تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 14 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799318875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باز هم اشتباه کردي رفيق


واضح آرشیو وب فارسی:راسخون:
باز هم اشتباه کردي رفيق
باز هم اشتباه کردي رفيق   ترجمه: مبين افضلي   منبع اين اطلاعات، گزارش مفصلي است که مجله علمي فوکوس در شماره ماه مارس خود منتشر کرده است. در هفته هاي آينده هم آخرين قسمت اين گزارش را تقديم تان خواهيم کرد. 1- ماهي قرمز فقط حافظه کوتاه مدت دارد   يک دانش آموز 15 ساله استراليايي نادرستي اين ادعا را اثبات کرد. روري استوکس دانش آموز مدرسه دانش و رياضيات در آدلايد با انجام آزمايشي با قطعات لگو و غذا، نشان داد که گلدفيش (ماهي قرمز) به اندازه اي با هوش است که اطلاعات را حداقل به مدت يک هفته به خاطر بسپارد. روري، در اين آزمايش به مدت سه هفته هنگام غذاخوردن ماهي، يک قطعه لگو در آکواريوم قرار داد و بعد از گذشت 30 ثانيه غذاي ماهي را در اطراف لگو در آب ريخت. اين باعث شد تا ماهي همبستگي و رابطه اي بين غذا و لگو پيدا کند. در طول سه هفته آزمايش مدت زمان شنا کردن ماهي به سمت لگو به طرز چشمگيري از يک دقيقه به کمتر از پنج ثانيه کاهش يافت. در بخش دوم آزمايش، روري، لگو را از آکواريوم خارج کرد و بعد از شش روز دوباره آن را درون آب گذاشت. اين بار فقط 4/4 ثانيه طول کشيد تا ماهي بين غذا و لگو ارتباط برقرار کند و خود را به آن برساند. روري مي گويد، اين پژوهش را انجام داده تا بر بيرحمانه بودن نگهداري بي دليل ماهي در آکواريوم تاکيد کند. اما آزمايش ثابت مي کند که ماهي قرمز حافظه بلند مدت هم دارد.
باز هم اشتباه کردي رفيق
2- جوجه تيغي هنگام حمله تيغ پرتاب مي کند!   پيوند سستي بين تيغ هاي جوجه تيغي و پوست او وجود دارد. جوجه تيغي هنگام حمله، خيلي سريع حرکت مي کند و تيغ ها به راحتي از بدنش جدا مي شوند. حتي اگر بدنش را تکان دهد و حرکت کند، تيغ ها روي زمين مي ريزند. بنابراين بر خلاف باور عامه جوجه تيغي نمي تواند تيغش را به منظور دفاع يا حمله پرتاب کند.
باز هم اشتباه کردي رفيق
3- اي ميل شما خصوصي و محرمانه است   آيا تا به حال متوجه تبليغات مربوط به خوراکي ها يا براي مثال، نسل بعدي آي فون در جي ميل خود شده ايد؟ در واقع گوگل با اسکن کردن اي ميل شما از طريق کلمات کليدي به علايق شما پي برده و تبليغات مربوطه به آن را در جي ميل قرار مي دهد. اگرچه اسکن اي ميل از طريق دستگاه انجام مي شود و انسان ها دخالتي در آن ندارند اما سال هاست که مبارزه کننده گان تجاوز به حريم خصوصي افراد، در تلاش براي لغو آن هستند. 4- شکر، کودکان را بيش فعال مي کند؟   مجله پزشکي نيوانگلند با انجام مطالعاتي، وجود شکر در رژيم غذايي کودکان را بررسي کرده و در همه آنها نتيجه مي گيرد که مصرف شکر تغييري در رفتار کودکان ايجاد نخواهد کرد. در آمريکا نيز پژوهش هايي براي بررسي اثرات مصرف زياد ساکاروز و شکلات در رژيم غذايي بر رفتار و فعاليت هاي شناختي کودکان، صورت گرفته است. با اين همه هيچ رابطه اي بين شيريني و بيش فعالي کودکان کشف نشد. آرون کارول و راشل وريمن، نويسندگان کتاب «آدامس خود را قورت نده» و از پزشکان اطفال دانشکده پزشکي دانشگاه اينديانا، معتقدند که پدر و مادرها با وجود شواهد متعبر علمي نمي توانند به راحتي قبول کنند که تاثير شکر بر رفتار کودکان يک عقيده بي پايه و اساس است. آنها در يک پژوهش کودکان را به دو دسته تقسيم کردند؛ به والدين دسته اول گفته شد به فرزندانشان نوشيدني مملو از شکر داده اند و دسته دوم کودکاني بودند که به والدين شان گفته بودند نوشيدني شيرين مصرف نکرده اند؛ در حالي که به همه کودکان نوشيدني بدون شکر داده بودند، والدين دسته اول فرزندان خود را در گروه «شديدا بيش فعال» قرار دادند؛ در واقع تفاوت رفتار کودکان در ذهن پدر و مادرها بود و نه در واقعيت. اما مراقب باشيد که نتيجه مصرف شکر زياد، فاسد شدن دندان ها و چاقي است.
باز هم اشتباه کردي رفيق
5- آهنربا به اطلاعات موجود در هارد ديسک آسيب مي رساند   مطمئنا آهنربا به اطلاعات صدمه خواهد زد اما منظور آهنرباهاي الکتريکي است نه آهنربايي که از آن براي چسباندن قبض برق به در يخچال استفاده مي کنيد. اگرچه فلاپي ديسک هاي قديمي تحت تأثير آهنرباهاي معمولي نيز قرار مي گيرند اما هارد ديسک لپ تاپ، کامپيوتر و فلش مموري هاي اکسترنال از خطر آنها مصون هستند. علاوه بر اين، باورهايي وجود دارد مبني بر اينکه قرار دادن لپ تاپ روي بلندگوهاي داراي آهنربا، به هارد ديسک آسيب مي رساند و البته اين هشدار نيز بي اساس است.
باز هم اشتباه کردي رفيق
6- اگر قبل از خواب غذا بخوريد چاق مي شويد!   برخي عقيده دارند غذا خوردن قبل از خواب باعث چاقي مي شود، زيرا سوخت و ساز بدن کاهش يافته و کالري هاي اضافي فرصتي براي سوختن ندارند. با اين حال يک پژوهش در کشور سوئد نشان مي دهد که زنان چاقي که شام مي خورند به دليلي غير از اين چاق مي شوند؛ علت چاقي آنها اين است که بيشتر از دوستان لاغر خود غذا مي خورند! بنابراين مشکل در بيشتر غذاخوردن است و نه زمان آن.
باز هم اشتباه کردي رفيق
7- مار زنگي هميشه قبل از نيش زدن دم زنگدارش را تکان مي دهد   تصوير ذهني ما از مار زنگي هميشه ماري بوده که به صورت مارپيچ دور خودش حلقه زده، سرش را بالا گرفته و در حالي که دمش را با عصبانيت به عقب و جلو تکان مي دهد، آماده نيش زدن است.در مواقعي که آرامش مار بر هم زده شده باشد احتمال اين اتفاق وجود دارد. اما مار زنگي بيشتر اوقات به آرامي به طعمه خود نزديک مي شود و براي محافظت در مقابل شکارچيان شديدا به استتار خود وابسته است و از لحظه اي که از دم زنگدار خود براي هشدار به شکارچيان استفاده کند، استتار وي از بين مي رود. بنابراين مار زنگي ابتدا نيش زده سپس با تکان دادن دمش به ديگران هشدار مي دهد.
باز هم اشتباه کردي رفيق
8- غذاي روي زمين ريخته تا مدتي تميز و بهداشتي است   ميکروب شناسان دانشگاه کلمسون در کاروليناي جنوبي اين باور را آزمايش کرده اند. نتيجه تحقيقات نشان داد که باکتري هايي مثل سالمونلا مي توانند براي هفته ها روي فرش، چوب و موزاييک باقي بماند و در صورت تماس، ظرف چند ثانيه غذا را آلوده کنند. منبع:همشهري دانستنيها 15  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: راسخون]
[مشاهده در: www.rasekhoon.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 586]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن