تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815433759




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شوراهاي حل اختلاف اطاله رسيدگي را به عادت تبديل نكنند


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: شوراهاي حل اختلاف اطاله رسيدگي را به عادت تبديل نكنند
اهواز - خبرگزاري مهر: رئيس كل دادگستري استان خوزستان گفت: شوراهاي حل اختلاف مراقب باشند، اطاله رسيدگي به پرونده ها به عادت تبديل نشود.

به گزارش خبرنگار مهر در اهواز، عباس جعفري دولت آبادي كه امروزدر آئين تجليل از كاركنان نمونه شوراهاي حل اختلاف سخن مي گفت، سرعت بخشيدن به روند رسيدگي به پرونده هاي معوقه را يك اولويت در دستگاه قضائي خوزستان برشمرد و گفت: شوراها با سرعت لازم به پرونده هاي ارجاعي رسيدگي كنند و به مديريت شوراهاي حل اختلاف استان اعلام نمايند كه از چه تاريخي پرونده معوقه ندارند تا برنامه ريزي هاي بازم براي تسريع در رسيدگي به پرونده هاي ديگر انجام شود.

وي ضرورت تعيين وقت رسيدگي به پرونده ها را برابر محتوي و موضوع مورد تأكيد قرار داد و عنوان داشت: شوراها بايد ضمن مطالعه و مشاوره لازم، زمانبندي موضوعي رسيدگي به پرونده ها برابر موضوعات تخصصي را مشخص كنند و نتيجه تعيين زمانبندي رسيدگي را به معاونت قضايي و مديريت شوراهاي حل اختلاف استان اعلام كنند.

دولت آبادي اولويت ديگر دستگاه قضايي استان در راستاي اجراي برنامه هاي كلان قوه قضائيه را بحث استقرار فناوري نوين معرفي كرد و گفت: در گام فاز نخست چهار شهرستان را براي استقرار سيستم مديريت الكترونيك قوه قضائيه انتخاب كرده ايم و لازم است در اين شهرها، شوراهاي حل اختلاف نيز به سيستم بپيوندند و طبق برنامه تا پايان سال 1388 همه شهرهاي استان تحت پوشش شبكه قرار گرفته باشد.

نماينده عالي قوه قضائيه در استان خوزستان ياد آور شد: هم اكنون كه در شرف تصويب قانون شوراهاي حل اختلاف قرار داريم و اين موضوع منجز به تحول ايده آلي در قضا زدايي از دعاوي و اختلافات منتهي مي شود، البته بايد مراقب باشيم كه شوراها از جنبه مردمي تقويت شود و در روند رسيدگي مبتلا به اطاله رسيدگي نگردند.

جعفري دولت آبادي تاكيد كرد: قضات و عناصر مرتبت با دادگستري توجه كنند كه مبادا روند اطاله رسيدگي به پرونده ها براي ما عادت شود ، شوراها بر كاهش روند ورودي پرونده ها به دادگاه ها و سرعت دادن بر روند رسيدگي به دعاوي و اختلافات تشكيل شده اند در غير اين صورت بايد در فلسفه كاري آن ترديد كرد.

در اين آغاز اين مراسم، معاون قضايي دادگستري كل و مدير كل شوراهاي حل اختلاف استان خوزستان نيز هدف از بر پايي اين نشست را تقدير از كاركنان و عناصر مؤثر در تحقق اهداف عاليه شوراهاي حل اختلاف اعلام كرد.

ناصر زائري به ارائه گزارش بخشي از عملكرد اين اداره كل در سال ٨٦ پرداخت و راه اندازي شعب تخصصي شوراهاي حل اختلاف را يكي از اهداف مهم اين مديريت معرفي كرد و از تشكيل شعب ويژه پزشكي، مطبوعات، كار، پيمانكاري، عمران ، خانواده و فرهنگيان در اهواز و ساير شهرستان هاي استان خبر داد و گفت: عملكرد اين شوراها در ايجاد صلح و سازش بسيار موفقيت آميز و چشمگير بوده به طوري كه به عنوان مثال در عملكرد شوراهاي حل اختلاف تخصصي امور خانواده با ختم بيش از ٦٠ درصد پرونده ها با سازش، مواجه بوده ايم.

وي از رسيدگي به ٢٥٣ هزار پرونده در شوراهاي حل اختلاف استان طي سال ٨٦ خبر داد و گفت: مهمترين هدف از تشكيل شوراهاي حل اختلاف كاهش نرخ ورودي پرونده ها به دادگستري است تا مردم مشكلات غيرضروري خود را در شوراها مورد رسيدگي قرار دهند.

اين مقام قضائي از اجراي برنامه هاي مختلف آموزشي براي آشناسازي مردم با شوراها از طريق مطبوعات و رسانه هاي جمعي خبرداد و گفت: ارزيابي ها نشان از اعتماد عموم مردم به شوراهاي حل اختلاف دارد و اين جاي خرسندي است كه روند قضا زدايي به خوبي در استان در حال اجراست.

وي از تأمين ساختمان مناسب در اغلب شهرها و بخشها براي استقرار شوراها خبر داد و گفت : در سال جاري و سال آينده با استفاده از مبادي و ظرفيت هاي قانوني تلاش خواهيم كرد كه مشكل دوائر محل استقرار شوراها مرتفع شود.

در خاتمه اين جلسه ١٠ نفر از كاركنان فعال و موفق شوراهاي حل اختلاف لوح تقدير و جوايز نفيس، ارزنده و معنوي خود را با حضور رئيس كل دادگستري ، مديركل زندانها و مدير كل شوراهاي حل اختلاف استان دريافت كردند.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 448]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن