تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820207913




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر تشريح شد:راهكار دولت براي مقابله با پديده بنزين فروشي


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر تشريح شد:راهكار دولت براي مقابله با پديده بنزين فروشي
مدير سامانه كارت هوشمند سوخت به تشريح راهكار دولت براي مقابله با پديده بنزين فروشي پرداخت.

به گزارش خبرنگار مهر، در حالي كه يك ماه به آغاز دور چهارم سهميه بندي بنزين زمان باقي مانده است، منابع رسمي در وزارت نفت و شركت پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي از تقليل سهميه بنزين خودروهاي عمومي خبر مي دهند.

مدير سامانه كارت هوشمند سوخت در گفتگو با خبرنگار مهر با بيان اينكه به نظر مي رسد سهميه خودروهاي عمومي مازاد بر نياز است، از تقليل سهميه بنزين اين گروه از خودروها در دور چهارم خبر داد و اين امر را در راستاي مقابله با پديده بنزين فروشي عنوان كرد.

ناصر سجادي افزود: بعضي از خودروهاي عمومي نظير تاكسي ها و وانت بارها اقدام به فروش بنزين مازاد خود مي كنند و اين گونه به نظر مي رسد اين گروه بيش از مصرف ، سهميه بنزين دارند؛ بنابراين تصميم گرفته شده سهميه خودروهاي عمومي در دور بعدي سهميه بندي كاهش پيدا كند.

مدير سامانه كارت هوشمند سوخت در حالي از كاهش سهميه هاي بنزين خودروهاي عمومي سخن مي گويد كه پيشتر جايگاه داران به شدت از ازدحام و شلوغي جايگاه ها به دليل فروش بنزين توسط خودروهاي عمومي آن هم با بهايي كمتر از نرخ مصوب بنزين آزاد گلايه داشتند.

دولت كه در ابتدا با هدف كنترل لجام گسيخته مصرف و جلوگيري از قاچاق سوخت طرح سهميه بندي را اجرايي كرده بود اين بار با معضل شكل گيري بازار سياه در داخل كشور و خريد و فروش غير قانوني بنزين آنهم در جايگاه عرضه سوخت روبرو شده است.

البته پيشتر از اينها و پس از پايان دوره اول سهميه بندي زنگ خطر ايجاد بازار كاذب بنزين براي دولت به صدا درآمده بود؛ به همين دليل با پايان يافتن دور اول سهميه بندي ، دولت با سبك و سنگين كردن سهميه هاي عرضه شده با ميزان مصرف خودروها، با يك حساب سرانگشتي تشخيص داد تا سهميه تاكسي هاي بنزين سوز، دوگانه سوز و وانت هاي نوع دوم را كاهش دهد و بر سهميه خودروهاي شخصي بيفزايد تا مشكل ايجاد بازار سياه و خريد و فروش غير قانوني بنزين را حل كند.

اما اكنون پس از گذشت حدود يك سال از اجراي طرح سهميه بندي بنزين دولت باز هم به اين نتيجه رسيده كه برخي از بخشها بيش از حد نياز سهميه بنزين دارند و سهميه اين بخش ها باز هم بايد كاهش يابد.

از سوي ديگر رانندگان خودروهاي عمومي به خصوص تاكسي داران به شدت با كاهش سهميه ها مخالفند و معتقدند با وجود كمبود جايگاه هاي "سي ان جي" كاهش سهميه بنزين باعث مي شود اين گروه ساعتها از وقت خود را در صفهاي طويل عرضه سوخت "سي ان جي" تلف كنند كه اين كار بخش حمل و نقل عمومي را با مشكل مواجه خواهد كرد. به هر حال دولت بهترين راهكار حال حاضر براي مقابله با معضل بنزين فروشي را كاهش ميزان سهميه خودروهاي عمومي مي داند.

در همين رابطه مدير سامانه كارت هوشمند سوخت به خبرنگار مهر گفت: در دور جديد سهميه بندي كه از اول تير ماه اجرايي خواهد شد تنها برنامه كاهش سهميه خودروهاي عمومي در دستور كار است و سهميه خودروهاي شخصي كاهش نخواهد يافت.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 426]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن