تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812985023




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مناطق مختلف جهان شاهد تظاهرات مردمي در محكوميت اشغال فلسطين


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: مناطق مختلف جهان شاهد تظاهرات مردمي در محكوميت اشغال فلسطين
مردم برخي از كشورهاي جهان با برپايي تظاهرات اعتراض آميز، در سالروز فاجعه اشغال فلسطين، بر حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به وطن خويش تاكيد و جنايتهاي مستمر صهيونيستها را محكوم كردند.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از خبرگزاري فرانسه، شماري از مردم دانمارك و فلسطينيان ساكن اين كشور، با برپايي تظاهرات در خيابانهاي كپنهاگ تا ميدان شهرداري اين شهر، اعتراض خود را به ادامه اشغال فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي اعلام كردند.

در اين تظاهرات شمار زيادي كودك شركت كرده بودند و تظاهركنندگان با در دست داشتن پرچمهاي فلسطين خواستار حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به وطن خويش و پايان اشغالگري اسرائيل شدند.

تظاهرات مشابهي نيز با حضور صدها نفر در ارهوس دومين شهر بزرگ دانمارك برگزار شد. اين دو تظاهرات را 15 نهاد هوادار صلح و احزاب و جنبش هاي چپ گرا برگزار كردند.

شهر رباط -پايتخت مغرب- نيز شاهد تظاهرات مردم در حمايت از ملت فلسطين در سالروز فاجعه اشغال سرزمين فلسطين بود و تظاهركنندگان خواستار آزاد سازي فلسطين شده و خشونت و تجاوزگري اسرائيل و آمريكا عليه غيرنظاميان فلسطيني را محكوم كردند.

آنها همچنين پرچم رژيم اسرائيل را در جريان تظاهرات آتش زده و با حمل پرچمهاي فلسطين و تصاوير ياسرعرفات رئيس پيشين تشكيلات خودگردان فلسطين درحمايت از فلسطين شعار دادند. تظاهركنندگان همچنين شعار "دولت آمريكا دشمن ملتها است" سردادند.

صدها نفر از مردم موريتاني نيز با برگزاري تظاهرات در شهر نواكشوت با ملت فلسطين در سالروز فاجعه اشغال سرزمين فلسطين ابراز همبستگي كردند.

آنها در تظاهرات خود شعار آزادسازي همه سرزمين فلسطين و برپايي كشور فلسطيني در سراسر خاك فلسطين را سر دادند. اين تظاهرات از برابر سفارت فلسطين در مركز نواكشوت آغاز شد و جوانان تظاهر كننده خواستار قطع فوري روابط ديپماتيك موريتاني با رژيم صهيونيستي شدند.

شهر قاهره- پايتخت مصر- نيز شاهد تظاهرات مشابهي بود كه تظاهركنندگان پلاكاردهايي را با خود حمل مي كردند كه در آن عبارت آزاد سازي فلسطين واجب مقدسي است، نوشته شده بود. آنها همچنين شعارهايي عليه اسرائيل سر دادند.

شمار زيادي از نيروهاي امنيتي نيز در خيابانهاي مركز شهر قاهره مستقر شده بودند.

حدود 600 نفر اعم از زن، مرد، كودك و رهبران حزب جبهه عمل اسلامي و گروه اخوان المسلمين اردن با برگزاري تحصن درشهر امان بر مقدس بودن حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به وطن خويش تاكيد كرده و اين حق را غير قابل سازش دانستند.

آنها همچنين پرچمهاي فلسطين و گروه اخوان المسلمين اردن را در دست داشتند و بر حمايت از فلسطين تاكيد كردند.

تظاهرات مشابهي نيز در شهرها و اردوگاههاي پناهندگان فلسطيني در سوريه برگزار شد و تظاهر كنندگان در حمايت از ملت فلسطين و حق بازگشت پناهندگان فلسطيني به ميهن خويش تاكيد كردند.

دركرانه باختري رود اردن و نوار غزه نيز مردم فلسطين، برپايي تظاهراتي، ضمن محكوم كردن ادامه اشغالگري رژيم صهيونيستي و حمايتهاي آمريكا و غرب و همسويي برخي رژيمهاي مرتجع عرب با اين اشغالگري، بر ضرورت ادامه مقاومت تا بازپس گيري سرزمين غصب شده تاكيد كردند؛ در قدس شرقي نيز فلسطيني ها با پرتاب شصت بالون سياه رنگ، شصتمين سال فاجعه اشغال سرزمين خود را در سايه سكوت جامعه جهاني گرامي داشتند.
 جمعه 27 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن