تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820048695




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از داروي نوتركيب گاما اينترفرون با حضور وزير بهداشت


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: رونمايي از داروي نوتركيب گاما اينترفرون با حضور وزير بهداشت


------------

داروي نوتركيب "گاما اينترفرون" روز يكشنبه با حضور وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در دانشگاه علوم پزشكي تهران رونمايي شد .

بر اساس اين گزارش، اين سومين داروي نوتركيب است كه در ايران ساخته مي شود و تاكنون تنها دو كشور آمريكا و آلمان اين داروي مهم را مي ساختند .

"گاما اينترفرون" اثر ضد ويروس و ضد سرطان دارد و بيشترين استفاده آن در "گرانولوماتوز" مزمن است .

داروي ياد شده از داروهاي بسيار مهم در سطح جهان بشمار مي رود .

وزير بهداشت ،درمان و آموزش پزشكي روز يكشنبه در حاشيه مراسم رونمايي از اين دارو در جمع خبرنگاران گفت: ايران سومين كشور توليدكننده داروي گاما اينترفرون بي‌يك (گاما ايمونكس ) بعد از كشورهاي آمريكا و آلمان است .

دكتر كامران باقري لنكراني افزود:كنترل كيفيت و انجام مطالعات آزمايشگاهي اين دارو از مسايل بسيار مهم بود كه با موفقيت انجام شد و در واقع ورود اين دارو سرآغاز توليد تعداد بيشتري از داروها به بازار خواهد بود.

وي با بيان اين كه در حال حاضر مشابه خارجي اين دارو در بازار موجود است ، اظهار داشت : داروي گاما اينترفرون در درمان بيماري‌هاي مادرزادي كه فرد را مستعد عفونت مي‌كند و برخي از سرطان‌ها به كار مي‌رود.

وزير بهداشت تاكيد كرد: همچنين مطالعاتي در حال انجام است كه ميزان اثربخشي اين دارو براي درمان مجروحان شيميايي را نشان مي‌دهد كه در مراحل اوليه با موفقيت همراه بوديم.

لنكراني در مورد تحت پوشش بيمه قرار گرفتن اين دارو گفت كه بايد در شوراي عالي بيمه اين مسئله بررسي شود.

وي از توليد فرآورده‌هاي ديگر دارويي خبر داد و افزود: حدود شش مركز تحقيقاتي در كشور در زمينه تحقيقات داروهاي جديد فعال هستند و از اين تعداد پنج مركز در زمينه توليدات دارو مشغول به كار هستند و هدفمان اين است كه محصولات دارويي توليد شده از ارزش افزوده بيشتري برخوردار باشند.

وزير بهداشت در پايان از توليد پنج نوع دارو ديگر خبر داد.

مراسم رونمايي از اين داروي جديد توليد داخل در دانشكده داروسازي دانشگاه تهران برگزار شد .

بر پايه اين گزارش، معاون غذا و داروي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي نيز در مراسم رونمايي از داروي گاما اينترفرون گفت:امسال هر دو ماه ، يك فرآورده بيوتكنولوژيك نوتركيب كه در داخل توليد شده است، معرفي مي شود.

ديناروند افزود: تاكنون شش فرآورده بيوتكنولوژيك در كشور توليد شده است و امسال نيز شش فرآورده ديگر در داخل توليد خواهد شد.

وي افزود: اولويت ما در وزارت بهداشت توليد داروهايي است كه نياز به فناوري پيچيده دارد زيرا ارزبري اين داروها زياد است.

ديناروند گفت: سال گذشته صد ميليون دلار صرف تامين فرآورده هاي مورد نياز بيماران ام.اس شد.

معاون غذا و داروي وزير بهداشت همچنين درباره داروي گاما اينترفرون خاطرنشان كرد: اين دارو كه براي جانبازان شيميايي و در برخي سرطانها كاربرد دارد ارديبهشت امسال به توليد انبوه مي رسد و وارد بازار مي شود.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 462]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن