تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815274617




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باهنر بازهم به داد دولت رسيد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: باهنر بازهم به داد دولت رسيد
آفتاب- سرويس سياسي: محمدرضا باهنر كه از او به عنوان يكي از مهمترين حاميان دولت در مجلس نام برده مي‌شود امروز (چهارشنبه) از ميانه راه رياست جلسه علني را به عهده گرفت، و در روزي كه قرار بود مطابق اعلام رسمي هيات رييسه ميركاظمي وزير بازرگاني دولت نهم استيضاح شود، با قرائت متن نامه 124 تن از نمايندگان مجلس، كه خواستار انصراف همكاران امضاء كننده استيضاح شده بودند، عليرغم خلاف آيين نامه بودن قرائت چنين نامه‌اي، وزير بازرگاني و البته كليت كابينه را از اينكه دوباره در معرض راي اعتماد نمايندگان ملت قرار بگيرند رهاند.

باهنر در جلسه امروز گفت كه ما همه‌ي تلاش خود را مي‌‌كنيم كه استيضاح بازرگاني انجام نشود. وي در توضيح تذكر كلهر كه نسبت به عدم طرح بحث استيضاح اعتراض كرد، گفت: «موضوع استيضاح وزير بازرگاني كه تقريبا موضوع 10 الي 15 روز پاياني مجلس بوده است زير و بم‌هاي زيادي داشت و من پيش از اين مطرح كرده بودم كه اگر نمايندگاني كه خواستار استيضاح بودند مجددا اين درخواست خود را تقديم هيات رييسه كنند بلافاصله اعلام وصول مي‌‌كنيم كه البته در جلسات گذشته چنين شد و ما وسط جلسه طرح استيضاح را اعلام وصول كرديم».

نايب رييس مجلس شوراي اسلامي، گفت: «امروز تا ساعت 9 صبح من و آقاي ابوترابي در خدمت 12 الي 13 نفر از استيضاح‌كنندگان بوديم و با آنها تك‌تك بحث كرديم. برداشت ما اين بود كه نمايندگان مشروط به اين‌كه امضاي كساني كه خواستار استيضاح بودند به زير 10 نفر برسد اين افراد راضي به خارج شدن استيضاح از دستور هستند».

باهنر با اشاره به نامه‌اي كه روز گذشته تعدادي از نمايندگان به همكاران خود نوشته و از آنها خواسته بودند بحث استيضاح وزير بازرگاني را منتفي كنند، ادامه داد:« بيش از 100 نفر از نمايندگان روز گذشته طي نامه‌اي ضمن تاكيد بر حق استيضاح‌كنندگان و نارسايي‌هاي در وزارت بازرگاني اما به دليل وضعيت خاص مجلس و مشكلات موجود درخواست كردند استيضاح از دستور كار خارج شود.»

افروغ: نادران قسم خورده بود استيضاح كند
در همين شرايط عماد افروغ نماينده مردم تهران در مجلس هفتم در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوع استيضاح وزير بازرگاني گفت: «از اين‌كه شنيدم آقاي نادران امضاي خود را پس گرفته، شگفت زده شدم؛ چراكه ايشان از طراحان طرح استيضاح بود و در اين راه قسم خورده بود، ولي جزء اولين نفراتي بود كه امضايش را پس گرفت.»

نماينده مردم تهران در مجلس با بيان اين مطلب، افزود: «پس از موضوع و روندي كه طي شد ما نامه‌اي را با امضاي 13 نفر تهيه كرديم، مبني بر اين‌كه بر استيضاح اصرار داريم؛ البته اين بدان معنا نبود كه فقط اين 13 نفر اصرار دارند، بلكه براي اطمينان بيشتر بخشيدن به اين استيضاح بود».

وي گفت: «عده‌اي به سراغ استيضاح كنندگان مي‌رفتند و به آنها مي‌گفتند كه ديگران امضاي خود را پس گرفتند، تو هم آن را پس بگير، اما ما متوجه شديم كه شايد از ميان 25 تن حدود 3 الي 4 نفر امضاي خود را پس گرفتند».

عضو اصولگراي مجلس افزود: «همانطور كه آقاي باهنر گفتند، ما وظيفه داريم كه به انحاي مختلف قانوني جلوي استيضاح را بگيريم، ولي ظاهرا بايد تفسير موثقي از قانون صورت گرفته باشد و از نظر ايشان استفاده از روش‌هاي غيرقانوني مثل شايعه و لابي ناموجه كه از ديشب آغاز شده، قانوني است».

كلهر: اسامي كساني كه امضاي خود را پس گرفته‌اند اعلام كنيد
در عين حال كلهر يكي ديگر از امضا كنندگان طرح استيضاح وزير بازرگاني گفت: «گفته مي‌شود 16 نفر امضاي خود را پس گرفته‌اند، از هيات رييسه بخواهيد اسامي و امضاي آن 16 نفر را اعلام كند».

گفتني است در نامه 124 نماينده خطاب به طراحان استيضاح وزير بازرگاني آمده بود :

همكاران محترم تقاضاكنندگان استيضاح وزير بازرگاني
با سلام و اهداي تحيات

ما نمايندگان همكار شما ضمن اذعان به حق قانوني استيضاح وزير بازرگاني و با ابراز تاسف از عدم اجرا و يا قوانين مورد اشاره در متن استيضاح و با وقوف به حسن نيت شما همكاران در پيگيري انتظارات درباره‌ نابساماني قيمت‌ها، اذعان مي‌‌داريم از آنجا كه در آستانه‌ پايان دوره‌ هفتم مجلس هستيم و اكثريت شما عزيزان در مجلس هشتم حضور داريد و فرصت پيگيري موارد مذكور در صورت عدم اصلاح امور وجود دارد و با عنايت به اين‌كه دو وزارتخانه‌ مهم امور اقتصاد و دارايي و كشور فاقد وزير مي‌‌باشد و تغيير وزير بازرگاني ممكن است شرايط دولت را متزلزل نشان دهد از شما مي‌‌خواهيم تقاضاي همكاران خود در مجلس را بپذيريد و از پيگيري استيضاح در حال حاضر منصرف شويد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 321]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن