تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815471234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح ملي ساماندهي زنجيره‌هاي تامين كالا اجرا مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: طرح ملي ساماندهي زنجيره‌هاي تامين كالا اجرا مي‌شود
اقتصاد. بازرگاني. بازرگاني داخلي
رييس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني از اجراي طرح ملي ساماندهي زنجيره‌هاي تامين كالا در كشور ، خبر داد .

محمود دودانگه روز چهارشنبه ، با تاكيد بر اهميت توسعه زنجيره‌هاي تامين كالا در وضعيت اقتصادي گفت : پروژه طراحي نظام جامع ساماندهي زنجيزه‌هاي تامين كشور در اولويت طرح‌هاي موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني قرار دارد .

وي افزود: با اجرايي شدن اين طرح كه مطالعات مقدماتي آن انجام شده ، علاوه بر ساماندهي وضعيت زنجيره‌هاي تامين ، تحولي در اقتصاد و بازرگاني ايجاد مي‌شود .

به گزارش ايرنا به نقل از موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني ، وي تصريح كرد:تحولات اقتصادي ، الزامات بازار، شرايط متغير محيطي، تعداد و تنوع سازمان‌هاي خدمت رسان به مردم و بسياري از عوامل ديگر ، زمينه‌هاي ايجاد يك نظام و سيستم بازرگاني مبتني بر شبكه را فراهم ساخته است.

اين مقام مسئول ، زنجيره‌هاي تامين كالا و خدمات مرتبط با آن را شامل مراحل پيش از توليد تا پس از مصرف برشمرد و افزود: زنجيره‌هاي تامين يكي ازحساس‌ترين فرايندها و چرخه‌هاي مرتبط با ارتقا معيشت و رفاه عمومي در هر كشوري است .

دودانگه گفت : حضور سطوح مختلف توليدكنندگان ومصرف‌كنندگان در لايه‌هاي زنجيره تامين كالا و خدمات و وجود ارتباطات متنوع باعث پيچيدگي در هدايت و كنترل زنجيره‌هاي تامين مي‌شود .

وي گفت : جامع نگري و يكپارچگي در زنجيره تامين و نقشي كه اعضاي زنجيره براي پايداري و كارايي آن ايفا مي‌كنند ، ناظر بر تضمين حقوق كليه اعضاي زنجيره اعم از تامين‌كنندگان ، توليدكنندگان ، توزيع‌كنندگان و مصرف كنندگان است .

* مديريت زنجيره تامين دولتي
رييس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني ، زنجيره تامين را شبكه‌اي شامل تامين‌كنندگان ، كارخانه‌ها ، انبارهاي كالا ، مراكز توزيع و خرده فروشان عنوان كرد كه مواد خام را تهيه ، تغيير و محصول را تهيه و تحويل مشتري مي دهد .

وي ياد آور شد : فرايند مديريت زنجيره تامين يك رويكرد تركيبي برمبناي فرايند براي تهيه ، توليد و تحويل كالاها و خدمات به مشتريان است .

دودانگه افزود: برنامه ريزي استراتژيك در زنجيره تامين ، پيش بيني و برآورد ، تهيه و تامين مواد ، نگهداري و انبار داري ، توزيع و حمل ونقل ، بسته بندي ،جابه جايي مواد ، لجستيك معكوس ، مكان يابي تسهيلات ، برون سپاري ، لجستيك حوادث غير مترقبه ، هماهنگي و يكپارچگي در زنجيره تامين و فناوري اطلاعات و ارتباطات در زنجيره تامين شكل گرفته است .

*ضرورت ساماندهي زنجيره‌هاي تامين
رييس موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي بازرگاني ، يكي از مهمترين دلايل ساماندهي زنجيره‌هاي تامين كشور را پشتوانه و الزامات قانوني برنامه چهارم توسعه عنوان كرد وگفت : در فصل سوم برنامه چهارم بحث رقابت مندي و رقابت پذيري مطرح است .

وي ادامه داد : با توجه به مد نظر قرار دادن رشد اقتصادي هشت درصد در برنامه چهارم كه ‪۲/۵‬درصد آن بايد ازطريق افزايش بهره وري تحقق يابد ، مديريت زنجيره تامين را مي‌توان از راهكارهايي دانست كه مي‌تواند به اين رشد ازطريق افزايش بهره وري كمك كند .

دودانگه تصريح كرد: طرح ساماندهي زنجيره‌هاي تامين ، يك طرح جامع و ملي است كه تلاش دارد به منظور بهبود وضعيت زنجيره‌هاي تامين كشور و هدايت و كنترل صحيح آن چارچوبي قابل پياده‌سازي را تجويز كند .

وي در پايان افزود: در اين طرح كليه پروژه‌هاي لازم براي ساماندهي زنجيره هاي تامين كالا به صورتي جامع و يكپارچه در نظر گرفته مي‌شود و اين يكپارچكي باعث ايجاد هماهنگي و همنوايي بين كليه پروژه‌ها و رعايت تقدم - تاخرهاي لازم بين آنها مي‌شود .
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 295]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن