تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بهترين اعمال، خداشناسى است، زيرا با وجود علم و معرفت، عمل، كم يا زياد تو را سود مى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815218540




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ساماندهي موسيقي درخواست مشترك مديريت فرهنگي و اصحاب هنر است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي: ساماندهي موسيقي درخواست مشترك مديريت فرهنگي و اصحاب هنر است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي حمايت از موسيقي اصيل و تراز جامعه ايران اسلامي را مورد تاكيد قرار داد و گفت: براي جلوگيري از ناروايي ها و ابتذال در حوزه موسيقي بايد نسخه اصيل و فاخر پيش رو قرار گيرد.

به گزارش روز چهارشنبه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، محمد حسين صفار هرندي در جمع دست اندركاران و هنرمندان موسيقي كشور ، ساماندهي حوزه موسيقي را خواسته مشترك مديرت فرهنگي و كلان كشور و نيز اصحاب فرهنگ و هنر عنوان كرد و افزود : اگر موسيقي بر مدار آن چيزي كه در شوراي راهبردي بدان تكيه شده و اهالي فرهنگ و هنر نيز بر آن تاكيد دارند حركت كند بديهي است كه محدوديتي نسبت به آن در ميان نخواهد بود.
هرندي افزود : خوشبختانه براي ساماندهي موسيقي و جلوگيري از رخنه ابتذال در اين هنر، اهالي موسيقي و مديران فرهنگي گام هاي موثري برداشته اند و از هماهنگي لازم در جهت اعتلاي موسيقي اصيل و فاخر و نشان دادن حقانيت اين نوع موسيقي برخوردارند .
وي با اشاره به ساخت و ساز فضاهاي فرهنگي ، هنري گفت : در اين دوره تالارها و مجتمع­هاي فرهنگي ، هنري مناسبي در استان­ها ساخته شد و در تعدادي از استان­ها نيز در حال ساخت و ساز است كه با ادامه اين روند در چند سال آينده در تمام استان ها سالن ها و فضاهاي مناسب و استاندارد براي اهل فرهنگ و هنر خواهيم داشت.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي افزود :در شهر تهران هم در­اين­سال­ها فعاليت­هاي مناسبي در حوزه فرهنگ انجام شده و فرهنگسراهايي كه ساخته شده فضاهايي را براي اجراي برنامه­هاي فرهنگي ، هنري فراهم كرده است ، اما به هر حال در حال حاضر تهران نيازمند تالارهاي استاندارد با ظرفيت مناسب است كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي پيگير آن است تا به نتيجه برسد.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي اظهار اميدواري كردبا همراهي و همفكري هنرمندان حوزه موسيقي گام هاي مؤثرتري در جهت اعتلاي اين رشته تأثير گذار هنري برداشته شود.
دكتر محمدحسين ايماني ، معاون امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در اين ديدار گفت : در جريان موسيقي كشور و تصميم­گيري اين حوزه شوراهايي با حضور استادان و پيشكسوتان وجود دارد و همدلي و همفكري هنرمندان در عرصه تصميم­گيري موسيقي نتايج قابل توجهي داشته است كه اميدواريم اين تعامل تداوم يابد.
دكتر محمدحسين احمدي ، مديركل دفتر موسيقي نيز از تعامل و همراهي هنرمندان و استادان موسيقي در شوراهاي دفتر موسيقي قدرداني كرد و بر تصميم گيري براساس نظر و خرد جمعي در حوزه موسيقي تأكيد كرد.
كامبيز روشن روان ، دبير بيست و چهارمين جشنواره بين المللي موسيقي فجر نيز با ارائه گزارشي گفت : برنامه­ريزي براي جشنواره امسال با پايان جشنواره دوره گذشته آغاز شد و در سال جاري جشنواره اي بهتر از دوره هاي قبل برگزار خواهد شد.
وي گفت : در بخش رقابتي جشنواره بيست و چهارم موسيقي فجر بخش جديدي اضافه شده كه در ان به قطعات موسيقي كه براي سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ساخته شده اختصاص دارد .
روشن روان افزود : در اين جشنواره به مناسبت سي امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي بخش ويژه اي به موسيقي شناخته شده دهه اول انقلاب تخصيص يافته است .
حميدرضا نوربخش، مديرعامل خانه موسيقي در اين ديدار گفت: خوشبختانه با تعامل مناسب خانه موسيقي به عنوان تشكل صنفي با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي اتفاقات خوبي در حوزه موسيقي و مسايل صنفي و بيمه هنرمندان اين رشته شاهد بوديم .
نوربخش فعاليت هاي موسيقي در سال گذشته را مرهون اين تعامل خواند و افزود. سال گذشته بيشتر موجوديت موسيقي ، به صحنه آمد و اجراهاي صحنه در موسيقي فاخر داشتيم كه اميدواريم با برنامه­ريزي­هايي كه شده در سال جاري نيز شاهد اين برنامه­ها باشيم .
بابك رضايي مديرعامل انجمن موسيقي ايران نيزگزارشي از فعاليت­هاي اين انجمن ارايه كرد .
همچنين داوود گنجه اي با تاكيد بر توجه هر چه بيشتر به موسيقي اصيل و فاخر گفت : حمايت از موسيقي فاخر و ديني كه جزو فرهنگ ماست مي تواند مانع ترويج موسيقي هاي غير قابل قبول در جامعه شود.
فرهاد فخرالديني با اشاره به اينكه اركستر ملي وارد دهمين سال فعاليت خود شده است گفت : در اين مدت كنسرت هاي متعددي درداخل وخارج از كشور اجرا شده و تاكنون 200 قطعه نيز براي اركستر فراهم شده است كه كار سنگيني است .
منوچهر صهبايي ، رهبر اركستر سمفونيك تهران نيز با تأكيد بر اهميت اركستر سمفونيك گفت : اركستر سمفونيك نماينده موسيقايي بين­المللي هر كشور است و ضرورت دارد تا مورد توجه بيشتري قرارگيرد.
در اين ديدار فرهاد فخرالديني، محمد نوري، محمد سرير، هوشنگ ظريف، شاهين فرهت، هنگامه اخوان، داوود گنجه اي ، مصطفي كمال پور تراب، سيمون آيوازيان، حميدرضا نوربخش، ساسان فاطمي،منوچهر صهبايي، محمد ميرزماني، كامبيز روشن روان، مهدي آذرسينا، هادي آرزم، عبدالحسين مختاباد و محمدحسن شاهنگيان حضور داشتند./د/207/120
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1075]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن