تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسيار عزيزى كه، نادانى اش او را خوار ساخت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820050234




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرسپوليس، دقيقه 96 قهرمان ليگ برتر شد/هجوم هواداران قرمز به داخل زمين/فيلم


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پرسپوليس، دقيقه 96 قهرمان ليگ برتر شد/هجوم هواداران قرمز به داخل زمين/فيلم
خبرگزاري انتخاب : ضربه‌ي كاشته فرزاد آشوبي در يك رفت و برگشت در محوطه جريمه به باقري رسيد و سانتر باقري با ضربه سر سپهر حيدري مهم‌ترين گل ليگ هفتم را رقم زد. به اين ترتيب افشين قطبي به وعده خود به هواداران پرسپوليس جامه عمل پوشاند و پس از علي پروين دومين مربي است كه پرسپوليس را قهرمان ليگ برتر كرده باشد.


ديدار حساس و دشوار تيم هاي پرسپوليس تهران و فولاد مباركه سپاهان اصفهان دو بريك به سود تيم پرسپوليس انجاميد و اين تيم با 59 امتياز فاتح جام هفتم رقابت هاي فوتبال باشگاههاي برتر ايران جام خليج فارس شد.

بر اساس گزارش خبرنكار خبرگزاري انتخاب مستقر در ورزشگاه آزادي، تيم پرسپوليس عصر امروز شنبه در ورزشگاه آزادي و در حضور بيش از يكصدهزار تماشاگر تيم سپاهان را با نتيجه دو بر يك شكست داد و به مقام قهرماني دست يابد.

اين دو تيم در حالي به مصاف يكديگر رفتند كه تيم پرسپوليس در صورت برد و تيم سپاهان با كسب يك تساوي مي‌توانستند قهرمان شوند.

باقري‌ها، سپهر حيدري، محسن خليلي.

تركيب سپاهان: مسعود همامي، هادي عقليي، عبدالوهاب ابوالهيل، عماد رضا، حميد عزيززاده، لوينيان، هادي جعفري، حسين كاظمي، سيدصالحي، هيثم كاظم، احسان حاج‌صفي.

نيمه اول:
سرخ‌پوشان پايتخت شروع كننده بازي در نيمه نخست هستند. حسين كعبي با حركت از سمت چپ پرسپوليس اولين توپ را به روي دروازه سپاهان مي‌فرستد اما، سانتر اشتباه او راهي جز خارج دروازه ندارد. سپاهان در دومين دقيقه بازي اولين آفسايد مسابقه را رقم زد.

اشتباه بازيكن خط دفاعي سپاهان در دفع سانتر مسعود زارعي از جناح راست؛ پرسپوليس را تا آستانه اولين گل خود پيش مي‌برد اما، اين چنين نمي‌شود. قرمزهاي پايتخت نخستين كرنر را روي دروازه سپاهان فرستاند.

كريم باقري همچون چند بازي اخير قرمزها، كارهاي دفاعي را به فرزاد آشوبي و پژمان نوري واگذار كرده است و همچون سال‌هاي جواني نقشي تهاجمي بر عهده دارد. آن‌چه در دقايق نخستين نيمه اول بيش از مشهود است حضور پرتعداد بازيكنان سپاهان در ضد حملات روي دروازه پرسپوليس است. 9 دقيقه از زمان بازي مي‌گذرد كه داور بازي به نشانه‌ي اولين خطا در سوت خود مي‌دمد. بازيكنان سپاهان مرتكب خطاي هند شدند.

در پانزدهمين دقيقه بازي شوت از راه دور احسان حاج‌صفي از پشت محوطه‌ پرسپوليس از كنار دروازه سرخ‌پوشان پايتخت به بيرون مي‌رود.

محسن خليلي به تلافي شوت حاج‌صفي از راه دور شوت زيبايي را راهي دروازه مسعود همامي سنگربان سپاهان مي‌كند اما، اين بار توپ درون دروازه زردپوشان اصفهاني قرار مي‌گيرد تا نخستين گل بازي شكل گرفته باشد. هنوز بازيكنان سپاهان به خود نيامده‌اند كه حسين كعبي در محوطه جريمه آن‌ها سرنگون مي‌شود، تماشاگران و نيمكت‌نشينان پرسپوليس اعتقاد به خطاي پنالتي دارند اما، سعيد مظفري‌زاده داور بازي چنين نظري ندارد. سپاهاني‌ها همان توپ را روي دروازه پرسپوليس مي‌فرستند تا ضد حمله خطرناكي شكل بگيرد اما راه به جايي نمي‌برد.

مهدي واعظي با تذكر داور بازي روبه‌رو مي‌شود؛ مظفري‌زاده اعتقاد دارد واعظي سعي در تلف كردن وقت بازي دارد. تكل خشن حسين كعبي روي پاي هادي عقيلي صداي سپاهاني‌ها را در‌مي‌آورد؛ ويرا سرمربي سپاهان به شدت به اين صحنه معترض است. اين در حالي است كه مظفري‌زاده اعتقادي به خطاي بازيكن سرخ‌پوشان ندارد.

نيمه اول به نيمه نرسيده است كه نيكبخت واحدي در پشت نيمكت سرخ‌ها مشغول گرم كردن خودش مي‌شود. در بيست و سومين دقيقه بازي بهترين فرصت قرمز‌ها در نيمه نخست براي رسيدن به دومين گلشان از دست مي‌رود. خليلي روي فرار خود توپ را تيرك افقي دروازه سپاهان مي‌كوبد؛ در ادامه باقري نمي‌تواند توپ برگشتي را به گل تبديل كند و ضربه‌ي سر او از بالاي دروازه سپاهان فرود مي‌آيد.

زارعي اگرچه در كارهاي هجومي همچون بازي‌هاي گذشته‌اش عالي ظاهر مي‌شود در كارهاي دفاعي ضعيف نشان مي‌دهد. اشتباه او در دقيقه 29 باعث مي‌شود تا سپاهان بازي را به تساوي بكشد. پاس پشت دفاع حسين كاظمي به احسان حاج‌صفي مي‌رسد تا بازيكن سپاهان پس از پشت سر گذاشتن زارعي و واعظي توپ را به گل تبديل كند. احسان حاج‌صفي و هادي جعفري بازيكنان اخطاري ميدان در نيمه نخست هستند.

نبي‌الله باقري‌ها ضربه‌ي اوت پرتاب شده سپهر حيدري را به دروازه سپاهان شكليك مي‌كند اما همامي توپ را روي خط دروازه جمع مي‌كند.

در دقيقه 45 بازي خليلي ضربه‌ي كاشتي را از كنار دروازه سپاهان به اوت مي‌فرستد.

نيمه دوم:
نيمه دوم با ورود عليرضا نيكبخت واحدي به جاي محمد نصرتي مدافع آسيب ديده پرسپوليس شروع شد. سپاهان همچنان كه آغازگر بازي در نيمه دوم است نخستين خطر جدي را روي دروازه پرسپوليس تدارك مي‌بيند. شوت محكم حسين كاظمي در دقيقه 46 با دفع مهدي واعظي روبه‌رو شد.

چند دقيقه پس از اين صحنه سيدصالحي با كار اضافه روي توپ موقعيت مناسبي را از تيمش مي‌گيرد. اين درحالي است كه بازيكنان سپاهان در موقعيت دو به دو روي دروازه پرسپوليس مي‌توانستند به گل دوم خود دست يابند.

نيكبخت واحدي براي حضور روي دروازه سپاهان 13 دقيقه فرصت نياز داشت او در دقيقه 58 روي سانتر مسعود زارعي ضربه‌ي سري را روانه دروازه سپاهان كرد؛ اما ضربه سر او نه به قصد گشودن دروازه سپاهان كه بيشتر به پاس شبيه بود؛ اما هيچ كدام از بازيكنان پرسپوليس روي اين صحنه روي دروازه سپاهان حضور ندارند تا سانتر پاس‌گونه‌ي نيكبت را به گل تبديل كند.

كريم باقري در دقيقه 62 بازي با شوت بخت خود را براي گلزني امتحان مي‌كند اما اين توپ راهي خارج از زمين مي‌شود. افشين قطبي براي افزايش قدرت تهاجمي تيمش ماته دراگه چويچ را به جاي عباس آقايي به ميدان فرستاد. يك دقيقه بعد نيكبخت واحدي از پشت محوطه جريمه شوت ديگري را روانه دروازه سپاهان كرد اما شوت او به بالاي دروازه رفت.

آنچه در نيمه دوم بيش از همه چيز مشهود است بازي احساسي قرمزهاست، تك روي زياد بازيكنان پرسپوليس باعث مي‌شود تا عماد رضا در دقيقه 67 بازي موقعيت مناسبي براي گلزني پيدا كند اما شوت او از سمت چپ دروازه پرسپوليس به اوت رفت. ماته اگرچه در دقيقه 69 براي پرسپوليس گلزني كرد اما نيكبخت واحدي در موقعيت آفسايد قرار دارد و داور اين گل را مردود اعلام مي‌كند.

محسن حميدي در دقيقه 72 به جاي سيدصالحي به ميدان رفت. پاپي هم به جاي ابوالهيل به ميدان فرستاده شد تا تحرك سپاهان كم نشود. در دقيقه 77 بازي اين حسين كعبي است كه دروازه پرسپوليس را با تكي به موقع‌اش نجات مي‌دهد او در دقيقه 80 بازي جاي خود را به حسين بادامكي داد.

در دقيقه 82 بازي پرسپوليس روي ضربه آزاد محسن خليلي مي‌توانست به گل برتري دست پيدا كند اما واكنش ديدني همامي مانع از گلزني دوباره محسن خليلي در اين بازي شد. ماته و خليلي در دقايق 87 و 88 دو موقعيت خوب گلزني را براي پرسپوليس از دست مي‌دهند. قرمزهاي پايتخت در اين دقايق تنها به پيروزي و هجوم فكر مي‌كنند. ويرا، جاوا موجوري را به جاي عماد رضا به ميدان مي‌فرستد تا نبض بازي را كند كند.

داور بازي در نيمه دوم هفت دقيقه وقت اضافه اعلام مي‌كند. پرسپوليس از اين هفت دقيقه براي حمله و تهاجم روي دروازه سپاهان بهره مي‌گيرد تا سرانجام در آخرين دقيقه وقت‌هاي تلف شده اين سپهر حيدري مدافع اصفهاني پرسپوليس باشد كه با گلزني به تيم هشهمري، تكليف هفتمين دوره رقابت‌هاي ليگ برتر فوتبال ايران جام خليج‌فارس را روشن كند.

ضربه‌ي كاشته فرزاد آشوبي در يك رفت و برگشت در محوطه جريمه به باقري رسيد و سانتر باقري با ضربه سر سپهر حيدري مهم‌ترين گل ليگ هفتم را رقم زد. به اين ترتيب افشين قطبي به وعده خود به هواداران پرسپوليس جامه عمل پوشاند و پس از علي پروين كه در نخستين دوره رقابت‌ها پرسپوليس را به قهرماني رسانده بود دومين مربي باشد كه پرسپوليس را قهرمان ليگ برتر كرده باشد.

حسين كاظمي، ابوالهيل، محسن حميدي، عماد رضا، همامي و حيثم كاظم بازيكنان اخطاري سپاهان بودند. در پرسپوليس هم حسين كعبي و عليرضا نيكبخت واحدي با اخطار داور بازي روبه‌رو شدند.

بر پايه اين گزارش، پس از قهرماني پرسپوليس كه با گل دقيقه‌ي 96 سپهر حيدري به دست آمد، هواداران پرسپوليس با ورود به زمين بازي، شرايط نامناسبي را به وجود آوردند.

پس از اين حركت، سردار رادان فرمانده نيروي انتظامي تهران بزرگ، فرماندهي ورزشگاه را برعهده گرفت و با حضور نيروهاي يگان ويژه، حدود دو هزار تماشاگري را كه به وسط زمين هجوم آورده بودند از ورزشگاه خارج كردند.

افشين قطبي نيز كه از اين قهرماني به شگفت آمده بود با ابراز شادماني باعث تحريك بيشتر هواداران شد، به گونه‌اي كه او در برخي از صحنه‌ها بازيكنان را بر پشت خود سوار كرده و در كنار زمين مي‌گرداند.

مجموعه انتخاب قهرماني تيم پرسپوليس تهران را به همگي طرفداران اين تيم تبريك مي گويد.
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 786]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن