تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517070




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هلاكت سربازان صهيونيست در غزهاسرائيل دروحشت


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: هلاكت سربازان صهيونيست در غزهاسرائيل دروحشت
با تداوم حملات صهيونيست‌ها به نوار غزه و تشديد جنايات اين رژيم عليه غير نظاميان فلسطينى براى سومين هفته متوالي، ظهر روز گذشته هشت تن از اعضاى يك خانواده فلسطينى در بمباران منزلشان در جباليا به شهادت رسيدند كه با شهادت اين افراد امروز مجموعا 20 فلسطينى به شهادت رسيدند. شمار شهداى تجاوز همه‌جانبه اسرائيل به نوار غزه اكنون به 821 شهيد و 3340 زخمى‌رسيده است. جنگنده‌هاى اسرائيل همچنان به حملات هوايى و بمباران منازل مسكونى غزه ادامه مى‌دهند و اين در حالى است كه تلاش گسترده نيروهاى ارتش صهيونيستى براى نفوذ به نوار غزه از طريق گذرگاه كيسوفيم و صوفا همچنان ادامه دارد. منابع پزشكى فلسطين همچنين از شهادت پنج غيرنظامى ‌فلسطينى در حملات خمپاره‌اى اسرائيل به شمال نوار غزه خبر دادند. از سوى ديگر، گروه‌هاى مقاومت فلسطينى نيز سه موشك از نوع گراد به شهرك عسقلان در سرزمين‌هاى اشغالى شليك كردند كه بر اثر آن چندين صهيونيست زخمى‌شده و دو منزل مسكونى نيز ويران شد. گردان عزالدين القسام شاخه نظامى‌جنبش حماس نيز اعلام كرد: تك تيرانداز‌هاى اين گردان يك سرباز صهيونيست را در منطقه جبل كاشف هدف قرار دادند.

گردان عزالدين القسام همچنين اعلام كرد: يك منزل را در منطقه حى التفاح كه نيروهاى رژيم صهيونيستى در آن پنهان شده بودند منفجر كرد كه انتظار مى‌رود تعدادى از اين نيروها طى اين انفجار كشته و زخمى‌شده باشند.

براساس گزارش شبكه تلويزيونى الجزيره، نيروهاى اشغالگر صهيونيست سعى دارند تا از منطقه شمال غرب غزه و گذرگاه‌هاى صوفا و كيسوفيم وارد نوار غزه شوند كه تاكنون با مقاومت شديد گروه‌هاى فلسطينى روبه‌رو شده‌اند. همچنين مركز اطلاع رسانى فلسطين گزارش داد: دكتر معاويه حسنين، رئيس اورژانس وزارت بهداشت نوار غزه اعلام كرد كه در حملات صهيونيست‌ها تاكنون بيش از 230 كودك، حدود 100 زن و 92 سالمند شهيد شده‌اند. همچنين اسرائيل تاكنون 15 مسجد را هدف قرار داده است كه در ميان اين مساجد مسجد نصر با قدمت 600 ساله كه جزء آثار تاريخى ثبت شده است وجود دارد.هلى‌كوپترهاى اسرائيل نيز با پخش اعلاميه‌هاى تهديدآميز بر فراز غزه، با ايجاد جنگ روانى از فلسطينى‌ها خواسته‌اند كه به مناطق جنگى نزديك نشوند و برخى از منازلشان را تخليه كنند و از هرگونه همكارى با حماس يا ديگر جنبش‌هاى مقاومت خوددارى كنند. اين در حالى است كه تزيپى ليونى وزير خارجه رژيم صهيونيستي، مخالفت خود را با تعيين هر گونه جدول زمانى براى پايان حملات اسرائيل به غزه اعلام كرد. وى افزود: اسرائيل قصد اشغال مجدد غزه را ندارد؛ اما بايد اهدافش را از اين حمله محقق سازد. شيمون پرز رئيس رژيم صهيونيستى نيز اظهار كرد: تعدادى از رهبران عرب در ديدارهاى ويژه از ما خواسته‌اند تا جنبش حماس را نابود كرده و به فعاليت اين جنبش پايان دهيم. نيروهاى مقاومت فلسطين توانسته‌اند تاكنون حدود 12 سرباز صهيونيست را از پاى در آورند. به گزارش شبكه الجزيره، درگيرى‌هاى شديدى بين نيروهاى مقاومت فلسطين و نيروهاى اشغالگر در منطقه العطاطره در شمال غزه روى داد كه طى آن مبارزان فلسطينى مانع از نفوذ نيروهاى صهيونيست به اين منطقه شدند. از سوى ديگر، محمد نزال يكى از رهبران جنبش حماس، اظهار كرد: مقاومت فلسطين روز جمعه توانست 12 سرباز صهيونيست را از پاى در آورد. وى افزود: هشت تن از اين نظاميان صهيونيست كه در منزلى در غرب بيت‌لاهيا پنهان شده بودند،‌ در حمله مبارزان فلسطينى از پاى درآمدند. چهار تن ديگر نيز در دو عمليات جداگانه كشته شدند.

درخواست عباس

رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين از طرف‌هاى درگير در غزه خواست تا طرح پيشنهادى مصر براى تحقق آتش بس را بپذيرند.

محمود عباس رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين، پس از ديدار با حسنى مبارك رئيس جمهور مصر، در يك كنفرانس مطبوعاتى در قاهره اظهار كرد: هدف اصلى ما توقف هر چه سريع‌تر حملات در غزه است. وى عنوان كرد: ما تماس‌هايى با طرف اسرائيلى جهت توقف حملات به غزه انجام داديم و اين هدف اصلى ما محسوب مى‌شود و پس از آن بايد به فعال سازى طرح مصر براى آتش بس پرداخت. به گزارش شبكه تلويزيونى الجزيره، محمود عباس همچنين درخصوص برخى ملاحظات جنبش حماس يا حتى رژيم صهيونيستى نسبت به طرح پيشنهادى مصر گفت: شرايط كنونى به ما اجازه وقت كشى نمى‌دهد و طرفين درگير بايد طرح مصر را براى تحقق آتش بس بپذيرند.

وى عنوان داشت: طرح پيشنهادى مصر ابزار اجراى قطعنامه 1860 شوراى امنيت محسوب مى‌شود و در مفاد اين قطعنامه علنا به اين مسئله اشاره شده است. رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين تاكيد كرد: مصر نقش از بين بردن موانع موجود برسر راه تحقق آتش بس را ايفا مى‌كند. محمود عباس همچنين عنوان كرد: ما خواهان حضور نيروهاى بين‌المللى در نوار غزه هستيم و اين درخواستى است كه از مدت‌ها قبل و بارها تكرار كرده‌ايم. حتى با حضور اين نيروها در ديگر اراضى فلسطينى از جمله كرانه باخترى مشكل نداريم و آن را براى حمايت از مردم فلسطين ضرورى مى‌دانيم. وى درباره اعتراض مصر نسبت به حضور نيروهاى بين‌المللى در مرزهاى غزه گفت: ما درخواست استقرار اين نيروها در داخل نوار غزه را مطرح كرديم نه مرزهاى مصر.

مخالفت حماس

محمد نزال يكى از رهبران جنبش حماس، در گفت‌وگوى تلفنى با شبكه الجزيره مخالفت اين جنبش را با درخواست محمود عباس مبنى بر حضور نيروهاى بين‌المللى در نوار غزه اعلام كرد. وى افزود: ما با حضور اين نيروها در غزه مخالفيم، زيرا حضور آنها موجب حمايت از اسرائيل خواهد شد. وى با اشاره به سفر هيئت جنبش حماس به قاهره براى گفت‌وگو با رهبران مصرى درباره طرح آتش بس گفت: ما ملاحظاتى در خصوص اين طرح داريم كه آن را به طرف مصرى ابلاغ خواهيم كرد. نزال تاكيد كرد: هدف ما بررسى نحوه توقف حملات اسرائيل عليه ملت فلسطين است. وى با اشاره به حضور نماينده تركيه در مذاكرات حماس با رهبران مصرى گفت: ما از تلاش و حضور تركيه در اين مذاكرات استقبال مى‌كنيم و معتقديم كه اين موضع جديد و رو به پيشرفت تركيه، به مسئله فلسطين و توقف حملات عليه غزه كمك خواهد كرد.

تيرگى روابط اردن و واتيكان با اسرائيل

دولت اردن در اعتراض به ادامه حملات اسرائيل به نوار غزه، سفير خود را از سرزمين‌هاى اشغالى به امان فرا خواند. يك ديپلمات عرب به سايت اينترنتى واى نت گفت: وزارت خارجه اردن على العايد سفير اردن در اسرائيل را فرا خوانده است. اين مقام افزود: العايد هرگز تا زمانى كه آتش‌بس ميان اسرائيل و حماس برقرار نشود، به تل‌آويو باز نخواهد گشت. پايگاه اينترنتى المحيط گزارش داد: اين سفير به عنوان اعتراض اردن به اين حملات فراخوانده شده است. پيش از اين نيز وزارت خارجه مصر شالوم كوهن سفير اسرائيل در قاهره را براى سومين بار در طول يك هفته احضار كرده و مراتب نارضايتى مصر را به تحولات نوار غزه و عمليات نظامى‌ به وى ابلاغ بود. ونزوئلا نيز پيشتر سفير اسرائيل را در اعتراض به حمله اين رژيم به نوار غزه از كاراكاس اخراج كرد. به همر‌اه شالوم كوهن سفير اسرائيل در ونزوئلا، تعدادى از پرسنل اين سفارت‌خانه نيز اخراج شده‌اند. هوگو چاوز، رئيس جمهور ونزوئلا، شديدا اقدامات اسرائيل را در نواز غزه محكوم كرد و از مردم اسرائيل خواسته است تا عليه اين رژيم به پا خيزند. از سوى ديگر يك روزنامه اماراتى نوشت: در پى توصيف نوار غزه به بازداشتگاه بزرگ از سوى معاون ارشد پاپ بنديكت شانزدهم، روابط ميان واتيكان و رژيم صهيونيستى تيره شده است. كاردينال رناتو مارتينو رئيس شوراى عدالت و صلح در واتيكان، در سخنرانى خود از رژيم صهيونيستى به خاطر اقداماتش انتقاد كرد و خشونت را از سوى اسرائيل و حماس رد كرد. روزنامه الاتحاد -چاپ امارات- نوشته است: مارتينو نوار غزه را به زندانى بزرگ توصيف كرده بود. اين در حالى است كه سخنگوى وزارت خارجه اسرائيل گفته است: ما از اظهارات چنين مقام دينى عالى رتبه و صحبت‌هاى دور از واقعيت وى تعجب كرده‌ايم. در پى اين اختلاف نظر‌ها برخى ديپلمات‌ها ترديد دارند كه سفر پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليك‌هاى جهان به اراضى اشغالى در ماه مه آينده صورت گيرد. پاپ بنديكت شانزدهم نيز گفته است، موج جديد خشونت‌ها موجب كشتار و رنج غيرنظاميان در نوار غزه شده است. وى تاكيد كرده كه راه‌حل‌هاى نظامى‌راه‌حل مناسبى نيستند. از سوى ديگر، اتحاديه عرب نيز تداوم حملات اسرائيل به غزه و عدم احترام اين رژيم به شوراى امنيت را محكوم كرد. محمد صبيح معاون دبير كل اتحاديه عرب در امور فلسطين و سرزمين‌هاى اشغالي، ضمن محكوم كردن ادعاى نخست وزير رژيم صهيونيستى مبنى بر غير قابل اجرا بودن قطعنامه 1860 شوراى امنيت اظهار كرد: اين موضع‌گيرى دليل محكمى‌بر ادامه بى‌توجهى‌هاى اسرائيل به قوانين و قطعنامه‌هاى بين‌المللى است. صبيح افزود: اين قطعنامه كه توقف فورى درگيرى‌ها در غزه را خواستار شده پس از تلاش‌هاى گسترده اتحاديه عرب و اعمال فشارهاى هيئت‌ عربى سازمان ملل متحد صادر شده است.

درخواست شوراى حقوق بشر

شوراى حقوق بشر سازمان ملل انجام تحقيقات مستقل در زمينه نقض قوانين بين‌المللى حقوق بشر در جريان تجاوزات اسرائيل به نوار غزه را خواستار شد. ناوى پيلاى كميسيونر عالى حقوق بشر سازمان ملل، در نهمين جلسه فوق‌العاده اين شورا كه به بررسى تجاوزات و نقض حقوق بشر در اراضى فلسطينى اختصاص داشت، گفت: در چنين شرايطى نيروهاى كشورهاى مختلف متعهد به حمايت از جان غير نظاميان مى‌شوند. سايت اينترنتى شبكه الجزيره گزارش داد: پيلاى انجام تحقيقات مستقل را در خصوص نقض حقوق بشر و تجاوزات رژيم صهيونيستى كه احتمالا در حد جنايت‌هاى جنگى است، خواستار شد. وى گفت: بايد ناظران حقوقى وابسته به سازمان ملل به منظور شناسايى تجاوزات و عاملان آن در منطقه مستقر شوند. پيلاى به كشتار 30 غير نظامى‌فلسطينى در منزلى در منطقه الزيتون در مركز نوار غزه اشاره كرد و گفت: كودكان چهار روز تمام گرسنه در اين منزل در كنار اجساد مادرانشان باقى ماندند.

ادامه محكوميت‌ها

همزمان با پانزدهمين روز تهاجم اسرائيل به نوار غزه و تشديد بحران انسانى در اين منطقه،‌ مردم كشورهاى مختلف جهان با برپايى تظاهرات‌هاى گسترده تداوم اين جنايات را محكوم كردند. تعدادى از شهرهاى امارات از جمله ابوظبى دوبي، شارجه و راس الخيمه شاهد تظاهرات‌هاى گسترده مردم اين كشور در اعتراض به حملات اسرائيل به نوار غزه و اعلام همبستگى با مردم غزه بود. تظاهركنندگان اماراتى با در دست داشتن پرچم فلسطين و تصاويرى از مسجدالاقصى و شهداى نوار غزه توقف هر چه سريع‌تر جنايات صهيونيست‌ها در غزه و كمك به مردم مظلوم غزه را خواستار شدند. در الجزاير نيز هزاران تن از مردم اين كشور با برپايى تظاهرات و سر دادن شعارهايي، سكوت جامعه بين‌المللى و كشورهاى عربى را در قبال جنايات صهيونيست‌ها در غزه محكوم كرده و بر ضرورت حمايت از مردم فلسطين در رويارويى با رژيم صهيونيستى تاكيد كردند.

شهرهاى اردن، عراق و لبنان نيز شاهد تظاهرات‌ گسترده مسلمانان معترض به حملات رژيم اشغالگر به نوار غزه بود. هزاران تن از طرفداران حزب‌الله لبنان با برپايى تظاهراتى گسترده در شهرهاى مختلف لبنان ضمن محكوم كردن جنايات صهيونيست‌ها در غزه حمايت خود را از مقاومت فلسطينى جهت احقاق حقوق ملى مردم فلسطين اعلام كردند. شهرهاى يمن نيز شاهد تظاهرات گسترده مردم اين كشور در اعتراض به جنايات اسرائيل و سكوت جامعه بين‌المللى و كشورهاى عربى در قبال اين جنايات بود. تظاهر كنندگان از كشورهاى عضو شوراى امنيت و سازمان ملل متحد و همچنين فعالان حقوق بشر خواستند تا اقداماتى عملى و شجاعانه در توقف كشتار گروهى مردم بى‌گناه غزه انجام دهند. مردم موريتانى نيز با برپايى تظاهراتى در نواكشوت، ضمن محكوم كردن جنايات اسرائيل قطع روابط اين كشور با اين رژيم را خواستار شدند. هزاران تن از مردم آمريكا نيز در تظاهرات گسترده در ايالت ميشيگان، از تصميم كنگره آمريكا مبنى بر حمايت همه جانبه از حملات اسرائيل به غزه انتقاد كردند. مردم آمريكا از باراك اوباما رئيس جمهور منتخب اين كشور خواستند تا در راستاى تغيير سياست خارجى آمريكا تلاش كند. اعضاى اقليت‌هاى فلسطينى در شيلى نيز با برپايى تظاهراتى مقابل سفارت رژيم صهيونيستى در سانتياگو و پرتاب كفش به اين سفارتخانه، اعتراضشان را به جنايات صهيونيست‌ها اعلام كردند. كاراكاس پايتخت ونزوئلا نيز شاهد تظاهرات گسترده مردمى‌ در اعتراض به حملات صهيونيست‌ها در غزه بود. تظاهر كنندگان ونزوئلايى مسئولان رژيم صهيونيستى را جنايتكار جنگى توصيف كردند كه هولوكاست را عليه مردم مظلوم فلسطين اعمال كرده‌اند. مردم نروژ نيز در تظاهراتى گسترده و روشن كردن شمع، اعتراضشان را به حملات وحشيانه صهيونيست‌ها به غزه اعلام كردند. مردم مالزى نيز در تظاهراتى گسترده تحريم كالاهاى آمريكايى در اين كشور را در اعتراض به حملات صهيونيست‌ها به غزه تحت حمايت و سرپوش گذارى‌هاى آمريكا خواستار شدند. دو هزار تن از مردم مالزى نيز با تحصن‌ مقابل سفارت آمريكا در كوالالامپور و سر دادن شعارهاى ضد اسرائيلى و آتش زدن آدمك‌هاى بوش و المرت، اعتراضشان را به آمريكا و رژيم صهيونيستى اعلام كردند. مردم كراچى پاكستان نيز در تظاهراتى گسترده ضمن آتش زدن پرچم اسرائيل و آمريكا و سر دادن شعارهايي، حملات صهيونيست‌ها به غزه را محكوم كردند. سرينگر مركز كشمير هند نيز با تظاهرات مردم اين شهر در اعتراض به جنايت صهيونيست‌ها روبه‌رو بود. نايروبي، پكن، پراگ، پاريس، مسكو، كى‌يف و كپنهاگ نيز شاهد تظارات‌ گسترده در اعتراض به حملات رژيم صهيونيستى بود و تظاهر كنندگان خشمگين اعمال فشارهاى جامعه بين‌المللى و اتحاديه اروپا را بر رژيم صهيونيستى جهت توقف جنايات اين رژيم در غزه خواستار شدند.

واكنش كارتر

رئيس‌جمهور سابق آمريكا تاكيد كرد: كشتار اسرائيل در نوار غزه موجب افزايش نفرت و انزجار اعراب از اسرائيل شده است. جيمى‌كارتر، رئيس جمهور سابق آمريكا در گفت‌وگو با خبرگزارى آسوشيتدپرس گفت: به رغم اينكه اين كشتار موجب افزايش انزجار اعراب از اسرائيل شده است، اما احتمالا موجب واداشتن تمام گروه‌ها به تلاش بيشتر در زمينه دستيابى به صلح دائمى ‌در خاورميانه خواهد شد! كارتر افزود: افزايش انزجار اعراب از اسرائيل موجب جلب توجه اروپايى‌ها به لزوم ايجاد راه‌حل دائمى‌ براى درگيرى‌ها در منطقه مى‌شود. رئيس‌جمهور سابق آمريكا ابراز اميدوارى كرد كه دولت باراك اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريكا نقش حياتى‌ترى در مذاكرات صلح ميان فلسطينى‌ها و اسرائيلى‌ها در مقايسه با دولت جورج بوش ايفا كند. كارتر افزود: من در نشست اخير خود با اوباما به بررسى اوضاع خاورميانه پرداختم. من اميد زيادى به دولت اوباما دارم.
 شنبه 21 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 267]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن