تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): هر كس باطل را يارى كند، به حق ستم كرده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820878383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دعوت به مناظره رئيس اخبار جهاني بي‌بي‌سي در افتتاحيه جشنواره ‌بين‌المللي‌ راديو


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: دعوت به مناظره رئيس اخبار جهاني بي‌بي‌سي در افتتاحيه جشنواره ‌بين‌المللي‌ راديو
خبرگزاري فارس: نهمين جشنواره بين المللي و اولين اجلاس جهاني راديو امروز با سخنان اغراق آميز رئيس اخبار جهاني شبكه بي بي سي درباره اين شبكه و پاسخ معاون صدا به وي كار خود را در اصفهان آغاز كرد.


به گزارش خبرنگار اعزامي راديو و تلويزيون فارس، نهمين جشنواره بين‌المللي و اولين اجلاس جهاني راديو صبح امروز با حضور حسن خجسته معاون صدا، ديويد استلي رئيس اتحاديه ABU،‌ عليرضا نوري دبير جشنواره راديو، ريچارد سم بروك رئيس اخبار جهاني بي بي سي و جمعي از برنامه‌سازان داخلي و خارجي افتتاح شد.
بنابر اين گزارش، در ابتداي اين مراسم كه با سرود جمهوري اسلامي ايران و تلاوتي از آيات قرآن آغاز شد، عليرضا نوري ضمن خيرمقدم به مهمانان گفت: صد سال يا بيش‌تر است كه بشر آرزوي ديرينه ما را برآورده كرده و فرستنده و گيرنده‌هايي كه به آن راديو مي‌گوييم، امواج نامرئي را به گوش ما مي‌رساند.
وي افزود: راديو در ايران 70 ساله است و بايد قبول كرد كه ديگر جوان نبوده و جذابيت‌هاي خود را ندارد و رقباي جدي آن مي‌توان به انواع لوح‌هاي فشرده و MP3ها اشاره كرد. چالشي كه امروز در مقابل راديو قد علم كرده يك چالش همگاني و عمومي است و راديو در همه جا با تهديد كاهش مخاطب روبه‌رو است.
وي ادامه داد: وجود فناوري‌هاي جديد گرچه موجب كم شدن مخاطبان راديو شده اما فناوري ديجيتالي فرصتي براي بقا در شكلي نوين است. راديو براي ادامه بقا به جهش ژنتيكي نياز دارد و با اين جهش مخاطب راديو قدم در دنيايي چند بعدي مي گذارد. در فضاي سايبر به عدد تمام مخاطبانش براي هر مخاطب يك راديو و براي هر راديو يك مخاطب وجود دارد و گذر راديو، از آنالوگ به ديجيتال، رمز بقاي آن است.
وي تصريح كرد: اولين اجلاس جهاني راديو تأمل و درنگي براي آينده راديو است. سنگ بناي اين اجلاس به همت صداي جمهوري اسلامي ايران و مشاركت و همياري ABU از چهار ماه پيش آغاز شده و به طور حتم برگزاري چنين جشنواره‌اي با كاستي‌هايي همراه است ولي گنجاندن آن در تقويم ABU‌مي‌تواند نقش بسيار مهمي در ارتقاء راديو در غرب آسيا ايفا كند.
در ادامه اين مراسم ديويد استلي دبير كل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه گفت: امروز اينجا جمع شده‌ايم تا درباره تاريخچه‌اي 40-50 ساله صحبت كنيم. امروزه پيشرفت تكنولوژي آنقدر سريع است كه الان شاهد حضور رقباي بسيار قوي نظير تلفن‌هاي ديجيتال ،اينترنت و تلفن همراه براي راديو هستيم.
وي ادامه داد: تكنولوژي‌هاي جديد تا حدي پيشرفت كرده‌اند كه رقباي جدي به شمار مي‌روند در اين ميان برخي فكر مي‌كنند كه وجود رقباي قوي به منزله مرگ راديو است و ما با برگزاري اين اجلاس ثابت مي كنيم كه آنها اشتباه فكر مي‌كنند.
وي با بيان اينكه يكي از مهمترين پيام هاي ما از برگزاري اين جشنواره اين است كه به دنيا ثابت كنيم راديو نسل مهمي بر همه عرصه‌ها دارد و بدون شك براي توسعه و فراگير كردن راديو در عصر كنوني بايد به توسعه رسانه هاي ديجيتال فكر كنيم و اين تكنولوژي اساسي‌ترين تغييرات را براي مخاطبان خود فراهم مي‌كند.
وي بابيان اينكه راديو نقش مهمي در ايجاد صلح جهاني و آرامش منطقه‌اي دارد، گفت: موضوعات بسيار مهمي در حوزه غرب آسيا وجود دارد كه ما مي‌توانيم درباره آنها صحبت كنيم به خصوص درمورد نقشي كه راديو مي‌تواند در عصر امروز داشته باشد.
در ادامه اين مراسم ريچارد سم بروك رئيس اخبار جهاني بي‌بي‌سي با بيشترين اختصاص زمان به خود به ايراد سخنراني پرداخت.
وي در اين سخنراني بيشتر به توصيف شبكه بي بي سي اشاره كرد و خبر از راه‌اندازي شبكه بي بي سي فارسي زبان در پاييز امسال داد.
سخنراني وي كه با مطالب جانبدارانه‌اي در توصيف عملكرد شبكه بي بي سي همراه بود، منجر شد معاون سياسي امنيتي استاندار اصفهان جلسه را به نشانه اعتراض ترك كند.
در ادامه اين مراسم حسن خجسته كه براي ايراد سخنراني آمده بود با تشكري اعتراض آميز از سمبروك، به خاطر توضيحاتي كه در مورد شبكه بي بي سي ارائه داد، از او دعوت كرد تا در برنامه‌اي در شبكه راديو گفت‌وگو حضور يابد و در آنجا درباره عملكرد شبكه بي بي سي صحبت كند.
وي همچنين گفت: من با سخنان ايشان درباره شكسته شدن انحصار بي بي سي موافق نيستم و معتقدم شبكه هايي چون بي بي سي هنوز در انحصار به سر مي برند. من در زمينه فعاليت شبكه بي بي سي دو مقاله نيز دارم كه فعاليت هاي اين شبكه را نقد كرده است و همچنين مي توانم دو خبر تحريف شده از بي بي سي را براي شما مثال بزنم كه در حوصله اين بحث نمي گنجد.
خجسته در ادامه سخنراني خود با اشاره به اينكه راديو رسانه از جنس بشر است گفت: اولين چالش بعد از جنگ جهاني دوم براي راديو اين بود كه بي بي سي توانست بخش اعظم مخاطبان خود را نگه دارد. هر كشوري در دوره هاي مختلف اين چالش راداشته و ايران بعد از جنگ تحميلي با اين چالش مواجه شد.
راديو رسانه‌اي بي‌رقيب بود و هيچ رسانه‌اي در ايران نمي‌توانست با آن رقابت كند اما بعد از به وجود آمدن سپهر رسانه‌اي اين فضا كاملا رقابتي شد و شرايط جديدي براي راديو پيش آمد.
اولين كاري كه ما در اين دوره انجام داديم باز تعريف بود كه ما را امروز به شعار رساند و كار و تعريف جديدي از راديو به دست آورديم.
وي در پايان گفت: يكي از كاركردهاي مهم راديو آموزشي و تفريحي بود ما اين بخش را به تلويزيون واگذار كرديم و خود با توجه بيشتر به كاركرد اطلاع‌رساني مخاطبان خود را نگاه داشتيم.
به گزارش خبرنگار فارس صحبت‌هاي رئيس كمپروچ رئيس اخبار جهاني بي بي سي در مراسم افتتاحيه منجر شد تا حسن خجسته معاون صدا و ريچارد سم بروك ساعت 14:30 امروز در هتل عالي قاپو با يكديگر به مناظره بنشيند.
اخبار تكميلي متعاقبا ارسال مي‌شود.
انتهاي پيام/
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 363]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن