تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816599969




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انرژِي گران‌تر مي‌شود و اروپا يخ مي‌زند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: انرژِي گران‌تر مي‌شود و اروپا يخ مي‌زند
اين هفته در حالي كه سرما، چند صد اروپايي را كشت مشكلات انرژي اروپا خود را بيشتر نشان داد. از كاهش رشد اقتصادي چين اخباري رسيد، ارز اروپايي‌ها هم ضعيف‌تر شد و قيمت طلا هم نوسان كرد
اين هفته در حالي كه سرما، چند صد اروپايي را كشت مشكلات انرژي اروپا خود را بيشتر نشان داد. از كاهش رشد اقتصادي چين اخباري رسيد، ارز اروپايي‌ها هم ضعيف‌تر شد و قيمت طلا هم نوسان كرد.

به گزارش تابناك مهم‌ترين اخبار اقتصادي هفته از اين قرار است:

نوسانات طلا در بازار جهاني

بهاي معاملات جهاني طلا در اوايل هفته گذشه به دنبال انتشار اخبار دلگرم كننده از اقتصاد آمريكا و اقدام برخي از سرمايه‌گذاران در سود بردن از ترقي‌هاي اخير اين فلز گرانبها، يك درصد كاهش يافت.

اما در پايان هفته پس از اظهارات بن برنانكه، رييس بانك مركزي آمريكا، كه مجددا تكرار كرد وضعيت بازار كار آمريكا هنوز بهبود نيافته است و موجب تقويت تقاضا براي اين فلز به عنوان پناهگاه مطمئن سرمايه گذاري شد، افزايش يافت.

معاملات طلا براي تحويل در ماه آوريل در بازار كامكس نيويورك، 1.4 درصد صعود كرد و به هزار و 748 دلار و 40 سنت در هر اونس رسيد. بهاي اين فلز در معاملات الكترونيكي به هزار و 752 دلار و 60 سنت رسيد. معاملات حجم بالاي طلا از ابتداي سال 2012 تاكنون، 12 درصد صعود بها داشته است.

افت ناگهاني صادرات گاز روسيه به اروپا

سرماي منجمد كننده در نواحي شرقي اروپا منجر به كاهش خيره‌كننده عرضه گاز روسيه به اين قاره شده است. سخنگوي انرژي اتحاديه اروپا در اين رابطه تصريح كرد: به دليل افزايش تقاضا در روسيه اين كشور صادرات گاز به هشت كشور اروپايي را كاهش داده است.

افت ناگهاني در عرضه گاز روسيه كه از خطوط لوله اوكراين عبور مي‌كند، نگراني‌هاي كارشناسان مبني بر تكرار تنش بحران‌زاي سال ۲۰۰۹ بين مسكو و كي‌يف كه منجر به اختلال در عرضه گاز روسيه به اروپا به مدت ۲ هفته شد، را به دنبال داشته است. كشورهاي بلغارستان، صربستان و بوسني تقريباً به طور كامل به گاز انتقالي روسيه از طريق اوكراين وابسته هستند.

افغانستان مسير ترانزيتي آسيايي مركزي مي‌شود

در پي سفر و مذاكرات هيئت كارشناسي دولت افغانستان با مقامات عالي‌رتبه دولت تركمنستان، وزير تجارت و صنايع افغانستان با رئيس جمهور تركمنستان ديدار و گفت‌وگو كرد. "انورالحق احدي" وزير تجارت و صنايع افغانستان گفت است: در اين ديدار رئيس جمهور تركمنستان را از طرح و قصد افغانستان براي تبديل شدن به يكي از راه‌هاي اصلي مواصلاتي منطقه آسياي مركزي، آگاه ساخته است.

كاهش نرخ برابري يورو در مقابل 13 ارز اصلي

پيش از آنكه رهبران يونان روز دوشنبه در مورد برنامه هاي اقتصادي به درخواست سازمان هاي بين المللي پاسخ بدهند، نرخ برابري يورو در برابر 13 ارز از مجموع 16 ارز اصلي كاهش يافت. همزمان با تصميم فرانسه براي فروش 5/8 ميليارد يورو (11 ميليارد دلار) اوراق قرضه در روز دوشنبه، پول مشترك 17 كشور اروپايي در مقابل دلار كاهش يافت.

رشد اقتصادي 8.1 درصدي چين در سال جاري ميلادي

استفن گرين ـ تحليل‌گر ارشد بانك استاندارد چارترد در چين ـ پيش‌بيني كرد كه طي سال جاري ميلادي توليد ناخالص داخلي واقعي چين رشدي 8.1 درصدي را شاهد باشد كه نسبت به رشد اقتصادي اين كشور در سال گذشته كاهش نشان مي‌دهد. وي همچنين پيش‌بيني كرد كه رشد اقتصادي چين در سال آينده اندكي افزايش داشته و به 8.7 درصد برسد.

افزايش نرخ تورم چين

با وجود اعمال سياست هاي كنترلي از سوي دولت پكن و بانك مركزي اين كشور، نرخ تورم چين در سال جاري روند افزايشي داشته است، به طوري كه از 4.9 درصد در ماه ژانويه به پنج و نيم درصد در ماه مه افزايش يافت. تنها در ماه آوريل بود كه قطار شتابان تورم چين اندكي آرام گرفت.

بانك مركزي چين، از طريق افزايش سقف اندوخته هاي نقدي بانك ها و بالا بردن نرخ بهره بانكي، سعي در كاهش نقدينگي و كنترل نرخ تورم دارد. تلاشي كه چندان موفقيت آميز نبوده است.

تلاش دولت اسپانيا براي جلوگيري از بيكار شدن 5 ميليون اسپانيايي

دولت ماريانو راخوي، با اولويت دادن به بيش از ۵ ميليون نفر بيكار درصدد است تا جلوي از دست رفتن فرصتهاي شغلي و تعديل نيرو را از سوي سازمان‌ها بگيرد؛ وظيفه‌اي كه با توجه به افزايش نرخ بيكاري اين كشور از سال ۲۰۰۸ تاكنون سخت و دشوار به نظر مي‌رسد.

ماليات دو ميليارد دلاري در انتظار مدير فيس‌بوك

مارك زاكربرگ مؤسس و مدير سايت فيس بوك در كنار مشكلات ناشي از نقض حريم شخصي كاربران خود و بي توجهي به دغدغه هاي امنيتي آنها با نگراني تازه‌اي مواجه شده است.

به دنبال اعلام عرضه سهام فيس بوك در بازار بورس و سودي كه اين كار براي اين شركت به ارمغان مي آورد، گمانه زني در مورد ماليات سنگيني كه اين شركت بايد بپردازد هم آغاز شده است.

با توجه به اينكه زاكربرگ خود بخش قابل توجهي از سهام فيس بوك را در اختيار دارد و با توجه به گردش مالي اين شركت، ناظران امور اقتصادي پيش بيني مي كنند كه شخص زاكربرگ امسال بايد بيش از 2 ميليارد دلار ماليات بپردازد.

البته ارقام اعلامي از سوي منابع و كارشناسان مختلف در اين زمينه متفاوت است، اما حداقل رقم پيش بيني شده از سوي كارشناسان مالي معادل 1.5 ميليارد دلار پيش بيني شده است.

كاهش نرخ برابري ارزهاي آسيايي

پس از توقف مذاكرات يونان در مورد بدهي اين كشور و پس از اينكه افزايش نرخ تورم در چين اين گمان را قوت بخشيد كه بانك هاي مركزي كشورهاي آسيايي، نرخ هاي بهره را در راستاي تقويت رشد اقتصادي كاهش خواهند داد، نرخ برابري ارزهاي آسيايي در مقابل دلار روز چهارشنبه كاهش پيدا كرد.

پپسي كولا ۸۰۰۰ كارمند خود را اخراج مي‌كند

به گزارش فارس به نقل از فرانس پرس، قرار است تعداد ۸ هزار و ۷۰۰ كارمند در ۳۰كشور جهان از شركت پپسي كولا اخراج شوند. بر اساس اين گزارش، حذف اين تعداد فرصت شغلي از شركت پپسي كولا با هدف كاهش يك ميليارد يورويي از هزينه‌هاي جاري اين شركت عنوان شده است. پپسي كولا قصد دارد بخشي از كاهش هزينه هاي جاري را براي افزايش تبليغات سرمايه گذاري كند.

روند صعودي قيمت نفت جهاني

عرضه نفت ناشي از تنش بين ايران و غرب و سرماي بي سابقه در اروپا باعث افزايش شديد قيمت نفت برنت درياي شمال شده است. در معاملات روز سه شنبه بازارهاي جهاني قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال به 116.07 دلار رسيد.

قيمت جهاني نفت در معاملات روز چهارشنبه بازارهاي جهاني براي ششمين روز متوالي افزايش يافت و قيمت هر بشكه نفت برنت درياي شمال در اين روز به 118.39 دلار رسيد. اين رقم بالاترين قيمت ثبت شده براي نفت برنت طي شش ماه گذشته است كه نسبت به روز گذشت ۲ دلار و از زمان تصويب تحريم نفت ايران توسط اتحاديه اروپا بيش از ۱۱ دلار افزايش داشته است.

جمعه|ا|21|ا|بهمن|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن