تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):مبادا اعمال نیک را به اتکاى دوستى آل محمد (ص) رها کنید، مبادا دوستى آل محمد (ص) ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815499800




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ژاپن ،آمريكا و كره جنوبي خواستار ارايه اطلاعات دقيق از سوي كره شمالي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ژاپن ،آمريكا و كره جنوبي خواستار ارايه اطلاعات دقيق از سوي كره شمالي شدند
توكيو- مذاكره‌كنندگان ارشد هسته‌اي ژاپن ،آمريكا و كره جنوبي در مذاكرات شش جانبه براي حل مساله هسته‌اي كره شمالي ، خواستار ارايه اطلاعات دقيق ، شفاف و سريع پيونگ يانگ در خصوص برنامه‌هاي هسته‌اي اين كشور شدند.

به گزارش روز سه شنبه تلويزيون سراسري ژاپن (ان .اچ .كي ) ، آكيتاكا سايكي ، كريستوفر هيل و كيم سوك روز گذشته (دوشنبه ) در ديدار با يكديگر در واشنگتن موافقت كردند كه كره شمالي بايد سريعا اطلاعات درخواستي در مورد برنامه‌هاي هسته‌اي خود را آشكار سازد.

به گزارش ايرنا به نقل از ان .اچ .كي ،هيل پس از اين ديدار در گفت و گو با خبرنگاران ابراز اميدواري كرد، گام‌هاي برداشته شده زمينه را براي از سرگيري مذكرات شش جانبه در هفته‌هاي آينده فراهم كند.

آكيتاكا سايكي مذاكره‌كننده ارشد هسته‌اي ژاپن در مذاكرات شش جانبه نيز گفت : وي در گفت و گو با همتايان خود گفته است كه بيانيه كره شمالي بايد شفاف ، دقيق و كامل باشد و بايد هيچ استثنايي در آن وجود نداشته باشد.

سايكي مواضع ژاپن را در مورد كره شمالي اعلام كرد و افزود: آمريكا نبايد تا زماني كه مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي حل نشده ، نام اين كشور را از فهرست كشورهاي حامي تروريسم خارج كند وي افزود: آمريكا اعلام كرده است كه به درستي مواضع ژاپن را در اين زمينه درك مي‌كند و براي حل اين مساله با توكيو همكاري مي‌كند.

مساله اتباع ربوده شده ژاپني توسط نيروهاي امنيتي كره شمالي ، همواره به عنوان يكي از مهمترين موانع اصلي در راه عادي‌سازي روابط ميان توكيو و پيونگ يانگ بوده است .

دولت ژاپن معتقد است ، در دهه‌هاي ‪ ۱۹۷۰‬و ‪ ۱۹۸۰‬ميلادي نيروهاي امنيتي كره شمالي اقدام به ربودن ‪ ۱۷‬شهروند ژاپني كرده‌اند كه از اين تعداد تنها پنج نفر به ژاپن بازگشتند و سرنوشت بقيه هنوز روشن نيست .

كره شمالي شمار افراد ربوده شده ژاپني را ‪۱۳‬نفر اعلام كرده و گفته است كه پنج نفر از اين اشخاص به ژاپن بازگشتندو هشت نفر ديگر فوت كردند.

دولت ژاپن تاكنون با ارائه برخي شواهد، ادعاهاي كره شمالي را رد كرده و خواستار ارايه اسناد و مداركي دال بر صحت اين ادعاهااز سوي پيونگ يانگ شده است .
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن