تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نزديك‏ترين شما به من در قيامت: راستگوترين، امانتدارترين، وفادارترين به عهد و پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816009338




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اتحاديه اروپا روند تحولات در صربستان را دنبال مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اتحاديه اروپا روند تحولات در صربستان را دنبال مي‌كند
سياسي
بلگراد - به گزارش رسانه‌هاي خبري روز شنبه بالكان ، مقامات بلندپايه اتحاديه اروپا با نگراني تحولات سياسي در صربستان و روند تشكيل دولت جديد بلگراد را به دقت دنبال مي‌كنند.

در شرايط فعلي ائتلاف طرفدار غرب و جناح مخالف آن در صحنه سياسي صربستان در يك موقعيت حساس و نزديك به يكديگر براي تشكيل دولت قرار دارند.

در انتخابات زودهنگام مجلس صربستان كه بعد از انحلال دولت به خاطر اختلاف برسر نحوه ائتلاف با اروپا وموضوع كوزوو برگزار شد هيچ يك از دو جناح اصلي اين كشور به يك پيروزي قاطع و تعيين‌كننده براي تشكيل دولت دست نيافتند.

درعين حال تنها موضوع قابل توجه در اين انتخابات آن بود كه ائتلاف حزب رييس جمهور از جناح دمكراتيك و طرفدار غرب به طور غير منتظره با كسب اكثريت نسبي كرسي‌هاي مجلس ، براي نخستين بار مهم‌ترين حزب صربستان يعني حزب راديكال اين كشور را پشت سرگذاشت .

حزب راديكال خواهان روابط نزديك با مسكو است هرچند كه خودرا مخالف همكاري با اتحاديه اروپا معرفي نمي‌كند.

در شرايط فعلي موقعيت حزب سوسياليست اين كشور كه با كسب بيست كرسي به موفقيت بزرگي در انتخابات نائل آمده تعيين‌كننده شده است زيرا هر يك از دو جناح اصلي سياسي كه بتواند با سوسياليست‌ها ائتلاف كند مي‌تواند دولت آينده را تشكيل دهد.

ايويتسا داچيچ رهبر حزب سوسياليست صربستان كه در مسكو به سر مي‌برد در يك كنفرانس خبري اعلام كرد كه اين حزب نمي‌تواند همزمان با دوجناح براي تشكيل دولت مذاكره كند. وي گفت كه اين حزب پس ازخاتمه مذاكرات با جناح راديكال‌ها و حزب نخست وزيري و در صورت عدم موفقيت با جناح دمكراتيك به رهبري بوريس تاديچ مذاكره خواهد كرد.

همچنين توميسلاو نيكوليچ قائم مقام حزب راديكال و الكساندر ووچيچ دبيركل حزب راديكال همزمان در لاهه بسر مي‌برند تا از رهبر حزب يعني وويسلاو ششل كه دربازداشتگاه لاهه بسر مي‌برد آخرين توصيه‌ها و دستورات حزبي را دريافت نمايند.

روزنامه داناس دراين‌باره نوشت : اين دومقام حزب راديكال درلاهه به احتمال زياد از رهبر خود خواهند خواست كه مشخص نمايد درصورت تشكيل دولت راديكال كدام يك از اين دو نفر يعني نيكوليچ و يا ووچيچ دولت جديد را رهبري و تصميمات كليدي را اتخاذ كند.

درهمين حال اشتفان لنه رييس مركز امور بالكان غربي درشوراي اروپا جمعه شب با اوليور دوليچ رييس پارلمان صربستان مذاكره كرد.

دربيانيه‌اي كه امروز از طرف دفتر اوليور دوليچ در اختيار رسانه‌هاي خبري صربستان قرار گرفت آمده است كه اشتفان لنه درديدار ديشب با وي تاكيد كرده كه اتحاديه اروپا با دقت تغيير وتحولات سياسي در صربستان را بعد از انتخابات پارلماني ‪ ۱۱‬مه دنبال مي‌كند.

دوليچ كه در جناح دمكراتيك رييس جمهور قرار دارد در مذاكره با اشتفان لنه گفته است كه جناح دمكراتيك انتظار دارد كه بزودي يك دولت جديد و باثبات در مسير پيوستن به اروپا و در راستاي مبارزه براي حفظ تماميت و استقلال كشور تشكيل شود.

همچنين چدومير يوانوويچ رهبر حزب ليبرال دمكراتيك نيز در ملاقات امروز شنبه با اشتفان لنه گفته است كه در صورت تشكيل دولت جديد جناح دمكراتيك به رهبري بوريس تاديج و ائتلاف حزب سوسياليست صربستان اين حزب وارد دولت جديد نخواهد شد اما در جناح اپوزيسيون با انجام فعاليت‌هاي سازنده براي پيشرفت كشوراز هر قانون و پيشنهاد دولت در مسير اروپايي اين كشور حمايت خواهد كرد.

تنها يك هفته پس از برگزاري انتخابات پارلمان صربستان تلاش دوجناح يعني جناح اروپايي به رهبري بوريس تاديچ رييس جمهور كنوني صربستان و جناح راديكال‌ها و حزب دمكراتيك صربستان مشهور به جناح ملي گرايان براي كسب حمايت حزب سوسياليست صربستان به منظور تشكيل دولت جديد ادامه دارد.

از سوي اروپا براي ترغيب حزب سوسياليست به همراهي با جناح دمكراتيك رييس جمهور تمهيداتي فراهم شده است از جمله يورگوس پاپاندرو رهبر حزب سوسياليست يونان اعلام كرده است كه اگر حزب سسياليست صربستان از تشكيل دولت اروپايي به رهبري بوريس تاديچ حمايت نمايد اين حزب مي‌تواند به عضويت در اتحاد احزاب سوسياليست اينترناسيونال درآيد.
 شنبه 28 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 214]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن