تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بسم اللّه‏ را قرائت كنى، فرشتگان، تا بهشت تو را حفظ مى‏كنند و آن شفاى هر در...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815507645




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

درصورت افزايش حقوق بدون بررسي موقعيت صورت مي گيرد افزايش تورم و گراني در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: درصورت افزايش حقوق بدون بررسي موقعيت صورت مي گيرد افزايش تورم و گراني در جامعه
تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: يكي از اعضاي هيات علمي دانشگاه شهيد مدرس گفت: با افزايش حقوق بدون بررسي موقعيت موجود در جامعه شاهد افزايش تورم وگراني خواهيم بود.
علي قنبري عضو هيات علمي دانشگاه شهيد مدرس روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" گفت: افزايش حقوق بدون توجه به برخي عوامل اقتصادي موجب تحريك تقاضا و درنهايت موجب تورم مي شود كه نتايج روحي و رواني بدي در جامعه بوجود مي آورد.
وي در پاسخ به اعمال افزايش حقوق به صورت پنهاني گفت: از نظر اقتصاد تمام كارها و برنامه هاي اقتصادي بايد به صورت شفاف انجام گيرد تا هيچ گونه شك و شبهه اي ايجاد نشود و مي توان جهت انضباط افزايش حقوق و تورم در اقدامي نقدينگي را كنترل كرد كه در نهايت منجر به كنترل تورم خواهد شد.
عضو هيات علمي دانشگاه شهيد مدرس علت تورم و در مقابل گراني را دولت اعلام كرد و گفت: دخالت دولت در اقتصاد باعث تشديد تورم مي شود كه اين امر در پرداخت تسهيلات زودبازده در بنگاه ها كاملا مشخص است به گونه اي كه طبق آمار اخير 40 درصد تسهيلات زودبازده درجايي به دور از بنگاه هاي توليدي سرمايه گذاري شده اند كه اين خود موجب افزايش نقدينگي و تورم خواهد شد.
وي افزود: با ايجاد تورم، درعرصه داخلي و بين المللي شاهد فرار سرمايه و سرمايه گذار خواهيم بود و در اين برهه زماني كه تمام كشورها و شركت ها برسر جذب سرمايه رقابت مي كنند اين عمل كاملا برخلاف منطق عمل خواهد كرد.
قنبري درپاسخ به سوال اينكه چگونه مي توان نقدينگي درجامعه را كاهش داد گفت: بحث نقدينگي يك بحث علمي است و مي توان نقدينگي را با اعمال سياست هاي انقباضي كنترل و از رشد بي رويه آن جلوگيري كرد كه جذب سرمايه ها دربخش توليد و اوراق مشاركت از جمله كارهاست .
وي گفت: در اجراي جذب سرمايه ها نيز بايد به صورت كارشناسانه عمل كرد تا عدم اطمينان موجود مردم به اقتصاد كشور را افزايش داد.
وي از ديگر علل ايجاد وگسترش تورم به دخالت دولت در اقتصاد اشاره كرد و گفت: كشورهاي داراي اقتصاد سالم، دولت خود را به دور از اقتصاد مي داند ودربرخي موارد حساس به طور نامحسوس در اقتصاد دخالت مي كند . در اقتصاد ايران نيز اين روش بايد اجرا شود تا روز به روز شاهد كنترل تورم وكاهش گراني باشيم./02/120
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 304]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن