از دولت براي تأمين بودجه مديريت بحران


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: درخواست شوراي شهر از دولت براي تأمين بودجه مديريت بحران


مديريت- گروه شهري:
تصميم دولت به ندادن اعتبار ستاد مديريت بحران تهران در 2سال گذشته سبب شد تا اعضاي شوراي شهر، دو فوريتي طرحي را به تصويب برسانند ...

كه درصورت تاييد نهايي دولت موظف مي‌شود در اولين مرحله اعتباري معادل 57 ميليارد تومان به مديريت بحران تهران بدهد.

از آن جا كه شوراي شهر حتي درصورت پرداخت نشدن اعتبار 600 ميليارد توماني هم نمي‌تواند دولت را ملزم به پرداخت بدهي‌هايش كند، به همين دليل در متن اين طرح به دولت « پيشنهاد » شده تا اعتبار 57 ميليارد توماني به دستگاه‌هاي مسئول در ستاد مديريت بحران شهر تهران را پرداخت كند.

ولي اعضاي شوراي شهر تهران كه گويا پي برده‌اند با اين شرايط و پرداخت نشدن حتي يك ريال از بودجه بحران تهران، پايتخت در شرايط بسيار ريسك‌پذيري قرار خواهد گرفت، روز گذشته پيشنهاد دادند تا زماني كه دولت اين اعتبار را اختصاص نداده است به شهرداري اجازه داده مي‌شود به‌صورت موقت حداكثر تا سقف 20 ميليارد ريال براي انجام عمليات ضروري و فوري از محل رديف هزينه‌هاي پيش‌بيني نشده به مصرف برساند.

اما از آن‌جا كه تعهد دولت ممكن است عملي نشود طبق تبصره اول اين طرح شهرداري تهران موظف است درصورت هر گونه تغيير در برنامه‌هاي مصوب خود كه در بودجه مصوب سال‌جاري خود لحاظ نشده در قالب اصلاحيه يا متمم سال‌جاري پيش‌بيني و در سال 1387 به شورا ارائه كند. اما در زمان بررسي طرح فوق اعضاي شوراي شهر و هم‌چنين مدير عامل سازمان مديريت بحران شهر تهران ناگفته‌هايي رادر مورد همكاري نكردن دولت در چند سال گذشته مطرح كردند.

رسول خادم رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران اعلام كرد: هيچ ريالي از 600 ميليارد تومان اعتبار مديريت بحران از سوي دولت به شهر تهران اختصاص نيافته است. وي تاكيد كرد كه مطابق قانون امداد و نجات بايد دولت اعتباري را به ستاد مديريت بحران استان‌ها اختصاص دهد كه اين ستاد در پايتخت توسط شهردار اداره مي‌شود:«اما تاكنون هيچ ريالي از اعتبارات كشوري مديريت بحران به تهران تعلق نگرفته است وتنها اعتبارات ناچيز شوراي شهر در سازمان مديريت بحران تهران اختصاص يافته است.»

مازيار حسيني مديرعامل سازمان مديريت بحران تهران هم عنوان كرد كه اغلب دستگاه‌هاي مختلف حاضر در ستاد مديريت بحران شهر تهران فاقد بودجه و برنامه بودند اما با همت شوراي دوم و سوم و مجموعه شهرداري سعي شد برنامه ريزي‌ها براي هر يك از سازمان‌ها انجام شود.

به گفته وي با برآوردهاي صورت گرفته، تمام سازمان‌ها و دستگاه‌هايي كه در ستاد مديريت بحران حضور دارند نيازمند بودجه سالانه 452 ميليارد تومان هستند اما در نهايت در سال 87 به رقم 9/56 ميليارد تومان رسيديم كه كمتر از 50 درصد برآوردهاي اوليه است. ولي گويا قرار است اين رقم در سال آينده به 117 ميليارد تومان برسد. البته مدير عامل سازمان مديريت بحران تاكيد كرد كه اين اعتبارات مطابق طرح جامع مديريت بحران تنظيم شده است و عدد بزرگي نيست و در سنوات گذشته اين پول به استان‌ها اختصاص مي‌يافت اما چون ستاد مديريت بحران تهران مستقل از استانداري است هيچ وقت بودجه اي به تهران اختصاص نيافت. حال آنكه تصور مي‌شود حداقل دولت هم بر اين موضوع اشراف دارد كه مديريت بحران موضوعي فرادستگاهي است و بايد در سه برنامه
پنج ساله به يك درجه مناسب از ايمني رسيد. تمام دستگاه‌هاي حاضر در اين ستاد مشمول هستند و يك سازمان نمي‌تواند از اين موضوع خارج شود. هم‌اكنون هم مشخص شده كه كدام دستگاه مشمول، برنامه دارد و كدام برنامه ندارد. اما هنوز با اين شرايط خبري از بودجه دولتي نيست. همين مورد هم مورد تاكيد ابتكار قرار گرفت.

وي با بيان اينكه همه بر اهميت ستاد مديريت بحران واقف هستند، گفت: « اما درصورت تصويب اين طرح در واقع همان وظايف صريح دولت است. درصورتي كه شورا اعتباري را به اين امر اختصاص دهد در واقع شورا به دولت كمك مي‌كند.» مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران هم اين موضوع را تاييد كرد اما گفت:«با توجه به اهميت تصويب دوفوريت اين طرح اگر كوتاهي كنيم بودجه توزيع مي‌شود و باز تهران سهمي‌نمي‌برد.» به همين دليل تاكيد كرد: «اين بودجه خطاب به دولت نيست بلكه خطاب به استانداري تهران است.» بدين ترتيب چمران راه حل منطقي را اين طور عنوان كرد كه موقتا شهرداري اعتباري را طبق تبصره طرح به اين موضوع اختصاص دهد و سپس از دولت اين اعتبار را بگيرد.

تهران بي‌نصيب از اعتبار خشكسالي

مدير عامل سازمان مديريت بحران شهر تهران همچنين از اختصاص نيافتن اعتبار براي خشكسالي تهران گله كرد. مازيار حسيني كه در حال ارائه توضيحاتي در دفاع از طرح دو فوريتي بود به اين نكته به‌عنوان بحران حال حاضر شهر تهران اشاره كرد و گفت: از دو هزار ميليارد توماني كه به كل كشور براي مبارزه با بحران خشكسالي اختصاص يافته است، تهران هيچ سهمي ندارد.بايد با راه‌هاي پيشگيرانه اين بحران را پشت سر گذاشت و در مرحله بعد با برنامه‌هاي كوتاه‌مدت و بلندمدت مديريت بحران آب در آينده پيش‌بيني شود.چمران با تاييد اين مشكل در تهران گفت كه هم‌اكنون بحران خشكسالي وجود دارد و روستاهايي هستند كه هفته‌اي دو بار به آنها آب رساني صورت مي‌گيرد.

تاريخ درج: 1 خرداد 1387 ساعت 11:39 تاريخ تاييد: 1 خرداد 1387 ساعت 14:34 تاريخ به روز رساني: 1 خرداد 1387 ساعت 14:29
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 511]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن