تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد، هر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815516480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پرتاب 24 موشك مقاومت به سرزمين‌هاي اشغالي شهادت بيش از531 فلسطيني از آغاز حملات به غزه ادامه درگيري‌ ميان نيروهاي مقاومت و سربازان صهيونيست در مرزهاي غزه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: پرتاب 24 موشك مقاومت به سرزمين‌هاي اشغالي شهادت بيش از531 فلسطيني از آغاز حملات به غزه ادامه درگيري‌ ميان نيروهاي مقاومت و سربازان صهيونيست در مرزهاي غزه


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فلسـطيـن

درگيري‌هاي مسلحانه‌ي گسترده بين نيروهاي مقاومت اسلامي فلسطين با نيروهاي زميني اسراييل در چند محور جداگانه در نوار غزه هم‌چنان ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به رغم اين درگيري‌هاي مسلحانه‌ي گسترده و تلاش بي‌پايان نيروهاي صهيونيست براي ورود زميني به نوار غزه اما ورود اين نيروها در 5 محور شمال تا شرق رفح جنوبي‌ترين منطقه‌ي نوار غزه به كندي انجام مي‌گيرد.

هم‌چنين درحملات زميني نيروهاي اسراييلي به نوار غزه هم‌چنان اين حملات بر اطراف شهرك بيت حانون و بيت لاحيا در شمال نوار غزه و مناطق التفاح و زيتون در شرق غزه متمركز شده است و ورود نيروهاي اسراييلي و پيشروي آنها بسيار كندتر از آنچه كه تصورش مي‌شد، گزارش شده است.

اين در حالي است كه گردان عزالدين القسام، شاخه نظامي جنبش حماس امروز (دوشنبه) با صدور بيانيه و ارائه‌ي آمار اعلام كرد: نيروهاي اين گردان در شمال غرب بيت لاحيا با استفاده از آر.پي.جي، دو بلدوزر اسراييلي و يك نفربر زرهي حامل سربازان اسراييلي را منهدم ساخته است.

هم‌چنين در اين گزارش آمده است كه يك سرباز اسراييلي در غرب نوار غزه هدف تك‌ تيراندازان نيروهاي مقاومت اسلامي قرار گرفت و به هلاكت رسيد.

در اين بيانيه آمده است: نيروهاي مقاومت اسلامي با درگيري‌هاي مسلحانه‌ي گسترده‌اي با نيروهاي اشغالگر اسراييلي در مناطق شرق جباليا روبه‌رو هستند كه در اين درگيري‌ها از سلاح‌هاي سنگين استفاده مي‌شود.

اين در حاليست كه ارتش اشغالگر اسراييل دومين مرحله‌ از حملات گسترده‌ي زميني به نوار غزه كه بر پيشروي به سوي مناطق مسكوني در نوار غزه متمركز مي‌شود را آغاز كرد.

در مرحله‌ي دوم اين حملات اسراييل درصدد كشف انبارهاي سلاح و سكوهاي موشكي و نيز پناهگاه‌هاي مقامات مسوول فلسطيني است .

از سوي ديگر به رغم آن كه حملات زميني به نوار غزه حملات دريايي، زميني و هوايي رژيم صهيونيستي به اين منطقه بسيار گسترده شده است اما حملات موشكي گروه‌هاي فلسطيني به مناطق دوردست اسراييل هم‌چنان ادامه دارد و تنها امروز 24 موشك به مناطق مختلف اسراييلي شليك شد كه منجر به زخمي شدن تعدادي از اسراييلي‌ها شده است.

شاهدان عيني اظهارداشته‌اند كه خسارت‌هاي وارده به اسراييل در مناطقي كه جنگ زميني و مسلحانه داير است به خصوص درمناطق الزيتون، التفاح، جباليا، بيت حانون و بيت لاحيا بسيار گسترده‌تر از آن است كه رسانه‌هاي اسراييلي مي‌گويند.

اين در حاليست كه آمار شهيدان فلسطيني از آغاز جنگ اسراييل به نوار غزه تاكنون به 531 تن و 2800زخمي رسيده است.

اما يكي از رهبران برجسته‌ي جنبش حماس در اولين سخنراني تلويزيوني خود پس از آغاز حملات ددمنشانه رژيم صهيونيستي به نوار غزه اعلام كرد: امروز موشك‌هاي مردان مقاومت اسلامي كه با دستان خود آن را ساخته‌اند، توانست كه نظريه‌ي امنيت نظامي اسراييل را درهم بكوبد.

محمود الزهار، يكي از رهبران برجسته‌ي جنبش حماس در اولين سخنراني تلويزيوني خود كه از شبكه تلويزيوني الاقصي پخش مي‌شد، اظهار داشت: مشكل ما امروز در شليك موشك از سوي مقاومت اسلامي فلسطين به اسراييل نيست، بلكه مشكل اصلي و بحران اصلي فلسطين ادامه اشغالگري‌هاي اسراييل و محاصره‌ي مناطق فلسطيني از سوي رژيم صهيونيستي است.

الزهار هم‌چنين خواستار توقف فوري تمامي حملات زميني، هوايي و دريايي اسراييل، بازگشايي تمامي گذرگاه‌ها و به پايان رسيدن نوار غزه شد.

وي هم‌چنين با انتقاد شديد از موضع‌گيري اروپا و آمريكا نسبت به حملات ددمنشانه‌ي اسراييل به غزه و حتي همياري و همراهي اسراييل در اين جنگ گفت: موضع‌گيري اين كشورها در حمايت از اسراييل شرم‌آور است.

الزهار تاكيد كرد: موضع‌گيري سازمان ملل در قبال مساله فلسطين در حال حاضر موضع‌گيري اشتباهي است و نبايد اين مسير اشتباه ادامه يابد.

اين مقام برجسته حماس با قدرداني از همراهي ملت‌هاي عربي و اسلامي و جهان با ملت فلسطين در نوار غزه گفت: امروز ملت‌ها مخالف موضع‌گيري‌هاي سياسي حكام خود هستند و به رغم مخالفت حكام خود به خيابان‌ها آمدند تا همبستگي و همراهي خود را با نوار غزه اعلام كنند.

الزهار با تاكيد بر وحدت مقاومت اسلامي و ملت فلسطين به مزدوران اسراييلي هشدار داد كه دست از اقدامات خود براي برهم ريختن امنيت ملت فلسطين بردارند .

وي هم‌چنين از تمامي ملت فلسطين چه در داخل و چه در خارج خواست كه متحد، استوار، دست در دست يكديگر گذارند و در برابر اين حملات وحشيانه‌ي اسراييل بايستند.

الزهار خطاب به اسراييل گفت: شما زماني كه دست به كشتار كودكان‌مان زديد رسما كشتار كودكان‌تان را قانون‌مند كرديد. شما زماني كه بيمارستان‌هاي ما را مورد هدف قرار داديد هدف قرار دادن بيمارستان‌ها را قانونمند كرديد، زماني كه شما مساجد ما را هدف قرار داديد هدف قرار دادن كنيسه‌هاي خود را قانونمند كرديد و بالاخره شما با قانونمند كردن استفاده از تمامي ابزار وامكانات جهت جنگ و رويارويي زوال و سرنگوني خود را امضا كرده‌ايد.

الزهار هم‌چنين با قدرداني از ايستادگي و استواري مقاومت اسلامي در برابر نيروهاي اسراييلي اظهار داشت: همانطور كه در قرآن و در بسياري از آيات آن در برابر مقاومت پيروزي، ارمغان داده شده است بدانيد كه پايان اين جنگ با دشمن چيزي جز پيروزي قريب‌الوقوع نخواهد بود.

امير قطر با محكوميت شديد گسترش حملات رژيم صهيونيستي به نوار غزه اعلام كرد: آنچه را كه امروز از حملات خصمانه‌ي اسراييل به نوار غزه مي‌بينيم، چيزي جز جنايت جنگي نيست.

شيخ‌ حمد‌ بن‌ خليفه آل ثاني، امير قطر اظهار داشت: حملات ددمنشانه‌ي اسراييل عليه مردم بي‌گناه و بي‌پناه نوار غزه يك جنايت جنگي است و ما خواهان متوقف شدن فوري اين جنگ به همراه پايان محاصره‌ي نوار غزه و بازگشايي تمامي گذرگاه‌ها هستيم.

امير قطر هم‌چنين با اشاره به وضعيت بحراني جاري در نوار غزه از كشورهاي عربي خواست كه در سريع‌ترين وقت ممكن كنفرانس اضطراري سران عربي را برگزار كنند.

شيخ حمد با خطاب به سران اسراييل گفت: كشتار شهروندان بي‌گناه و گسترش عمليات نظامي خودسرانه و تك‌روي در اين عمليات مطمئنا منجر به فراهم ساختن امنيت لازم براي شما و براي ما نخواهد بود بلكه برعكس نتايج اين اقدامات چيزي جز فاجعه نخواهد بود.

ايهود باراك، وزير جنگ رژيم صهيونيستي با اين ادعا كه حماس متحمل شكست‌هاي سنگيني در حملات هوايي، دريايي و زميني اسراييل شده اعتراف كرد كه بسياري از اهداف نظامي اسراييل هنوز محقق نشده است.

باراك گفت: عمليات بر اساس برنامه ادامه خواهد يافت. غزه تقريبا محاصره شده و نيروهاي ما به اهدافي كه براي آنها تعيين شده رسيده‌اند و رد صورت لزوم جنگ در غزه گسترش خواهد يافت.

به گفته‌ي باراك هدف از اين عمليات تغيير در اوضاع سياسي و امنيتي جنوب بوده است.

وزير جنگ رژيم صهيونيستي افزود: ما مي‌خواهيم هيچ فعاليتي از غزه عليه اسراييل انجام نشود، يعني يك تغييرات اساسي در وضعيت قاچاق سلاح ايجاد شود و ما در جنوب يك منطقه‌ي آرام داشته باشيم.

به نوشته روزنامه هاآرتص، باراك هم‌چنين ابراز اطمينان كرد كه اسراييل عمليات در غزه را با پيروزي كامل به پايان خواهد رساند.

وي افزود: اسراييل در تماس‌هاي ديپلماتيك با مقام‌هاي بين‌المللي در خصوص اين عمليات‌هاست.

گروه‌هاي امدادي هشدار داده‌اند كه به دليل كمبود آب، غذا، دارو اوضاع انساني در غزه به شدت رو به وخامت است.

يك پزشك خارجي صليب سرخ گفت: غير نظاميان كشته مي‌شوند، گلوله‌ها پاهاي مردم را از بين مي‌برند، گلوله‌هاي توپ اجساد مردم و خانه‌هاي آنها را تكه تكه مي‌كند. تعداد زيادي از مردم تكه‌تكه شده‌اند. همه چيز اينجا وحشتناك است.

به عقيده‌ي تحليل‌گران نبرد غزه خطرات سياسي زيادي براي رهبران اسراييلي در آستانه‌ي انتخابات ماه آينده دارد. اگر نيروهاي اين رژيم متحمل تلفات سنگين شوند، آنها بايد حيات سياسي خود را مختومه بدانند.

مدارس و مراكز خريد درمناطق جنوبي سرزمين‌هاي اشغالي بسته است و خيابان‌ها خالي از هر گونه تردد است. به طور كل گفته مي‌شود اين مناطق هم‌چون شهر ارواح شده است.

اروپا در تلاش براي برقراري صلح هيات‌هاي جداگانه‌اي را به منطقه اعزام كرده است.

كارل شوازنبرگ، وزير خارجه جمهوري چك كه رياست دوره‌يي اتحاديه‌ي اروپا را برعهده دارد رياست يكي از اين هيات‌ها را عهده‌دار است.

فرانسه وديگر كشورهاي اروپايي آتش‌بس پايدار در منطقه را خواستارند و بر اساس تازه‌ترين پيشنهاد كه در پاريس و سازمان ملل اعلام شد نيروهاي اتحاديه‌ي اروپا به عنوان بخشي از نيروهاي بين‌المللي راهي غزه ‌شوند.

كريستينا گالاش، سخنگوي خاوير سولانا، رييس سياست خارجي اتحاديه‌ي اروپا گفت: طرح اروپايي بخشي از سياست‌هايي است كه از سال ‌2000 اعلام شده است.

اما تظاهرات ضد اسراييلي در سراسر جهان هم‌چنان ادامه دارد.

سازمان دهندگان تظاهرات در استانبول اعلام داشتند كه بيش از ‌700 هزار تن در اين اعتراضات شركت داشته‌اند. معترضان با در دست داشتن پلاكاردهايي كه بر روي آنها نوشته شده بود "از سرزمين‌هاي فلسطيني و خاورميانه بيرون برويد" فريادهاي ضد اسراييلي سر داده و كشتار كودكان و زنان بي‌گناه غزه را محكوم كردند.

هم‌چنين هزاران مراكشي در رباط، پايتخت اين كشور تظاهرات كرده و رهبران عرب را به عدم توجه و شكست در قضيه‌ي فلسطين متهم كردند. اين تظاهر كنندگان كه پليس تعداد آنها را بيش از ‌40 هزار تن اعلام داشت، با فريادهاي اعتراض‌آميز خشم خود را از سكوت رژيم‌هاي عربي اعلام داشتند و حسني مبارك، رييس‌جمهور مصر را به فروختن غزه به دلارهاي آمريكايي متهم نمودند.

بسياري از اعراب، مصر و اردن دو كشوري كه با اسراييل معاهده‌ي صلح امضا كرده‌اند را به دسيسه‌چيني با اسراييلي‌ها براي حمله به غزه متهم مي‌كنند.

بسياري از تظاهركنندگان مراكشي با آتش زدن پرچم اسراييل و پرتاب كفش به سوي پرچم اين رژيم خشم خود را نسبت به حملات صهيونيست‌ها به غزه اعلام داشتند.

در يونان هزاران تن از مردم با تظاهرات در خيابان‌هاي اين كشور اقدامات اسراييل را محكوم كردند و در خارج از سفارت آمريكا و سفارت اسراييل در آتن آدمك‌هاي بوش و باراك اوباما و پرچم‌هاي اسراييل و آمريكا را به آتش كشيدند.

پليس نروژ نيز اعلام كرد براي متوقف كردن تظاهركنندگان از مقابل سفارت اسراييل در اسلو به دنبال آغاز پرتاب سنگ و تخم‌مرغ از سوي معترضان به سوي اين سفارتخانه، مجبور به استفاده از گاز اشك‌آور شده است. به گفته‌ي رسانه‌هاي نروژي هزاران تن در اين تظاهرات شركت داشتند.

تعداد زيادي از تظاهر كنندگان حامي فلسطين نيز در خارج از هتل هايس - آدام واشنگتن تجمع كرده و هنگام ورود باراك اوباما به اين هتل اقدام به سر دادن شعارهاي ضد صهيونيستي نمودند.

برخي از اين افراد شمع روشن كرده و برخي ديگر پرچم‌هاي فلسطين را تكان مي‌دادند و دست نوشته‌هايي را بلند مي‌كردند كه بر روي آنها نوشته شده بود "اوباما لطفا درخواست آتش‌بس بده" و در مونترال كانادا نيز هزاران تن از مردم به رغم سرماي شديد درمقابل كنسولگري اسراييل تجمع كرده و توقف حملات به غزه را خواستار شدند.

در شهر كربلا نيز تظاهراتي در محكوميت اسراييل و حمايت از مردم فلسطين برگزار شد. شهرهاي سيدني استراليا و ملبورن نيز شاهد تظاهرات هزاران نفري مردم و درخواست براي توقف آتش‌بس بود.

انتهاي پيام
 دوشنبه 16 دي 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن