تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نيت مؤمن بهتر از عمل او، و نيت كافر بدتر از عمل اوست و هر كس مطابق نيت خود عمل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815502378




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خواجه دولوئي:كمبود 5/1 ميليون مسكن در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: خواجه دولوئي:كمبود 5/1 ميليون مسكن در كشور
مشهد - خبرگزاري مهر: معاون وزير مسكن و شهرسازي از كمبود 5/1 ميليون مسكن بر اساس آخرين سرشماري ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در مشهد، خواجه دلوئي ظهر امروز در حاشيه اجلاس بين المللي مترو پليس در مشهد اظهار داشت: طبق سرشماري 85 در ايران 5/17 ميليون خانوار وجود دارند كه در مقابل آن تنها 16 ميليون واحد مسكوني موجود است.

معاون وزير مسكن و شهرسازي گفت: به ازاي هر 110 خانوار ايراني به طور ميانگين 100 واحد مسكوني وجود دارد كه سهم شهرها 08/1 درصد و روستاها 14/1 درصد اين ميزان است.

خواجه دلوئي با اشاره به رشد 7/4 درصدي خانوارهاي شهري و 5/1 درصدي خانوارهاي روستايي اظهار داشت: از سال 75 تا 85 عرضه مسكن اجاره اي از 75/15 درصد به 21/24 درصد افزايش يافته است.

وي رشد قيمت مسكن پلكاني نوسانات ادواري شديد توليد در مسكن و سهم بالاي مسكن در سيد هزينه خانوار را از جمله ويژگي هاي اين بخش برشمرد و تصريح كرد: سهم مسكن به طور متوسط در سبد هزينه خانوار از 4/27 درصد در سال 75 به 5/28 درصد در سال 85 رشد داشته است.

خواجه دلوئي عوامل موثر بر بازار مسكن را تقاضا و عرضه دانست و افزود: تقاضاها يا واقعي و ناشي از نياز خانواده هاست و يا سرمايه اي كه در زمان رشد مسكن ايجاد مي شود.

وي زمين و مسكن، طلا، ارز، بازار سرمايه مانند بورس، سپرده هاي بلند مدت و دارايي هايي همچون اتومبيل و موبايل را از جمله موارد دارايي هاي خانواده ايراني عنوان كرد و افزود: افزايش نقدينگي منجر به رشد تقاضا در بازار مسكن مي شود.

وي با اشاره به عوامل درون بخشي و برون بخشي موثر بر قيمت مسكن تصريح كرد: قيمت زمين، بهاي مصالح، دستمزد و انتظارات از عوامل درون بخشي و حجم نقدينگي بازار سرمايه، طلا و فعاليتهاي اقتصادي، تورم، سود سصپرده بانكي و تحولات سياسي و بازار ارز از جمله عوامل برون بخشي است.

وي فشار تقاضا و مشكلات ساختاري اقتصادي را از جمله مهمترين دلايل رشد قيمت مسكن طي ساليان اخير اعلام و افزود: به دليل طولاني شدن و تعميق دوره ركود، عدم جذب نقدينگي مازاد در سطح جامعه و وابستگي درآمدي برخي دستگاههاي اجرايي به ساخت و سازهاي مسكوني شاهد رشد چشمگير قيمت مسكن در دوره اخير بوده ايم.

خواجه دلوئي با اشاره به طرح جامع مسكن افزود: تامين مسكن خانوارهاي كم درآمد مقاوم سازي ساختمانهاي موجود، مسكن روستايي، برنامه هاي گسترش و بهبود نظام مالي تامين مسكن، ارتقا صنعت ساختمان، حركت از توليد سنتي و نوسازي و بازسازي بافتهاي فرسوده از اهم محورهاي اين طرح است.

خواجه دلوئي از تقديم لايحه اي براي ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن و مجلس خبر داد و افزود: اين لايحه شامل راهبردهاي اساسي از جمله اقدامات و اتخاذ سياستهاي مناسب در جهت افزايش ظرفيت توليد و سرمايه گذاري گسترش و توسعه بازارهاي مالي، ارائه راهكارهاي توليد صنعتي انبوه ارتقا كيفي ساخت و سازها و گسترش نظام هاي ويژه مسكن كم درآمدها است.

وي با اشاره به وابستگي درآمد شهرداريها به توليد مسكن اظهار داشت: شهرداريها مي توانند در بخش مسكن اقشار كم و ميان درآمد نقش داشته و همچنين با تدوين مدلهاي موثرتر نوسازي بافتهاي فرسوده در جهت توسعه درون شهر اقدام نمايند.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 372]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن