تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819639434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ولايتي در همايش فاتحان خرمشهر: ميانجي گران صلح همان حاميان صدام در جنگ بودند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: ولايتي در همايش فاتحان خرمشهر: ميانجي گران صلح همان حاميان صدام در جنگ بودند
خبرگزاري فارس: وزير خارجه كشورمان در دوران دفاع مقدس گفت: ميانجي گران صلح همان كساني بودند كه به صدام پول و اسلحه دادند.


به گزارش خبرنگار دفاعي خبرگزاري فارس علي اكبر ولايتي مشاور امور بين الملل رهبر معظم انقلاب كه ظهر امروز چهارشنبه در همايش فاتحان خرمشهر سخن مي‌گفت، بر لزوم تبيين عقلاني و همه جانبه تاريخ جنگ به نسل‌هاي آينده تاكيد كرد.
ولايتي تحميل جنگ به كشورهايي كه انقلاب مي‌كنند را يك شيوه مرسوم در تاريخ دانست و گفت: سخناني كه آمريكايي‌ها پس از شروع حمله عراق به ايران گفتند نشان مي‌داد عراق وسيله استكبار براي از بين بردن انقلاب اسلامي است.
وي تأكيد كرد: اگر ما استدلال هاي خود از جنگ را نگوييم ديگران با اغراض خود اين تاريخ را به نفع خودشان مصادره مي‌كنند.
مشاور رهبر معظم انقلاب با اشاره به اشغال 10 هزار كيلومتر از خاك ايران توسط عراق در دوران جنگ اظهار داشت: بعد از اشغال اين مقدار از خاك ايران، عراق مدام اعلام مي‌كرد كه خواهان صلح است، اما ايران مي‌گفت صلح را قبول داريم اگر صدام به مرزهاي بين‌المللي باز گردد، اما آنها اين موضوع را قبول نمي‌كردند.
ولايتي با بيان اينكه ميانجي‌گري‌هاي جنگ همان پول دهندگان و اسلحه دهندگان به عراق بودند، گفت: حتي مصري‌ها نيرو به كارخانه‌هاي عراق فرستادند تا كارگران آنها براي جنگ به ايران به جبهه بروند.
وزير خارجه سابق كشورمان با اشاره به اينكه فتح خرمشهر يك نطقه عطف در تاريخ انقلاب بود، گفت: با وجود همه تدابير عراق، ايران به دنيا فهماند كه چه قدرتي در ايمان نهفته است.
مشاور امور بين‌الملل رهبر انقلاب ياد آور شد: پرداخت غرامت به ايران از سوي برخي كشورها آن هم بعد از فتح خرمشهر فقط يك ادعا و دروغ بود و هيچ سندي در اين زمينه وجود ندارد و هيچ كدام از اين كشورها و سازمانها حقوق ملت ايران را به رسميت نشناخته بود.
وي افزود: بعد از فتح خرمشهر، هنوز بخش قابل توجهي از خاك ايران در تصرف عراق بود و اگر آن موقع بدون رعايت حقوق ايران آتش بس مي‌شد، خاك ايران در اشغال بيگانه مي‌ماند.
اين ديپلمات با سابقه كشورمان گفت: شرايط براي توقف جنگ پس از فتح خرمشهر اصلاً آماده نبود، چون همانهايي كه صدام را مجهز مي‌كردند، سعي مي‌كردند به صورت واهي ايران را ترغيب به صلح كنند و از آن سو عراق در سال 67 نشان داد پس از آتش بس هم علاقه‌مند به تجاوز است.
انتهاي پيام/
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 196]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن