تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):شمار قطره هاى آبها و ستارگان آسمان و ذرات گردوغبار پراكنده در هوا وحركت مورچه برسنگ ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816594026




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز نهمين جشنواره راديو / معاون صدا از سخنراني نماينده BBC انتقاد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آغاز نهمين جشنواره راديو / معاون صدا از سخنراني نماينده BBC انتقاد كرد
نهمين جشنواره راديو امروز در حالي در اصفهان آغاز شد كه رئيس گلوبال نيوز BBC حدود 30 دقيقه از سخنراني خود را به تبليغ اين شبكه اختصاص و معاون صدا در سخناني انحصار رسانه‌هايي چون BBC را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم افتتاحيه نهمين جشنواره راديو صبح امروز سه‌شنبه 31 ارديبهشت با حضور دكتر حسن خجسته معاون صدا، عليرضا نوري دبير جشنواره، مديران شبكه‌هاي راديويي و برخي معاونان صدا و سيما همچون دكتر علي عسكري، محمدحسين صوفي، محمدجعفر صافي و تقدس‌نژاد در تالار عباسي هتل عباسي برگزار شد.

نوري در اين مراسم گفت: صداست كه ماندگار است و اي كاش اين صدا ادامه پيدا مي‌كرد. اين جوان ديروزي كه روزي سبز بود امروز ديگر آن دلربايي را ندارد و بايد پذيرفت رقباي اين جعبه كوچك روز به روز بيشتر مي‌شوند. راديو در همه كشورها با تهديد كاهش مخاطب رو به روست.

دبير جشنواره راديو ادامه داد: اما مي‌توان ادعا كرد كه فناوري ديجيتال نقطه عطف راديو و فرصتي براي خلق جديد راديو است. راديو نياز به جهشي مهم دارد و مخاطب با اين جهش قدم به دنياي فانتزي مي‌گذارد. جهان متفاوت راديو متفاوت مي‌طلبد و گذار از آنالوگ به ديجيتال ضامن بقاي راديو است و ما بايد براي رسيدن به آن تلاش كنيم.

ديويد استلي دبير كل اتحاديه راديو و تلويزيون‌هاي آسيا و اقيانوسيه ABU ديگر سخنران افتتاحيه بود كه ضمن خرسندي از فعاليت‌هاي صدا و سيما ايران در سازماندهي اين اجلاس گفت: برخي معتقدند در عرصه ديجيتال راديو مرده است. اما مي‌خواهم بگويم اين پيش‌فرض اشتباه است. ما امروز جمع شده‌ايم تا به همه ثابت كنيم راديو زنده است و از آينده راديو صحبت كنيم.

وي ادامه داد: راديو پديده‌اي مهم است و نقشي مهم در آينده رسانه دارد و در اجلاس راديو قرار است به موضوع‌هايي چون گذار از آنالوگ به ديجيتال، نقشي كه راديو در صلح جهاني داشته و مي‌تواند داشته باشد و ... پرداخته شود. در ادامه مراسم ريچارد سمبروك رئيس گلوبال نيوز BBC گفت: خوشحالم كه امروز به شهر تاريخي اصفهان، شهر هنر، علم و تفكر آمده‌ام.

سمبروك در ادامه افزود: رسانه اين اختيار را مي‌دهد كه درباره مباحث مختلف صحبت كنيم و همين سليقه‌هاي هنري انسان‌ها را به هم نزديك مي‌كند. اكنون وارد دنياي پوياي رسانه‌هاي ديجيتال شده‌ايم. در انقلاب رسانه‌اي حركات خوبي انجام شده و صداي راديو اكنون با كيفيت از طريق اينترنت به سراسر جهان مي‌رسد و تلويزيون‌هاي ماهواره‌اي مرزها را درنورديده‌اند.

رئيس گلوبال نيوز BBC گفت: وبسايت گوگل به كاربران اين اختيار را مي‌دهد تا درباره مباحث مختلف اطلاعاتي كسب كنند. اكنون رسانه‌ها مي‌توانند اين فرصت پديده آمده را در BBC جستجو كنند. امروز BBC در پي مخاطب‌سازي است واطلاعات و اخبار را در اختيار مخاطبان قرار مي‌دهد.

وي در ادامه افزود: امروز در رسانه با انبوه مخاطبان رو به رو هستيم. نسلي كه وبلاگ و دانلود مي‌خواهد. ايران وبلاگ‌نويس زياد دارد و ما از طريق اين وبلاگ‌نويسان پي به وضعيت ايران مي‌بريم. BBC مي‌خواهد آسيا را به دست آورد و قصد داريم گفتگوهاي مفصلي در اين باره با كشورهاي آسيايي انجام دهيم. BBC با توليد و پخش برنامه‌هاي متنوع خبررساني مي‌كند.

حسن خجسته بعد از صحبت‌هاي سمبروك روي سن آمد و ضمن انتقاد شديد از سخنان وي گفت: من با اين ديدگاهها مخالفم، چرا كه شبكه‌هايي چون BBC با انحصار رسانه‌اي خود قدرت تفكر را از مخاطب گرفته‌اند. من با دو مقاله و ذكر اعداد و ارقام عيني فعاليت‌هاي BBC را نقد كرده‌ام. حتي دو خبر تحريف‌شده BBC را مي‌توانم مثال بزنم. ما نبايد از خود تعريف بيهوده بكنيم.

وي ادامه داد: راديو از بين نرفته و من اين جمله را با تمام احساسم مي‌گويم و معتقدم ديدگاه مرگ راديو اشتباه است. اولين چالش راديو بعد از جنگ جهاني دوم شروع شد و راديو با تعريف جديد خود با رسانه‌ها مقابله كرد. راديو ايران با ارائه يك تعريف درست مخاطبانش را افزايش داده است. راديو مي‌تواند سال‌ها پايدار بماند به شرط آنكه بتوانيم آن را با محيط جديد سازگار كنيم.

نوري دبير جشنواره راديو بعد از پايان مراسم افتتاحيه در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر مبني بر ناهماهنگي رئيس گلوبال نيوز شبكه BBC با مسئولان جشنواره گفت: سمبروك مدعو ABU است و قرار بود درباره فناوري‌هاي نوين راديو صحبت كند. ولي BBC و گوگل را معرفي كرد كه دكتر خجسته درباره غيرواقعي بودن آزادي بيان در رسانه‌هاي غربي پاسخ لازم را به وي داد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 296]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن