تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816717713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم سبزوار در گفت وگو با ايسكانيوز: رايزني هاي نامناسبي از سوي برخي نمايندگان دولت در مجلس انجام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده مردم سبزوار در گفت وگو با ايسكانيوز: رايزني هاي نامناسبي از سوي برخي نمايندگان دولت در مجلس انجام شد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده مردم سبزوار با اشاره به استيضاح وزير بازرگاني گفت: طي چند روز اخير رايزني هاي نامناسبي از سوي بعضي نمايندگان دولت در مجلس انجام شده و برخي از ادبيات نامناسبي كه نه در شان دولت است و نه در شان مجلس، استفاده مي كنند.

احمد بزرگيان نماينده مردم سبزوار در مجلس شوراي اسلامي روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، با اشاره به اينكه جزو امضا كنندگان استيضاح وزير بازرگاني است، تاكيد كرد: يكي از شئون مجلس نظارت و استيضاح وزراست كه حتي در آخرين روزهاي مجلس نيز بايد به آن پرداخته شود.
وي افزود: طي چند روز اخير رايزني هاي نامناسبي از سوي بعضي نمايندگان دولت در صحن مجلس انجام شده و بعضي از افراد از ادبيات نامناسبي كه نه در شان دولت است و نه در شان مجلس، استفاده مي كنند.
وي افزود:اين گونه رفتار را تذكر داديم و انتظار داريم كه اين افراد در صحبتهاي خود با ادبيات مناسب مجلس سخن بگويند و مساله را پيگيري كنند.
عضو جبهه متحد اصولگرايان افزود: متاسفانه تاكنون نه وزير و نه مجموعه دولت داوطلبانه حاضر نشده اند كه حتي جلسه اي را با استيضاح كنندگان برگزار كنند و در اين مورد گفت وگو كنند.
وي تصريح كرد: احساس من اين است كه دولت ظاهرا باور ندارد كه مجلس بايد بر كارها نظارت داشته باشد، نظارت مجلس را مانع كار خود مي داند كه اين مساله اشتباه و غلط است و مخالف قانون اساسي است.
بزرگيان عنوان كرد: وقتي مجلس در خواستي را بصورت تذكر، سوال و استيضاح مطرح مي كند، دولت وارد يك مذاكره مناسب شود نه اينكه وارد معامله، تهديد و يا تطميع.
وي تاكيد كرد: انتظار ما اين است كه نه فقط در مجلس هفتم بلكه در مجالس بعدي رابطه دولت و مجلس بايد در راستاي قانون اساسي و قوانين موضوعه باشد.
نماينده مردم سبزوار عنوان كرد: هيات رئيسه مجلس تلاش دارد تا مجموعه استيضاح كننده را راضي به بازپس گيري امضاهاي خود كنند تاكنون موفق نشده اند و تعداد امضاها هنوز بيش از 10 نفر است و افراد بر امضاي خود تاكيد دارند.
وي با اشاره به اينكه دولت يك فرصت 10 روزه براي فرستادن وزير به مجلس داد كه امروز ما وارد هشتمين روز شده ايم، گفت: عملا پنجشنبه و جمعه را دولت وقت دارد و شنبه آخرين روزي است كه دولت بايد وزير بازرگاني را به مجلس بفرستد، زيرا جمعه به دليل تعطيل رسمي روز كاري نيست و اگر شنبه هم اين اتفاق نيافتد يكشنبه بعنوان روز كاري مجلس آخرين مهلت دولت به شمار خواهد آمد.
بزرگيان در پاسخ به اين سوال كه زمزمه هايي شنيده مي شود كه پنجشنبه مجلس تشكيل جلسه خواهد داد، اظهار داشت: اگر هيات رئيسه اين مساله را تصويب كند و از مجلس هم نظرخواهي كند امكان اين اتفاق وجود دارد.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا با استيضاح وزير بازرگاني اوضاع اقتصادي جامعه بهبود مي يابد، گفت: اين بحث كه آيا با استيضاح، مشكلات رفع مي شود يا خير، براساس اظهارات وزير بازرگاني شايد تركيب اقتصادي دولت مشكل دارد و اين طور نيست كه با استيضاح يك وزير مشكل حل شود يا حتي استيضاح چند وزير هم مشكلي را حل نمي كند، اعتقاد من اين است كه دولت مي توانست بهتر از اين از تعامل مجلس استفاده كند.
عضو هيات رئيسه شوراي مركزي فراكسيون اصولگرايان مجلس ضمن انتقاد از نگاه دولت به مجلس و احزاب خاطر نشان كرد: دولت وقتي به مجلس يا احزاب نياز دارد از تعامل استفاده مي كند، اما وقتي خود را بي نياز از آن ها مي بيند اوضاع فرق مي كند. در رابطه با مجلس هم ديدگاه دولت اين است كه هر چه از مجلس بخواهد بايد مجلس انجام دهد.
وي ادامه داد: در قانون اساسي نيامده است كه مجلس هر توقع و خواسته دولت را بايد برآورده كند در حاليكه بايد اذعان كرد تمكين قانون بهترين كاري است كه هم مجلس و هم دولت بايدانجام دهند.
عضو كميسيون صنايع و معادن در پاسخ به اين سوال كه عده اي معتقدند كه استيضاح وزير بازرگاني اقدامي انحرافي و براي منافع شخصي وحزبي است، عنوان كرد: به شدت اين گفته ها را تكذيب مي كنم واقعا نه تسويه حسابي در كار است و نه بحث خواسته هاي شخصي.
وي در ادامه گفت: يكي از آقايان از نمايندگان دولت هم متاسفانه، خارج از نزاكت مجلس، اين بحث را مطرح كرده بود كه ما هم تذكر داديم. زيرا چنين موضوعي نيست اگر هست افشا كنند، ما ممنون مي شويم كه موارد اين چنيني افشا و شفاف سازي شود.
بزرگيان در پاسخ به اين سوال كه چرا استيضاح وزير بازرگاني در چنين شرايطي كه مجلس روزهاي پاياني خود را سپري مي كند در حال انجام است،گفت: شرايط در زمان بودجه براي اين مساله مهيا بود اما به دليل بحث انتخابات و با توجه به اينكه عمده امضا كنندگان استيضاح را اصولگرايان تشكيل مي دهند و جناح طرفدار دولت هستند، انجام نشد.
وي ادامه داد: به دليل اينكه مايل نبوديم استيضاح وزير بازرگاني بر انتخابات تاثير گذار باشد، استيضاح را به تعويق انداختيم، تا هر دو مرحله انتخابات مجلس هشتم بدون تنش و نگراني انجام شود.
نماينده مردم سبزوار تصريح كرد: گمان من اين است كه اگر حتي يك روز از عمر مجلس هم باقي مانده باشد همين طور كه در صحن علني مي توان طرح ها و لوايح را بررسي و تصويب كردد، استيضاح هم بعنوان وظيفه مجلس بايد انجام شود و مجلس بايد تا آخرين روز به مسوولين خود بپردازد. /02/131/120
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن