تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه امساك از خوردن وآشاميدن نيست بلكه روزه،خوددارى ازتمامى چيزهايى است كه خداوندسبحان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820074785




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رونمايي از داروي نوتركيب ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: رونمايي از داروي نوتركيب ايراني
در تاريخ 25 فروردين 1387 در مراسمي و با حضور وزير بهداشت و رئيس كميسيون بهداشت و درمان مجلس و جمعي از دست اندركاران بهداشتي و درماني كشور نخستين داروي نوتركيب انساني به نام گاما اينترفرون در دانشگاه تهران رونمايي شد.
(گاما ايمونكس ) از توليدات شركت ايراني « اكسير » است و در درمان عفونت هاي خطرناك همچون گرانولوماتوز مزمن و استنو پتروزيس بدخيم به كار مي رود.
مديرعامل شركت داروسازي اكسير در مراسم رونمايي اين دارو گفت : محصول جديد كه نشان دهنده ظرفيت هاي توسعه صنايع دارويي كشور است حاصل همكاري مديران و كارشناسان مراكز تحقيقاتي كشور در يك دوره شش ساله است .
دكتر غلامحسين فرزندي افزود : جانبازان شيميايي داراي عوارض ريوي و بيماران گرانولوماتوز مزمن هستند مصرف كنندگان اين دارو محسوب مي شوند.
وي گفت : با مصرف اين دارو كيفيت زندگي اين بيماران به نحو بارزي بهبود مي يابد.
وي گفت : تاكنون آلمان و آمريكا تنها كشورهايي بوده اند كه توانايي توليد اين دارو را داشته اند و از امروز جمهوري اسلامي ايران نيز به اين جمع پيوست كه اين امر افتخاري براي صنايع دارويي كشور در سطح بين المللي است .
اين گزارش حاكيست دكتر كامران باقري لنكراني وزير بهداشت كه در مراسم رونمايي داروي گاما ايمونكس در تالار رازي دانشكده داروسازي دانشگاه علوم پزشكي تهران سخن مي گفت اظهار داشت : سالانه در كشور 3 هزار دارو توليد مي شود اما واقعيت اين است كه توليد دارويي مانند گامااينترفرون يكي از افتخارات بزرگ كشور است كه جامعه دانشگاهي بخصوص داروسازي به آن دست يافته اند.
وي افزود : فراتر از رونمايي اين دارو ظرفيت هايي در كنار آن براي كشور بدست آمده است كه زمينه ساز توليد داروهاي نوتركيب بيشتري در كشور خواهد بود.
وزير بهداشت با اشاره به توليد داروهايي از جمله اينترفرون اريتروپويتين و ساير داروهاي نوتركيب در كشور خاطر نشان كرد : مسير مطمئن بومي براي دستيابي به فناوري زيستي و بيوتكنولوژي در كشور نشان مي دهد كه مي توانيم به توان خودمان اتكا كنيم .
وي افزود : با همكاري دانشكده هاي داروسازي مراكز رشد و ساير مراكز تحقيقاتي مي توانيم قدم را فراتر از توليدات معمول بگذاريم و نوآوري جدي را در اين زمينه شاهد باشيم .
لنكراني به توليد بيش از 95 درصد داروهاي مورد نياز در كشور اشاره كرد و گفت : در اين ميان داروهاي وارداتي 30 درصد ارزش ريالي داروها را به خود اختصاص مي دهند كه نشان مي دهد كه بايد در توليد دارو به اولويت بندي در داروهايي با ارزش افزوده بيشتر بپردازيم .
وي توليد داروهاي گاما ايمونكس رانشان دهنده توان بالاي دانشمندان ايراني برشمرد و تاكيد كرد : مي توانيم شاهد افتخارآفريني بيشتر و نوآوري هايي در اين زمينه باشيم .
وزير بهداشت استفاده از اين دارو در مسائل باليني جديد و جانبازان شيميايي در دانشگاه علوم پزشكي بقيه الله را از جمله برخي كاربردهاي موثر اين دارو دانست و گفت : استفاده اين دارو در عفونت هاي CGD عفونت هاي ويروسي و سرطانها نيز از عرصه هاي جديدي است كه براي اين دارو كاربرد دارد.

چهارشنبه|ا|21|ا|اسفند|ا|1387





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن