تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815517035




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طنين فرياد آزادى قدس در جهان


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: طنين فرياد آزادى قدس در جهان
گروه بين الملل- روز گذشته طنين پرغريو مسلمانان جهان براى آزادسازى قدس شريف يك بار ديگر اما پرشكوه تر از سال هاى گذشته، لرزه بر اندام سران رژيم صهيونيستى و امريكا افكند.
ديروز آزادگان سراسر جهان از هندوستان و شبه قاره هند گرفته تا ونزوئلا در امريكاى لاتين، با تأكيد بر مظلوميت مردم فلسطين و جنايات انسانى كه بر ساكنان نوار غزه مى رود، با فريادهاى مرگ بر اسرائيل، مرگ بر امريكا، الله اكبر و لااله الاالله خواستار آزادى قدس شريف و سرزمين فلسطين شدند تا ايده اسرائيل بزرگ براى هميشه به صفحات تاريك تاريخ بپيوندد.
مسجدالاقصى و شهر قدس اشغالى به يك منطقه نظامى بسته تبديل شده است.
شمار زيادى از نيروهاى نظامى و امنيتى رژيم صهيونيستى در نخستين ساعات ديروز با ايجاد پست هاى ايست و بازرسى در جاده هاى ارتباطى اين شهر با مناطق كرانه باخترى از جمله شهر رام الله، از ورود نمازگزاران فلسطينى براى شركت در مراسم روز جهانى قدس و نماز جمعه اين روز جلوگيرى كردند.
اين تدابير بويژه درباره جوانان فلسطينى با شدت بيشترى اعمال شد و نظاميان صهيونيست ورود افراد كمتر از ۵۰ سال را به قدس، ممنوع اعلام كردند.
صبح ديروز محافل امنيتى رژيم صهيونيستى اعلام كردند از بيم عمليات فلسطينيان طرح امنيتى ويژه اى را در اين شهر به اجرا گذاشته اند. در آخرين عمليات شهادت طلبانه فلسطينيان، قاسم مغربى جوان ۱۹ ساله فلسطينى از اهالى شهر قدس با يك دستگاه خودرو به گروهى از نظاميان صهيونيست در مركز شهر اشغال شده قدس حمله كرد كه به زخمى شدن ۱۹ صهيونيست انجاميد. به رغم تدابير نظامى و امنيتى شديد صهيونيست ها براى جلوگيرى از ورود فلسطينيان به قدس و مسجدالاقصى در روز جهانى قدس بيش از يكصد و سى هزار فلسطينى توانستند خود را به مسجدالاقصى برسانند و در آئين نماز جمعه شركت كنند. همچنين نوار غزه شاهد تظاهرات گسترده فلسطينيان به مناسبت روز جهانى قدس پس از اقامه نماز جمعه در شهر غزه بود و تظاهركنندگان با شعارهاى ضدصهيونيستى بر ادامه مقاومت تا آزادى قدس و فلسطين اشغالى تأكيد كردند.
در لبنان، مراسم روز قدس با حضور سيدحسن نصرالله، با شكوهى بيشتر از هر سال برگزار شد.
حزب الله لبنان امسال براى روز جهانى قدس، شعار «قدس وقف خداست» را انتخاب كرده بود. سيدحسن نصرالله، دبيركل حزب الله لبنان در مراسم امسال روز جهانى قدس در اين كشور سخنرانى و يك بار ديگر بر حركت رو به اضمحلال رژيم صهيونيستى تأكيد كرد. لبنانى ها از چند روز قبل به استقبال روز جهانى قدس رفته بودند. اكثر شهرهاى جنوب و حتى بيروت پايتخت نيز با پلاكاردها و پرچم هاى مخصوص روز قدس آذين بندى شده بود تا لبنانى ها با برگزارى راهپيمايى، ۶۰ سال جنايات نظاميان صهيونيستى عليه ملت بى دفاع فلسطين را محكوم كنند.
ديروز شهرهاى مختلف عراق كه روحيه ضدامريكايى در آن موج مى زند، شاهد برپايى تجمع هاى گسترده ضداسرائيلى بود. صدها هزار تن از مردم مسلمان شهر مقدس كربلاى معلى، صبح ديروز با حضور در خيابان هاى اين شهر، شعار مرگ بر اسرائيل سر داده و مراسم روز جهانى قدس را برگزار كردند. شهرهاى نجف اشرف، العماره، بغداد و بصره نيز شاهد حضور انبوه مردم در مراسم روز قدس بودند. هزاران تن از مسلمانان روزه دار سورى ديروز پس از اقامه نماز جمعه در اردوگاه فلسطينى نشين يرموك در دمشق در راهپيمايى باشكوه روز جهانى قدس شركت كردند.
در آنكارا و استانبول هم هواداران چندين سازمان غيردولتى تركيه با برگزارى تظاهرات عليه رژيم صهيونيستى شعار مرگ بر اسرائيل سر دادند. در اين تظاهرات مشترك كه از سوى چندين سازمان غيردولتى و با نام «دوستداران فلسطين» تحت تدابير امنيتى شديد برگزار شد، تظاهركنندگان عكس هايى از شيخ ياسين، اسماعيل هنيه، شيخ نصرالله، خالد مشعل و قدس شريف را با خود حمل كردند.
همزمان با ساير كشورهاى جهان، با برپايى مراسم مختلفى روز جهانى قدس در كشور آفريقايى تونس نيز گرامى داشته شد.
مسلمانان مقيم ونزوئلا از كشورهاى لبنان ، سوريه، عراق، ايران و برخى كشورهاى خاورميانه روز جمعه با حضور در مركز امام هادى (ع) در شهر كاراكاس با اعلا م اينكه اين روز بزرگ عامل وحدت مسلمانان از سوى امام خمينى (ره) بوده است، خواهان اتحاد و همبستگى كشورهاى اسلا مى براى ادامه مبارزه با رژيم صهيونيستى به منظور آزادى قدس شريف از چنگال اين رژيم شدند .
در هندوستان، مردم مسلمان اين كشور براى ابراز همبستگى با مردم مظلوم فلسطين ، در تظاهرات ضد صهيونيستى در شهرهاى مختلف شركت كردند.
در بنگلادش صدها هزار نفر از مسلمانان براى شركت در مراسم روز جهانى قدس و حضور در نماز آخرين جمعه ماه رمضان در مسجد بيت المكرم بزرگترين مسجد پايتخت اين كشور گرد هم آمدند.
به گفته شاهدان ، نمازگزاران خيابان هاى اطراف مسجد بيت المكرم را براى آن دسته از افرادى كه داخل مسجد فضاى كافى پيدا نكردند بستند تا آنها بتوانند نماز را در آنجا برگزار كنند.
مردم مسلمان پاكستان ديروز در پاسخ به نداى تاريخى بنيانگذار جمهورى اسلامى ايران، امام خمينى(ره)، در شهر هاى مختلف اين كشور با شركت در راهپيمايى روز جهانى قدس، فرياد مرگ بر امريكا و مرگ بر اسرائيل سردادند. همزمان با راهپيمايى روز قدس در شهر هاى لاهور، پيشاور، كويته، مولتان و حيدر اباد و نيز مناطق شمالى پاكستان، شهر كراچى در ايالت سند شاهد يكى از بزرگترين تجمعات وراهپيمايى ضد اسرائيلى و ضد امريكايى بود.
در فرانسه نيز ديروز نشستى به مناسبت روز جهانى قدس برگزار شد. در اين نشست كه شمارى از شخصيت هاى ضد صهيونيست حضور داشتند، آدم اسرائيل شامير، نويسنده چند كتاب درباره موضوع فلسطين با اشاره به نامگذارى روز جهانى قدس از سوى حضرت امام خمينى (ره) ، مسئله اشغال فلسطين را موضوعى مهم در جهان برشمرد و بر ضرورت اتخاذ راهى براى پايان دادن به اشغال اين سرزمين تأكيد كرد. بنا به دعوت انجمن شيعى «الزهرا» در پاريس گروه ها و انجمن هاى اسلامى در فرانسه قرار است امروز با تجمع در ميدان «تروكادرو» پاريس اقدام به تظاهراتى در حمايت از قدس شريف و در اعتراض به صهيونيسم جهانى برگزار شود. علت برگزارى اين تظاهرات در روز شنبه صدور مجوز برپايى تظاهرات از سوى پليس در اين روز است.
 شنبه 6 مهر 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 82]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن