تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816391113




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي: رژيم صهيونيستي در سراشيبي قرار گرفته است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: متكي: رژيم صهيونيستي در سراشيبي قرار گرفته است
كليات. وزارتخانه‌ها و سازمان ها. وزارت امورخارجه
وزير امور خارجه ايران گفت : رژيم صهيونيستي در سراشيبي قرار گرفته و حمايت‌هاي آمريكا از اين رژيم ديگر تاثيري نخواهد داشت.

منوچهر متكي روز سه شنبه در كنفرانس مطبوعاتي مشترك با اوسي آجي همتاي غنايي خود با اشاره به اينكه طي ماههاي اخير رييس جمهوري آمريكا دو بار و وزير خارجه آن كشور بيش از ‪ ۱۵‬بار به منطقه سفر كرده اند، گفت : يكي از اهداف اين سفرها ايجاد اختلاف بين كشورهاي منطقه است .

متكي ، تقويت حضور تهديد آميز و ناامن‌كننده نيروهاي آمريكايي در منطقه و در مقطع كنوني حمايت از نا امني و بي‌ثباتي در لبنان و جلوگيري از حل بحران اين كشور را از ديگر اهداف سفر مقامات آمريكايي به منطقه برشمرد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، متكي در عين حال هدف اصلي اين سفرها را تلاش براي جلب حمايت از رژيم نامشروع صهيونيستي در منطقه دانست .

وزير امور خارجه تصريح كرد: البته عبور از جنازه‌هاي فراوان زنان و كودكان و مردمان بي‌گناه فلسطين براي شركت در جشن شصتمين سال تحميل اين رژيم جعلي در خاورميانه ، خود دليلي براي مشاركت آنها در اين جنايات است وي با بيان اينكه رژيم صهيونيستي در سراشيبي قرار گرفته است گفت :
اينگونه حمايت‌ها از اين رژيم ديگر تاثير نخواهد داشت .

متكي افزود: نابساماني دروني از يك سو و از سوي ديگر فشار افكار عمومي در منطقه شرايط را براي رژيم صهيونيستي و آمريكا سخت كرده است و لذا اين سفرهاي براي جلب حمايت از اين رژيم صورت مي‌گيرد.

متكي در بخش ديگري از سخنان خود به مرور روابط ميان جمهوري اسلامي ايران و غنا در جريان ديدار همتاي غنايي خود اشاره كرد و اظهار داشت كه در جريان اين ديدار طرف آفريقايي درجريان آخرين تحولات مربوط به منطقه خاورميانه از جمله لبنان ، فلسطين ، عراق و افغانستان قرار گرفت و تحولات مهم قاره آفريقا را به هيات ايراني ارائه داد.

وزير امور خارجه كشورمان گفت : آفريقا در مسير همگرايي خوبي قرار گرفته و امروز با تشكيل اتحاديه آفريقا و پارلمان آفريقا روند همگرايي را با انسجام دنبال مي‌كند.

متكي با بيان اينكه مجموعه آفريقا در قالب اتحاديه آفريقا با ديگر مجموعه ها و كشورها از جمله چين ، هند ، ژاپن و تركيه همكاري خوبي را طراحي كرده است گفت: جمهوري اسلامي ايران نيز سال جاري را سال ارتقاي همكاري با آفريقا طراحي كرده كه برنامه‌هاي مهمي از جمله نشست مشترك وزراي خارجه ايران و آفريقا در دستور كار قرار دارد.

وي با بيان اينكه غنا از منابع طبيعي قابل توجهي برخوردار است اظهار داشت كه موضوعاتي در حوزه تجارت ، پروژه‌هاي صنعتي و عمراني و سرمايه‌گذاري متقابل مطرح شده است و در كميسيون مشتركي كه امروز ميان هيات غنايي و يك هيات ايراني برگزار خواهد شد، مطرح مي‌شود.

در ادامه اين كنفرانس خبري ، اوسي آجي با تاكيد بر اينكه گفت و گو درخصوص موضوعات مورد علاقه طرفين فصل جديدي را در اين روابط ايجاد مي‌كند گفت :
آفريقا نياز به دوستان خوب و حمايت دارد و نمي‌خواهد وضعي داشته باشد كه منابع آن غارت شود.

وي با اظهار شگفتي از اينكه ميزان تبادلات تجاري ايران با جهان دويست ميليارد دلار است گفت : متاسفانه آفريقا سهم زيادي از اين ميزان تبادلات ندارد و اگر آفريقا ‪ ۵۰‬درصد و يا حتي ‪ ۱۰‬درصد اين ميزان تبادلات تجاري ايران را به خود اختصاص دهد، گام مهمي در جهت پيشرفت آن خواهد بود.

اوسي آجي با اشاره به تجربه صد ساله ايران در زمينه استخراج نفت و گاز گفت : جمهوري اسلامي ايران انتخاب اول ما براي همكاري در اين زمينه است و همچنين با توجه به اهميت صنعت و توليد مواد غذايي براي مردم ، غنا علاقه زيادي به همكاري در زمينه صنعت كشاورزي با ايران دارد.

وزير خارجه غنا همچنين به تاسيس كارخانه خودروسازي توسط ايران در سنگال اشاره كرد و با بيان اينكه تنها يك كارخانه خودروسازي آن هم در جنوب آفريقا قرار دارد گفت : اگر ايران كارخانه‌اي هم در غنا تاسيس كند مي تواند موقعيت خوبي براي صادرات خودرو به ديگر نقاط آفريقا داشته باشد.

وي با اشاره به روابط آفريقا با چين ، ژاپن، برزيل و تركيه اظهار داشت كه وقت آن فرا رسيده است كه ايران هم نفوذ خود را براي تقويت روابط با آفريقا نشان دهد.

وي همچنين تمايل كشورش را در خصوص ايجاد نيروگاه، راه آهن، احداث سد و توليد انرژي در كشورش از سوي جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد.
 سه شنبه 31 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 288]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن