تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عبادت کردن به زیادی روزه و نماز نیست، بلکه (حقیقت) عبادت، زیاد در کار خدا اندیشیدن است
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820724407




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محقق آلماني : غرب سياست تهديد و تحريم خود را در قبال ايران تغيير دهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محقق آلماني : غرب سياست تهديد و تحريم خود را در قبال ايران تغيير دهد
برلين - يك محقق آلماني سياست كشورهاي غربي در قبال ايرن را ناكام دانست و به آنها توصيه كرد تهديدهاي ناموفق و تحريم‌هاي بي‌دندان در قبال اين كشور را خاتمه دهند.

اين مطلب را كريستوف برترام رييس سابق بنياد علم و سياست برلين در گفت و گو با شماره روز شنبه نشريه تاگس سايتونگ اعلام كرد.

برترام كه پيشتر مسووليت مركز مطالعات راهبرد بين‌المللي لندن را نيز برعهده داشت افزود: سياست فعلي كشورهاي غربي در قبال ايران ناكام مانده است و اگر آنها به اين سياست بدون چشم انداز خود ادامه بدهند تنها دليل آن كوتاه فكري آنان است زيرا هر چه سياست غرب در قبال ايران بيشتر مناقشه آميز باشد ، انفجار در بشكه باروت خاورميانه فزون تر خواهد شد.

برترام كه قرار است روز دوشنبه كتاب جديدش تحت عنوان ، يك سياست جديد در قبال ايران را در آكادمي اروپايي برلين معرفي كند ، اضافه كرد: كشورهاي غربي به جاي تهديدهاي ناموفق و تحريم‌هاي بي‌دندان بايد در سياست خود در قبال ايران تجديد نظر كنند زيرا اين سياست‌ها بعد از گذشت ‪ ۶‬سال نه تنها باعث توقف برنامه اتمي ايران نشد بلكه برعكس سرعت آنرا بيشتر هم كرد اين محقق آلماني افزود: بنابراين اگر غرب بخواهد با تفكر فعلي پيش برود در پايان با نتايج ناخوشايندي از جمله تبديل ايران ، پروزنه‌ترين كشور منطقه ، بعنوان دشمن خود مواجه خواهد شد و از همين رو لازم است كشورهاي غربي به جاي فرورفتن بيشتر در اين مساله ، خود را آرام آرام از آن خارج كنند.

برترام اضافه كرد : غرب براي برون رفت از مشكل فعلي بايد ‪ ۵‬محور را در پيش بگيرد كه عبارتند از پايبند بودن به واقعيات به جاي حدس و گمان ها، متوقف كردن تحريم‌ها كه در زمان حاضر بعنوان سمبل نارآمدي غرب تبديل شده اند، مذاكرت بدون پيش شرط ، سياست كاهش تنش با به رسميت شناختن حق غني سازي ايران براي يك برنامه غير نظامي اتمي و آمادگي براي حل همه مشكلات باقيمانده و درنهايت طراحي رابطه دراز مدت غرب با ايران .

اين محقق آلماني همچنين از دولت آلمان و شركاي اروپايي اين كشور هم خواست به جاي پيروي از سياست‌هاي فعلي دولت واشنگتن ، با حمايت از روند منطقي ، اسباب ايجاد آرامش در منطقه و حل مشكلات فعلي را فراهم كنند.
 دوشنبه 30 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 201]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن