تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):ما اهل بیت رسول خدا(ص) وسیله ارتباط خدا با مخلوقاتیم ما برگزیدگان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812948980




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رحيم مشايي: پاسداشت و ارزش‌گذاري مواريث فرهنگي عين عبادت است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رحيم مشايي: پاسداشت و ارزش‌گذاري مواريث فرهنگي عين عبادت است
فرهنگي
معاون رييس جمهوري و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت : پاسداشت و ارزش‌گذاري مواريث فرهنگي شكرگاري به درگلاه خداوند و عين عبادت است.

اسفنديار رحيم مشايي در مراسم گراميداشت روز جهاني موزه و هفته ميراث فرهنگي كه با حضور رييس جمهور در كاخ گلستان برگزار شد، افزود: پاسداشت ميراث فرهنگي و تاريخي كشور ، يادآوري ظرفيت‌هاي تاريخي ملتي است كه هموراه در دوره‌هاي مختلف خوش درخشيده اند.

وي اظهار داشت: ايرانيان همواره در دوره‌هاي مختلف تاريخي كه شاهد حضور مديريتي فعال ، مقتدر و آزاديخواه بوده اند، توانسته‌اند به خوبي در عرصه هاي مختلف جهاني حضوري فعال و موثر داشته باشند.

معاون رييس جمهوري تصريح كرد: پاسداشت ميراث فرهنگي و تاريخي ايران چه پيش از اسلام و چه پس از اسلام، در حقيقت تكريم ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ملت ايران به عنوان ملتي كه پايه گذار يكي از تمدن‌هاي غني بشري بوده اند ، است.

وي با اشاره به اينكه عزت نفس ايرانيان همواره در دوره‌هاي مختلف تاريخي منحصربفرد بوده است، گفت: امروزه نيز ايرانيان به لطف انقلاب شكوهمند اسلامي و پس از سه دهه از استقرار اين نظام، پرچمدار عدالت، صلح، آزادي خواهي و دوستي در جهان هستند.

رحيم مشايي افزود: توجه و ارزش‌گذاري ميراث فرهنگي به معناي تكريم توانمندي ملت زمينه ساز خودباوري است و خودباوري ملت نيز زمينه ساز غرور ملي براي فتح قله‌هاي افتخار است.

وي با اشاره به اينكه جهان اينده متعلق به همه جهانيان و براساس منافع ملي افراد ترسيم خواهد شد، گفت: شاخصه اصلي جهان آينده تضمين حقوق و منافع ملي مردم است و برهمين اساس ملتي كه بيشترين اثرگذاري را در دوره هاي تاريخي داشته، سهم بيشتري در جهان آينده خواهد داشت.

رحيم مشايي اظهار داشت: ملت ايران از جمله ملت‌هاي تمدن ساز در جهان هستند و برهمين اساس سهم بزرگي در مديريت جهان آينده برعهده دارند.

معاون رييس جمهور تاكيد كرد: اگر خواهان اهتزاز پرچم پرافتخار جمهوري اسلامي ايران در جهان هستيم بايد با تكريم و پاسداشت ميراث فرهنگي و تاريخي خود، ظرفيت‌ها و توانمندي‌هاي ملت را براي اين مهم به جهانيان بشناسانيم.

مدير مجموعه كاخ موزه گلستان نيز در اين مراسم گفت: بناي كاخ گلستان مربوط به حدود ‪۲۰۰‬سال پيش است كه از زمان زنديه بناي آن گذاشته شده است.

پروين ثقه الاسلامي افزود: اين كاخ در دروه قاجاريه و از زمان فتحعلي شاه گسترش يافت و در زمان حكومت ناصرالدين شاه مركز حكومتي قاجاريه بود.

كاخ گلستان شامل بخش‌هاي مختلفي از جمله تالار سلام، سالن ظروف، تالار برلين ، تالار آيينه و تالار عاج و موزه مردم شناسي( كاخ ابيه) است.

محمود احمدي نژاد رييس جمهوري اسلامي ايران امروز در سومين روز از هفته ميراث فرهنگي با حضور در كاخ گلستان از بخش‌هاي مختلف آن بازديد كرد.

رييس جمهور در ابتداي بازديد با حضور در موزه مردم شناسي( كاخ ابيه) اين موزه را بعد از دو سال تعميرات و عمليات بازسازي بازگشايي كرد.

افتتاح گنجينه و تالار سلام اين مجموعه پس از بازسازي و مرمت از ديگر برنامه‌هاي بود كه با حضور معاون رييس جمهور و رييس سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در كاخ گلستان انجام شد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن