تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820448598




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاپ در ديدار با هيئت ايراني: قرآن كتاب گرانقدري است/ اميدوارم همكاريهاي ايران و واتيكان افزايش يابد


واضح آرشیو وب فارسی:آفتاب: پاپ در ديدار با هيئت ايراني: قرآن كتاب گرانقدري است/ اميدوارم همكاريهاي ايران و واتيكان افزايش يابد


------------

بنديكت شانزدهم طي ششمين دور گفتگوهاي مسلمانان و مسيحيان كاتوليك در ديدار با هيئت ايراني ضمن ابراز اميدواري در مورد افزايش همكاريهاي فرهنگي و مذهبي ايران و واتيكان، گرانقدري و ارزشمندي قرآن كريم را مورد تأكيد قرار داد.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اعضاي هيئت هشت نفره ايراني كه به رياست دكتر مهدي مصطفوي به واتيكان سفر كرده بود ديروز چهارشنبه 11 ارديبهشت ماه با پاپ بنديكت شانزدهم در دفتر وي در واتيكان ديدار و گفتگو كردند.

طي اين ديدار پاپ ضمن اظهار خرسندي از سفر هيئت ايراني به واتيكان در مورد آغاز ششمين دور گفتگوي اسلام و كليساي كاتوليك گفت: موارد بحث شده در اين نشست به اطلاع من رسيد كه مطالب بسيار مهم و قابل توجهي بوده اند.

پاپ بنديكت شانزدهم با اشاره به موضوع مهم اين دور از گفتگوهاي اسلام و كليساي كاتوليك اظهار داشت: ايمان و عقل دو موردي هستند كه دنياي امروز بيش از هر زمان ديگري به آنها نياز دارد و وظيفه ما است كه اين نياز جامعه را برطرف كنيم.

بنديكت شانزدهم گفت: اميدوارم همكاريهاي ايران واتيكان در زمينه هاي فرهنگي و مذهبي روز به بهتر شده و افزايش يابد.

در پايان اين ديدار دكترمهدي مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي يك جلد كلام الله مجيد به پاپ هديه كرد .

پاپ بنديكت شانزدهم پس از دريافت قرآن اظهار داشت: اين هديه بسيار ارزشمند است و انتظار داشتم كه اين كتاب ارزشمند و گرانقدر را از شما دريافت كنم و اين هديه براي من بسيار عزيز است .

مهدي مصطفوي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي نيز در اين ديدار خطاب به پاپ گفت: معتقدم دنياي امروز بسيار بيشتر از گذشته به ايمان و عقل نياز دارد.

رئيس هيئت ايراني با اشاره به مباحث مطرح شده در اين دور از گفتگوها يادآور شد: در ملاقاتهاي انجام شده توافق شد دامنه همكاريهاي جمهوري اسلامي ايران و واتيكان در زمينه هاي فرهنگي و مذهبي نيز گسترش يابد.

مشاور ئيس جمهور افزود : آمادگي داريم اين روابط را گسترش دهيم و همكاريهاي كاملي داشته باشيم.

مهدي خاموشي رئيس سازمان تبليغات اسلامي ، قمي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي، دكتر علمي معاون آموزشي و پژوهشي سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي ، دكتر پارسانيا از اساتيد دانشگاه باقرالعلوم قم، مسجد جامعي و دكتر گواهي از وزارت امور خارجه، دكتر رسول رسولي‌پور سرپرست مركز گفتگوي اديان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي رئيس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي را در سفر به واتيكان همراهي كردند .
 چهارشنبه 1 خرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفتاب]
[مشاهده در: www.aftabnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 298]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن