تبلیغات
تبلیغات متنی
رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید
آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت
تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی
محبوبترینها
بررسی دلایل قانع کننده برای خرید صنایع دستی اصفهان
راه های جلوگیری از جریمه های قبض برق
آشنایی با سایت قو ایران بهترین سایت آگهی و تبلیغات در کشور
بهترین شرکتهای مهندسی در آلمان
صفر تا صد حق بیمه 1403! فرمول محاسبه حق بیمه
نقش هدایای سازمانی در افزایش انگیزه و تعهد کارکنان
کلینیک پروتز و ساخت اندام مصنوعی دکتر اجرائی
چگونه میتوانیم با ترانسفر وایز پول جابجا کنیم؟
بهترین مدلهای [صندلی گیمینگ] براساس نقد و بررسی کاربران
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1804790818
بازيگران چگونه به پرده سينما ميرسند
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: بازیگران چگونه به پرده سینما میرسندسینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان انسان معاصر به واسطه جذابیتهای ذاتی و البته وسوسههای شغلی كه نام و نان را توامان به ارمغان میآورد، بیش از دیگر هنرها مورد توجه جوانان قرار گرفته است.
خیل كثیری از علاقهمندان این هنر تحت عناوین و القاب «عشق فیلم» و دیگر اصطلاحات مرسوم، همه چیز خود را به پای این آیینه جادو قربانی میكنند تا شاید نام و نان خویش را به این واسطه، رونق بخشند و منزلت اجتماعی خود را نیز ارتقاء دهند. سوگلی این كعبه آمال هم بیش از هر چیز بازیگری است.میزان این تقاضا به حدی رشده كرده كه دیگر مراكز دولتی آموزش هنر در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی، پاسخگوی خیل عظیم متقاضیان این عرصه نیست. بر همین اساس بویژه در دهه گذشته، شاهد رشد قارچگونه آموزشگاههای آزاد بازیگری در سطح كشور و بویژه در پایتخت هستیم كه البته بسیاری از آنان از سر سوداگری و سودآوری مالی بنا شدهاند و در واقع از این تقاضای فرهنگی، بهرهوری تجاری میكنند. هرچند بسیاری از هنرجویان این مراكز نیز به قصد سرمایهگذاری اقتصادی و آیندهنگری مالی به هزینههای سنگین این آموزش تن میدهند و شهریه بالای امروز را به قیمت شهرت بالاتر فردا متقبل میشوند.آسیبشناسی آموزشیالبته در این مجال قصد نداریم با سوءظن به این آموزشگاهها نگاه بیندازیم، چه بسیار هنرمندان و بازیگران خوبی كه از همین آموزشگاهها به عالم بازیگری پای گذاشتند و حتی به ستاره سینمایی بدل شدند.بهرام رادان و ترانه علیدوستی، 2 بازیگر سینمایی هستند كه همین مسیر را برای ستاره شدن پیمودهاند، اما تعدد و تنوع این مراكز در سالهای اخیر با توجه به بازخورد و اثربخشی آنها در جامعه هنری، موضوعی است كه نمیتوان به سادگی از آن گذشت و مستلزم نوعی آسیبشناسی است.حمید سمندریان، مدیر یكی از آموزشگاههای آزاد سینمایی معتقد است موفقیت یا عدمموفقیت یك فرد در انتخاب حرفه بازیگری در مرحله اول به خود شخص بستگی دارد و كلاسهای آموزش بازیگری، كارگاه ساخت و پرورش بازیگر نیست؛ او یكی از مسائل عمده گرایش افراد به هنر بازیگری را جذابیتهای ظاهری میداند و میگوید: ملاك انتخاب افراد برای حضور در كارگاههای آزاد بازیگری اشتباه است؛ به این معنا كه در مرحله اول بنا بر جذابیتهای ظاهری كه در این حرفه وجود دارد و بدون كوچكترین شناخت و علاقه واقعی به هنر بازیگری رو میآورند.او ادامه میدهد: هدف اغلب مراجعان به آموزشگاههای بازیگری، ستارهشدن است و مشكل از همین طرز تفكر ناشی میشود. چرا كه در واقع آنان به دنبال یادگیری نیستند و میخواهند یكشبه هنرپیشه شوند.این استاد بازنشسته دانشكده هنرهای زیبا میافزاید: در واقع این افراد گمان میكنند اگر چهره زیبا یا خاص داشته باشند به درد این حرفه میخورند، اما مساله این است كه برازندگی ظاهری تنها بخش ناچیزی از موارد لازم برای بازیگر شدن است، در حالی كه آشنایی با هنر بازیگری و تكنیكهای عملی شرط لازم بازیگرشدن است و اگر افراد استعداد داشته باشند با كمك این تكنیكها در آموزشگاهها پرورش مییابند.به گفته وی، بعضی از آموزشگاههای سینمایی صلاحیت تدریس و عرضه خدمات مناسب در این رشته سینمایی را ندارند، اما به دلایل نامعلوم مجوز تاسیس این كارگاهها را دریافت میكنند و با خیل بیشماری از این متقاضیان روبهرو میشوند كه با انواع و اقسام ترفندها آنها را جذب آموزشگاهها میكنند و در نهایت هم چیزی عاید هنرجوی علاقهمند نمیشود و دست خالی و سرخورده راهی بازار كار میشوند.جمع زیادی از علاقهمندان بازیگری در سینما تحت عناوین و القاب «عشق فیلم» و دیگر اصطلاحات مرسوم، همه چیز خود را به پای این آیینه جادو قربانی میكنند تا شاید نام و نان خویش را به این واسطه رونق بخشند و منزلت اجتماعی خود را نیز ارتقاء دهندآموزش، شرط لازم برای بازیگرشدنمهدی فخیمزاده، كارگردانی كه در اغلب مجموعههای تلویزیونی از هنرجویان بازیگری كارگاه آموزشی خود استفاده میكند و لیلا برخورداری در مجموعه تلویزیونی خواب و بیدار یا انوشیروان فاطمی در بیصدا فریاد كن نمونههای عینی آن هستند، درباره كاركرد آموزشگاه آزاد بازیگری میگوید: تحصیلات آكادمیك برای حضور در حرفه بازیگری یا هر رشته هنری لازم و ضروری است، اما شرط كافی نیست، كما این كه بسیاری از بازیگران خوب ایرانی از تحصیلات آكادمیك بیبهرهاند، اما بازیگران قابلی از آب درآمدند.او تاكید میكند: به نظر من آموزش بازیگری امری غیرقابل انكار در سینماست؛ اما مسالهای كه در هنر بازیگری وجود دارد این است كه فرد فینفسه نمیداند برای بازیگرشدن ساخته شده است یا خیر و تا آموزش نبیند، متوجه این مطلب نمیشود.رسول صدرعاملی، كارگردانی كه ترانه علیدوستی را برای بازی در فیلم «من ترانه 15 سال دارم» از یكی از آموزشگاههای سینمایی انتخاب كرده، معتقد است كه طی 3 دهه گذشته كیفیت كار بازیگری به شكل چشمگیری افت كرده است و اغلب بازیگران حاضر در حرفه نمایش در ارائه نقشهای خود دچار تكرار شدهاند.این كارگردان در توضیح كیفیت كارگاههای آموزشی آزاد سینما بویژه در حوزه بازیگری میگوید: در بخش خصوصی بجز چند آموزشگاه بازیگری كه واقعا كاربلد هستند، بقیه صرفا به دلیل انبوه متقاضیان برای ورود به حرفه بازیگری تاسیس شدهاند و متاسفانه در اغلب آنها هم شاهد بودهایم كه با تكیه بر اسم یك هنرپیشه معروف در تبلیغات، جوانان علاقهمند را جذب كلاسهایشان كردهاند و متاسفانه در بسیاری موارد بازده هم نداشته است.او اضافه میكند: در واقع این كارگاهها به نوعی بازار كاذب عرضه و تقاضا را به وجود آوردهاند، ولی در نهایت خروجیشان صفر است؛ از همین رو سینما و تلویزیون ما نهتنها در حوزه بازیگری بلكه در سایر رشتههای فنی مانند فیلمبرداری یا صدابرداری دچار كمبود است و در واقع از داشتههای 20 سال پیش خود استفاده میكند.
بازیگرشدن در 2 یا 3 ماهمحمود عزیزی، بازیگر باسابقه تئاتر و سینما نیز در این باره میگوید: در هر كجای دنیا كه بگردید این تعداد از آموزشگاههای آزاد را نمیبینید و هیچكس در هیچ گوشه دنیا نیز نمیتواند بگوید بعد از 2 الی 3 ماه میتوان بازیگر شد.این استاد دانشگاه تهران میافزاید: از سوی دیگر مگر ما در كل كشورمان چقدر استاد و معلم دانشآموخته و معتبر داریم كه اینقدر ادعای داشتن آموزشگاههای آزاد را داریم و در نهایت آیا به تعداد این آموزشگاههای آزاد كه در هر ترم حداقل 40 الی 50 نفر را جذب میكند ما خروجی بازیگر حرفهای هم داریم؟در تایید صحبتهای این استادان و هنرمندان سینما باید گفت كه بسیاری از این آموزشگاهها نه از سر درد و دغدغه هنری یا پاسخ علمی به تقاضای زیاد جامعه كه به خاطر سودآوری مالی آن سر برآوردهاند و تعداد زیادی از آنها نیز مجوز قانونی این مراكز را ندارند.علیاكبر عالمی، مدرس دانشگاه با اشاره به این كه هر زمان و در هر مكان باید بر كار آموزش بازیگری نظارت كرد، معتقد است: بازرسان و ناظرانی صاحب صلاحیت باید بر كار آموزشگاههای سینمایی نظارت كنند. این ناظران و بازرسان باید اشراف كافی به حرفه سینما داشته باشند و هر كدام در شاخههای تخصصی فعالیت كرده باشند.وی میافزاید: تعداد این افراد هم مهم است و نباید به یك یا 2 بازرس بسنده كرد. حداقل باید 12 نفر در رشتههای مختلف عضو این شورای بازرسی و هر كدام نیز در رشته تخصصی خود از افراد برجسته و صاحبنظر باشند.این كارشناس سینما درباره مدرسان آموزشگاهها اظهار میكند: صلاحیت مدرسان این آموزشگاهها باید بررسی شود. منظورم از صلاحیت مدرسان این است كه توانایی تدریس، استعداد در تدریس و دانش هر استاد در نظر گرفته شود.دانشگاهها هم حال و روز خوبی ندارندعلی ژكان، كارگردان سینما و مدیر یكی از آموزشگاههای سینمایی نیز درباره كیفیت تدریس و مدرسان این مراكز میگوید: نمیتوان وضع تدریس را در آموزشگاههای سینمایی از وضعیت آموزش در مراكز آموزشی عالی دولتی و خصوصی جدا كرد. به طور كلی سیستم آموزشی ما در مراكز دولتی مثل دانشگاهها و موسسات و مراكز خصوصی مثل همین آموزشگاهها دارای مشكلات زیادی است.او توضیح میدهد: بازار این آموزشگاهها با توجه به تاسیس انبوه دانشكدههای سینمایی و تئاتری نامناسب شده است و حتی برخی از آنها رو به تعطیلی رفتهاند.وی ادامه میدهد: صدور مجوز راهاندازی آموزشگاه بازیگری به صورت متمركز یكی از مشكلاتی است كه مسوولان باید آن را حل كنند. به عنوان مثال در یك منطقه تهران ممكن است چند آموزشگاه سینمایی در حال فعالیت وجود داشته باشند و در منطقهای دیگر هیچ مركزی دیده نشود. در شهرستانها هم كه تقریبا هیچ خبری نیست.بدیهی است اگرچه ضرورت تاسیس آموزشگاههای بازیگری را نمیتوان رد كرد یا به دلیل وجود برخی مراكز غیرمجاز و بیكیفیت همه را به یك چوب راند، اما آن چه مهم است، ضرورت نظارت بر سطح كیفی و آموزشی این مراكز است.مسعود كیمیایی كه مدیریت یكی از پرطرفدارترین آموزشگاههای بازیگری را بر عهده دارد، در جایی گفته است: «ما در اینجا سینما درس نمیدهیم، سینما یاد میدهیم»؛ جملهای كه نقطهعطف آسیبشناسی این آموزشگاهها در آن نهفته است، چراكه تنها تكیه بر ارائه دروس سینمایی یا استفاده از مدرسان مشهور، هیچكس را بازیگر نمیسازد.بخش سینما و تلویزیون تبیان منبع:سیدرضا صائمی / جامجم
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 585]
صفحات پیشنهادی
بازيگران چگونه به پرده سينما ميرسند
بازيگران چگونه به پرده سينما ميرسند-بازیگران چگونه به پرده سینما میرسندسینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان انسان معاصر به واسطه جذابیتهای ذاتی و البته ...
بازيگران چگونه به پرده سينما ميرسند-بازیگران چگونه به پرده سینما میرسندسینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان انسان معاصر به واسطه جذابیتهای ذاتی و البته ...
بازیگران چگونه به پرده سینما می.رسند!
بازیگران چگونه به پرده سینما می.رسند!-سینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان انسان معاصر به واسطه جذابیت.های ذاتی و البته وسوسه.های شغلی كه نام و نان را توامان ...
بازیگران چگونه به پرده سینما می.رسند!-سینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان انسان معاصر به واسطه جذابیت.های ذاتی و البته وسوسه.های شغلی كه نام و نان را توامان ...
آینه چگونه ساخته شد
بازيگران چگونه به پرده سينما ميرسند بازیگران چگونه به پرده سینما میرسندسینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان ... دیگر اصطلاحات مرسوم، همه چیز خود را به پای ...
بازيگران چگونه به پرده سينما ميرسند بازیگران چگونه به پرده سینما میرسندسینما در مقام یك هنر ـ صنعت ـ رسانه در جهان ... دیگر اصطلاحات مرسوم، همه چیز خود را به پای ...
«چه» در هاوانا روی پرده میرود
«چه» در هاوانا روی پرده میرود-فیلم «چه» به کارگردانی استیون سودربرگ درباره ارنستو چهگوئهوارا در ... دیدن این كه سروشكل داستان روی پرده سینما چگونه خواهد شد، برای بیننده جذابیت . ... مهناز افشار هم به جمع بازیگران حاضر در دنیای موسیقی پیوست ...
«چه» در هاوانا روی پرده میرود-فیلم «چه» به کارگردانی استیون سودربرگ درباره ارنستو چهگوئهوارا در ... دیدن این كه سروشكل داستان روی پرده سینما چگونه خواهد شد، برای بیننده جذابیت . ... مهناز افشار هم به جمع بازیگران حاضر در دنیای موسیقی پیوست ...
چهرههای پشت پرده هالیوود
چهرههای پشت پرده هالیوود-مرجع : سینما گران آفتاب: هالیوود شهر بازیگران است، ... در ا ین میان کدامین بازیگر است که نقشآفرینیاش قدرتمندتر از دیگران به نظر میرسد؟ ... نشان میدهد که قهرمانهای پوشالی چگونه با قدرت بخشیدن به هالیوود موجبات سلطه آن را ...
چهرههای پشت پرده هالیوود-مرجع : سینما گران آفتاب: هالیوود شهر بازیگران است، ... در ا ین میان کدامین بازیگر است که نقشآفرینیاش قدرتمندتر از دیگران به نظر میرسد؟ ... نشان میدهد که قهرمانهای پوشالی چگونه با قدرت بخشیدن به هالیوود موجبات سلطه آن را ...
بازیگران و بازیهای مؤثر: راز درونِ پرده!!
یكی از تفاوتهای عمده سینمای هنری اروپا با سینمای تجاری آمریكا، ... در این هفته با توجه به كثرت فیلمهای روی پرده و نیز نقش مؤثر بازیگران در آنها، به چند ... ماهایا پطروسیان در «ازدواج در وقت اضافه»پرسش اول این است كه چگونه میتوان در فیلمی ... با كارگردانهای بزرگ سینمای ایران اندوخته، رفتهرفته به جایگاهی میرسد كه بتواند بدون ...
یكی از تفاوتهای عمده سینمای هنری اروپا با سینمای تجاری آمریكا، ... در این هفته با توجه به كثرت فیلمهای روی پرده و نیز نقش مؤثر بازیگران در آنها، به چند ... ماهایا پطروسیان در «ازدواج در وقت اضافه»پرسش اول این است كه چگونه میتوان در فیلمی ... با كارگردانهای بزرگ سینمای ایران اندوخته، رفتهرفته به جایگاهی میرسد كه بتواند بدون ...
بررسی بازیگری مهمترین ستاره پولساز سینمای ایران
جایگاه و موقیت محمدرضا گلزار در سینمای ایران را چگونه باید ارزیابی کرد؟ ب. ... هر چند به نظر میرسد که برای تماشاگر دیدن آقای ستاره روی پرده سینما، بیش از هر چیز ...
جایگاه و موقیت محمدرضا گلزار در سینمای ایران را چگونه باید ارزیابی کرد؟ ب. ... هر چند به نظر میرسد که برای تماشاگر دیدن آقای ستاره روی پرده سینما، بیش از هر چیز ...
انتشار آلبوم موسیقی توسط بازیگران سریال قهوه تلخ
به گزارش مجلهی موسیقی ملودی آلبوم مشترک «محمدرضا هدایتی» و «برزو ارجمند» دو هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون که به ... بازیگران چگونه به پرده سینما می رسند ...
به گزارش مجلهی موسیقی ملودی آلبوم مشترک «محمدرضا هدایتی» و «برزو ارجمند» دو هنرمند مطرح سینما، تئاتر و تلویزیون که به ... بازیگران چگونه به پرده سینما می رسند ...
تصویر ستارههای جوان سینما در جشنواره امسال چگونه بود؟!
تصویر ستارههای جوان سینما در جشنواره امسال چگونه بود؟ ... سال آینده روی پرده سینماهای شهرمان چه تصویری از خودمان و جوانی کردن&. ... حتی با این که توسط فروتن دزدیده شده و به خانهای متروک آمده، تا پارچه از دور دهانش کنار میرود، هر چی لیچار بلد است ... از راه میرسد و همه رشتههای گروه قبلی بازیگری را پنبه میکند؛ خوش تیپ و قد بلند و خوش ...
تصویر ستارههای جوان سینما در جشنواره امسال چگونه بود؟ ... سال آینده روی پرده سینماهای شهرمان چه تصویری از خودمان و جوانی کردن&. ... حتی با این که توسط فروتن دزدیده شده و به خانهای متروک آمده، تا پارچه از دور دهانش کنار میرود، هر چی لیچار بلد است ... از راه میرسد و همه رشتههای گروه قبلی بازیگری را پنبه میکند؛ خوش تیپ و قد بلند و خوش ...
توازن میان كارگردان و بازیگران
شخصیت جمعه اگرچه منطقی و آرام به نظر میرسد اما به خاطر رنج و عذابی كه در گذشته ... و تكاندهندهاش و با آن صبوری و ایمان بیبدیل بهگونهای بر پرده سینما جان مییابد كه ...
شخصیت جمعه اگرچه منطقی و آرام به نظر میرسد اما به خاطر رنج و عذابی كه در گذشته ... و تكاندهندهاش و با آن صبوری و ایمان بیبدیل بهگونهای بر پرده سینما جان مییابد كه ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها