تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171845




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده مردم زنجان در گفت و گو با ايسكانيوز: استيضاح وزير بازرگاني كاملا غير كارشناسي است


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نماينده مردم زنجان در گفت و گو با ايسكانيوز: استيضاح وزير بازرگاني كاملا غير كارشناسي است


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: نماينده مردم زنجان در مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: استيضاح وزير بازرگاني بخاطر تورم كه داراي فرآيندي دراز مدت و از تصميمات و عملكردهاي مختلف دولت و مجلس است اقدامي كاملا غير كارشناسي است.

رفعت بيات، نماينده مردم زنجان و طارم در مجلس شوراي اسلامي روز سه شنبه در گفت و گوي با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، گفت:استيضاح به عنوان يكي از حقوق نمايندگان مي تواند پاسخگويي و دقت نظر وزرا را در پي داشته باشد، اما بايد در استيضاح وزرا از بازي هاي سياسي و جناحي پرهيز كرد.
وي با يادآوري اين مطلب كه استيضاح يكي از عوامل نظارتي مجلس است، اظهار داشت: استيضاح از حقوق مردم به شمار مي آيد كه براي اصلاح امور توسط نمايندگان انجام مي شود.
وي گفت: اگر اين استيضاح براي حل مشكل تورم در حال انجام است، ضمن احترامي كه براي همه امضا كنندگان استيضاح قائل هستم، مي گويم كه استيضاح وزير بازرگاني براي تورم كه داراي فرآيندي دراز مدت و از تصميمات و عملكردهاي مختلف دولت و مجلس است اقدامي كاملا غير كارشناسي است.
عضو كميسيون بهداشت و درمان مجلس تاكيد كرد: تورم يك روي سكه است، روي ديگر سكه، عملكرد قوه قضاييه، مجريه و مقننه است.
وي افزود: يكي از دلايل بالا رفتن تورم در جامعه بحث تثبيت قيمت ها است كه در سال اول مجلس هفتم مصوب شد و طراحان آن بعضي از موافقان و امضا كنندگان استيضاح بودند.
وي افزود: اين تثبيت قيمت ها يك تصميم گيري شايد سياسي و جناحي بود و اثر ريشه اي آن در تورم بعنوان يك عامل مهم غير قابل انكار است و جوانب اين امر تاكنون در افزايش قيمت آب، برق، بنزين و حامل هاي انرژي تاثير فراواني بر جاي گذاشته است كه اثر رواني اين افزايش قيمت ها بر ساير اقلام به خوبي قابل مشاهده است.
بيات با عنوان اينكه استيضاح وزير بازرگاني شايد براي پنهان كردن علل مهم تورم صورت گرفته، گفت: وزارت بازرگاني از چندين وزارتخانه و سازمان ديگر نيز تاثير مي پذيرد و استيضاح وزير بازرگاني را مي توان به پنهان كردن سوء مديريت ها، سوء برنامه ريزي ها و پيامد تثبيت قيمت ها تعبير كرد.
وي با اشاره به نقش تاثيرگذار وزارتخانه هاي نفت، اقتصاد و دارائي، جهاد كشاورزي، صنايع و معادن و بازرگاني و همچنين كميسيون برنامه و بودجه بر تورم و ركود اقتصادي كشور خاطر نشان كرد: تحليل عملكرد اين وزارتخانه و تعامل بين آن ها مي تواند از بروز تروم و پيامدهاي ناشي از آن در جامعه جلوگيري كند.
نماينده مردم زنجان گراني قيمت برنج را نيز در استيضاح وزير بازرگاني دخيل دانست و عنوان كرد: يكي از علل موثر بر موضوع برنج و ارزاق عمومي عملكرد وزارت جهاد كشاورزي است.
وي ادامه داد: در كنترل قيمت ها، شوراهاي مختلفي نقش دارند و در اين امر وزارت بازرگاني به عنوان يك عضو فقط داراي يك راي است بنابراين نسبت دادن گراني به وزارت بازرگاني و استيضاح وزير اين وزارتخانه به اين بهانه، امري منطقي نيست.
نماينده اصولگرا و مستقل تاكيد كرد: چنانچه وزارت جهاد كشاورزي مي توانست در جهت توسعه توليد برنج تراريخته (كاشت ژنتيكي) قدم موثري بردارد كه بر نداشت، امروز 30 درصد از برنج كشورمان تامين شده بود، حتي در جريان خودكفايي گندم نيز جهاد كشاورزي نتوانست به شعارهايي كه داده بود، عمل كند.
وي با يادآوري اينكه تورم يك فرايند چند وجهي است كه بايد چند وزارتخانه و حتي كميسيون برنامه بودجه مجلس و تفكر اقتصادي حاكم بر مجلس زير سوال رفته و تحليل عملكردي شوند، گفت: اينكه ما سوء مديريت و تفكر تورم زاي اقتصادي حاكم بر مجلس و بعضي ازسوء تدبيرهاي دولت را در سايه استيضاح يك وزير و وزارتخانه اي كه خود به تنهايي عامل نيست، پنهان كنيم دور از انصاف و چارچوب نظارتي و يك رفتار سياسي است.
نماينده مردم زنجان افزود: اين موضوع مانند آن است كه وزير كار را به دليل مشكلات اشتغال كشور استيضاح كنيم در صورتي كه اشتغال و مسائل مرتبط با آن به چند وزارتخانه از جمله وزارت صنايع و معادن، اقتصاد و ... مربوط مي شود.
وي همچنين افزود: براي مقابله با مسائل بيمه اي كشور كه موضوعاي چند بعدي است و در دست چند عامل برنامه ريزي قرار دارد، وزير بهداشت و درمان را به دليل مشكلات فردي، جناحي يا فكري با وي استيضاح كنيم.
بيات با اشاره به حساسيت موضوع آرد در جريان استيضاح وزير بازرگاني اظهار داشت: مساله آرد، يكي از مهمترين و حساس ترين مسائل كشور در سطح عمومي است كه اخيرا وزير بازرگاني در جريان عرضه نان گران در شمال تهران، با مديريت صحيح و سالم خود توانست بدون ايجاد بحران به آن فيصله دهد.
وي گراني نان در چند هفته اخير را نتيجه يك كار سياسي دانست و اعلام كرد: بعضي از دست اندركاران آرد و نان كه در انتخابات مرحله دوم تهران از اين موضوع بهره برده بودند به گراني نان دامن زده بودند.
بيات گفت: اگر اجازه بدهيم كه نان به عنوان مهمترين موضوع عمومي مردم، عامل مبادلات و معاملات سياسي قرار گيرد نمي توانيم نتايج و پيامدهاي منفي آن را به زودي از سطح جامعه جمع كنيم.
وي افزود: كساني كه با هدفمند كردن يارانه آرد و نان مانند هدفمند كردن يارانه بنزين مخالفت هاي بي مورد داشته و دارند، نتيجه مثبت اقتصادي براي مردم فراهم نمي آورد.
بيات با انتقاد از طرح تثبيت قيمت ها در سال 83 توسط مجلس هفتم خاطر نشان كرد: دست اندركاران اين طرح، امروز بايد نتايج فكر خود را زير سوال ببرند نه اينكه اين پيامدها را پشت استيضاح وزير بازرگاني پنهان كنند.
وي با حساس خواندن موضوع تعزيرات صنفي در استيضاح عنوان كرد: چنانچه وزير بازرگاني استيضاح شود، بنده پشت پرده اين استيضاح را در مخالفت با اسيتضاح شفاف خواهم كرد.
عضو كميسيون بهداشت و درمان با اشاره به مشكلاتي كه در جريان استيضاح وزير كشور براي طراحان آن توسط هيات رئيسه مجلس پيش آمده بود، گفت: ما را به مدت سه ماه درگير بازي آيين نامه اي كردند تا استيضاح به انتخابات مجلس نزديك و آن را از اعتبار اجرايي ساقط كنند، ولي در مورد اين استيضاح بالعكس عجله عجيبي دارند.
وي ادامه داد: در صورتي كه استيضاح وزير كشور دچار برخي وقت كشي ها نمي شد، بسياري از مشكلات اجرايي كشور با اين اقدام شفاف تر مي شد، هر چند به نظر مي رسد كه برخي از مخالفين استيضاح وزير كشور تمايلي براي بيان مشكلات وزارت كشور در جامعه نداشتند.
نماينده مردم زنجان و طارم بيان كرد: نقطه مقابل استيضاح وزير كشور، استيضاح وزير بازرگاني است كه بدون وقت كشي و به سرعت در حال اجراست و عده اي به دليل مقاصد شخصي درصدد استيضاح وي هستند.
وي با انتقاد از برخورد دوگانه در استيضاح وزرا خاطر نشان كرد: استيضاح كه حق نظارتي نمايندگان است نبايد با بازي هاي سياسي و تعامل جناحي بدون اثر شود./05/131/120
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 708]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن