تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):علت روزه گرفتن آن است كه به سبب آن ثروتمند و فقير برابر شوند زيرا ثروتمند گرسنگى را اح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805738948




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رئيس هنوز نتوانسته من را حذف كند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رئيس هنوز نتوانسته من را حذف كند
گفت‌وگوي «تابناك» با دبيركل فدراسيون جهاني بوكس
«تابناك» ـ پس از گزارش تحليلي كه چندي پيش، «تابناك» درباره مافياي بوكس جهان منتشر كرد، دبيركل انجمن بين‌المللي بوكس آماتور «AIBA» كه با عنوان فدراسيون جهاني بوكس خوانده مي‌شود، در گفت‌وگويي با خبرنگار ورزشي «تابناك» پيرامون مسائل گوناگون اين رشته، به بيان مسائل گوناگوني پرداخت كه دربردارنده بسياري از ناگفته‌هاي بوكس جهان و مهر تأييدي بر تحليل «تابناك» پيرامون مافياي اين رشته است. دوغانلي اگر شخص اول بوكس جهان نباشد، به عنوان نفر دوم به آن ميزان تاثيرگذار و بانفوذ ظاهر شده كه بتوان به پيش‌بيني‌هايش اعتماد كرد.

«خليل جانر دوغانلي»، متولد يكم اكتبر سال 1949 در آنكاراي تركيه و هم اكنون نيز ساكن آنكاراست. وي با مدرك فوق ليسانس مهندسي معادن، يكي از تجار تركيه به شمار مي‌رود.

دوغانلي از سال 1967 تا سال 1972 كنار بوكسورهاي بزرگ تركيه در اين رشته المپيكي فعاليت داشته و در طول آن سال‌ها، چهار بار قهرماني ملي تركيه را از آن خود كرده است. وي همچنين از سال 1988 تاكنون، رئيس فدراسيون بوكس تركيه بوده تا دوره‌اي بيست‌ساله را در اين كرسي بگذراند و از اين حيث با احمد ناطق‌ نوري شباهت داشته باشد و در اين ميان از سال 1990 به مدت چهارسال عضو كميته اجرايي فدراسيون جهاني بود.

اين چهره سايه‌هاي مشتزني جهان از سال 1994 تا سال 2002 نايب رئيس فدراسيون جهاني و از سال 2002 تا ماه مي 2007 نيز دبيركل ثابت فدراسيون جهاني بوكس بود، تا آنجا كرسي دبيركلي بدون قانون و قاعده از سوي رئيس AIBA برداشته شد و مشكلات بعدي پيش آمد و درگيري‌ها بر سر بودن يا نبودن اين كرسي در تشكيلات جهاني اين رشته بالا گرفت. او هرچند مدعي است دشمني و اختلافي با رئيس فدراسيون جهاني بوكس ندارد، اما ادبياتش از چيز ديگري حكايت دارد.

بدون شك، دوغانلي به عنوان يكي از اعضاي ارشد حزب عدالت‌ و توسعه تركيه، قطعاً براي بازگشتن به قدرت روي كمك‌هاي هم‌حزبي‌هايش حساب باز خواهد كرد و شايد دير‌ يا زود، سياسيون تركيه‌ تبار، تماس‌هايي با دوستان خارجي‌خود بگيرند تا همان گونه كه دوغانلي مدعي است، قدرت مشتزني جهان با رياستش بر AIBA تكميل شود. او همچنان با احتياط كامل سخن مي‌گويد و با توجه به آنكه مي‌داند قرار است به رأس بازگردد، ترجيح مي‌دهد درباره بسياري مسائل از جمله شرط‌ بندي‌هاي غيرقانوني، ناداوري‌‌ها و باندهاي موجود در اين رشته سكوت كند و براي برخي پرسش‌هاي ديگر نيز پاسخ‌هايي كوتاه‌تر از پرسش‌هاي مطرح شده، ارايه دهد كه جاي تأمل داشت.

«تابناك»: آقاي دوغانلي چه شد كه رئيس فدراسيون جهاني بوكس، انگيزه پيدا كرد برابر شما موضعگيري كند؛ اين رخدادها دقيقاً به دليل قدرتمندي شما در AIBA و ترس «وو» از حذف وي اتفاق نيفتاد؟
دوغانلي: در انتخابات فدراسيون جهاني كه در دومينيكن برگزار شد، من با 86 رأي به عنوان دبيركل و آقاي «وو»، رئيس كنوني فدراسيون جهاني بوكس با 83 رأي پيروز شديم و از همان جا مشكلات آغاز شد، چرا كه ايشان از همان آغاز از قدرت بنده در AIBA هراس داشت و در واقع، مشكلات از همان دومينيكن آغاز شد. به هر حال، آراي من در انتخابات، از وي بيشتر بود و همين مسئله باعث شده بود، او محتاط شود و رفتارهايي انجام دهد كه به هيچ عنوان انتظارش نمي‌رفت. با اين حال مطمئن باشيد، همه مي دانند كه هيچ كس «وو» را نمي‌شناخت و ما او را آورديم و ايشان با حمايت ما رئيس AIBA شد، نه با تكيه بر اعتبار خودش، اما آقاي «وو» اشتباهات جبران ناپذيري انجام داد كه مطمئن باشيد نتايج مثبتي براي او نخواهد داشت.

«تابناك»: اجازه بدهيد، پيش از آن‌كه بيش از اين در عمق مسائل كنوني بوكس جهان وارد شويم، قدري به گذشته‌ها بازگرديم؛ شما دوره‌اي طولاني با «انورچودري» فعاليت مسالمت‌آميزي داشتيد، اما به يكباره آن روي سكه مشخص شد و شما در انتخابات فدراسيون جهاني بوكس مقابل رئيس سابق AIBA ايستاديد. چه شد كه تغيير موضع داديد و آيا كمرنگ شدن نقش چودري در فدراسيون جهاني و فعاليت دامادش در گرفتن چنين تصميمي، تأثيرگذار بود؟

دوغانلي: من از سال 1990 تا سال 2002 با پروفسور انورچودري، خيلي صميمانه كار كردم و تا دومينيكن با ايشان همكاري داشتم و از اين همكاري نيز رضايت نسبي داشتم. از سال 2002 كه دبيركل فدراسيون جهاني بوكس شدم، با «شكيل دوراني»، داماد پروفسور چودري به خاطر يكي از تيم‌ها به مشكل برخورديم و چودري هم به طرفداري از ايشان برخاست، تا اين موضوع و برخي مسائل ديگر كه مايل به بازگويي آنها نيستم، زمينه‌ساز آن شد كه در انتخابات فدراسيون جهاني، هيچ كمكي براي گرفتن آرا نكنم و با تمام توان از «وو» حمايت كنم.

«تابناك»: در اين شرايط كه گزينه مورد حمايتتان چنين برخوردي با دبيركل خود داشته، چه ديدگاهي نسبت به رئيس فدراسيون جهاني داريد و آيا از او همچون گذشته حمايت خواهيد كرد؟

دوغانلي: همان‌گونه كه پيشتر نيز تأكيد كرده بودم، رئيس كنوني فدراسيون جهاني بوكس اشتباهات فراواني انجام داده است و در ادامه شاهد خواهيد بود كه همين اشتباهات، دامن مديريتش را خواهد گرفت تا بسيار زودتر از آنچه انتظار مي‌رود، از كرسي رياست فاصله بگيرد.

«تابناك»: در واقع، مي‌خواهيد بگوييد سياست‌هاي كاري رئيس فدراسيون جهاني بوكس نتيجه‌اي نخواهد داشت؟
دوغانلي: ببينيد، من بوكس جهان را با كوچكترين جزيياتش مي‌شناسم و دقيقاً مي‌دانم چه سياستي براي چه حوزه‌اي در پيش گرفت تا نتاجي مدنظر به دست آيد، اما آقاي «وو» به عنوان رئيس فدراسيون جهاني بوكس با اين سازوكارها آشنايي ندارد و برخي از آنها را نيز بدون مبنا تغيير داده است كه البته حاصلي در بر نخواهد داشت.

شما در آينده خواهيد ديد كه «وو» با اين سيستم توانايي انجام كار در AIBA را نخواهد داشت و با چالش‌هاي اساسي روبه‌رو خواهد شد. رئيس فدراسيون جهاني بوكس در سال 2010 بار ديگر تغيير مي كند و من از هم‌اكنون مي‌توانم بگويم كه «وو» نمي‌تواند گزينه بعدي باشد.

«تابناك»: پس شما هم در اين زمينه فعاليت خواهيد داشت و با توجه به اختلافات موجود براي كنار رفتن وي از رأس قدرت تلاش خواهيد كرد؟
دوغانلي: من با رئيس كنوني فدراسيون جهاني بوكس هيچ مشكلي ندارم! اما در هر صورت از اين پس به عنوان كانديداي رياست فدراسيون جهاني در دوره بعدي فعاليت خواهم داشت و تا سال 2010 براي رياست بر بوكس جهان آماده مي‌شوم!

«تابناك»: شما از رياست در AIBA كه حدود دويست كشور عضو دارد و سرنوشت انتخاباتش نيز به اين آرا گره خورده، بسيار با اطمينان سخن مي‌گوييد؛ به نظر مي‌آيد برنامه‌ريزي‌هايتان را از هم اكنون براي به دست آوردن آرا انجام داده‌ايد؟!
دوغانلي: به هر روي، من بيش از حاضران در فدراسيون جهاني بوكس با تشكيلات اين فدراسيون آشنايي دارم و بسياري از كشورها نيز به من اعتماد كامل دارند و مي‌دانند براي رشد بوكس از هيچ تلاشي مضايقه نمي‌كنم. به همين خاطر، با ديگر كشورها رايزني مي‌كنم تا با رأي حداكثري كرسي رياست AIBA را در اختيار بگيرم. در هر صورت، به عنوان گزينه رياست فدراسيون جهاني بوكس فعاليت مي‌كنم و مطمئنم سال 2010 در انتخابات پيروز خواهم شد.

«تابناك»: رئيس فدراسيون جهاني بوكس نسبت به فعاليت‌هاي شما چه موضعگيري كرده است؟
دوغانلي: «وو» به شدت از من وحشت دارد و همواره سخنانش را پشت سر من مي‌گويد كه اتفاقاً من در جريان گفته‌هايش قرار گرفته‌ام. او به شدت تلاش مي‌كند ارتباطات من را در نهادهاي گوناگون از جمله در سطح بوكس جهان تضعيف كند، اما تا به حال نتوانسته به آنچه مدنظر داشته، دست يابد و اين موضوع كاملاً مشخص است.

«تابناك»: آيا «وو» تلاش نكرد، مقاماتي از فدراسيون جهاني بوكس را كه روابط نزديكي با شما داشتند از AIBA حذف كند؟
دوغانلي: عمده تغييراتي كه درباره حذف فدراسيون‌هاي قاره‌اي بوكس صورت پذيرفته، در همين راستا بوده تا به نوعي اين فدراسيون‌ها در تصميمات فدراسيون جهاني، هيچ تأثيري نداشته باشند و همه چيز به حالت يك دست درآيد، اما همان‌گونه كه پيشتر تأكيد كردم، «وو» با اين تغييرات به جايي نخواهد رسيد.

«تابناك»: شما چه اقدام مقابله‌اي براي جلوگيري از حذف مهره‌هاي كليدي‌تان از AIBA انجام داديد؟
دوغانلي: من در دومينيكن با توجه به آن‌كه احتمال وقوع چنين چيزي را مي‌دادم، همزمان با انتخابات فدراسيون جهاني، همه دوستانم را به كميته‌هاي گوناگون انتقال دادم و هم‌اكنون نيز ارتباطاتم از گذشته بيشتر است. گزارش رخدادهايي كه در فدراسيون جهاني بوكس به وقوع مي‌پيوندد، به بنده مي‌رسد و من هم با توجه به تغييراتي كه اعمال مي‌شود، به ارزيابي شرايط و بررسي موقعيت اشخاص مي‌پردازم.

«تابناك»: شما به دادگاه بين‌المللي ورزش براي بازگشت ساختار فدراسيون جهاني بوكس به حالت اوليه شكايت كرده بوديد تا همچنان كرسي دبيركل به ساختار AIBA بازگردد و دبيركل فدراسيون جهاني بوكس بمانيد؛ مثل اين‌كه CAS به نفع شما رأي داده است؟
دوغانلي: من پس از شكايتي كه به CAS از اقدامات غيرقانوني «وو» كردم و با توجه به مستنداتي كه ارايه شده بود، برنده شدم، اما «وو» در جايگاه رئيس AIBA و در هنگام برگزاري كنگره شيكاگو، پست دبيركلي را از AIBA علي‌الحساب برداشت و به رأي CAS اعتراض كرد ولي هنوز نتوانسته اين تغييرات را كه منجر به حذف من و جايگاه دبيركلي در تشكيلات جهاني بوكس مي‌شود، به صورت قانوني اعمال كند.

«تابناك»: آقاي دوغانلي، يكي از مباحثي كه در ارتباط با بوكس جهان و همچنين بوكس آماتور مطرح است، نحوه درآمدزايي تشكيلات متولي اين رشته است كه شما نيز توضيحي در اين باره نداده‌ايد؛ مي‌توانيد با شفافيت از مسائل مالي AIBA اظهارنظر كنيد؟
دوغانلي: خوب شما دقيق بپرسيد تا من هم توضيح دهم.

«تابناك»: آيا درست است كه درآمدهاي نامشروع، هزينه‌هاي فدراسيون جهاني بوكس را تأمين مي‌كند؟
دوغانلي: به شدت اين مسئله را رد مي‌كنم. ما در بوكس آماتور جهان با سلامت بالايي فعاليت داشته‌ايم و با اسپانسر و حق پخش تلويزيوني درآمدزايي مي‌كنيم، نه شرط‌‌بندي!

«تابناك»: قدري از فضاي فدراسيون جهاني بوكس بيرون رويم؛ سطح مسابقات قهرماني جهان 2008 به ميزباني شيكاگو برگزار شد؛ آن را در ابعاد كمي و كيفي چگونه ارزيابي مي‌كنيد؟
دوغانلي: هرچند كوبايي‌ها به عنوان يكي از قدرت‌هاي مشتزني جهان در اين مسابقات شركت نكرده بودند و شاهد جذابيت‌هايي كه بوكسورهاي اين كشور روي رينگ پديد مي‌آورند، نبوديم، اما اين رقابت‌ها از سطح نسبتاً قابل قبول و برابر با استانداردهاي جهاني برخوردار بود.

«تابناك»: پيش‌بيني مي كنيد، چه تيمي در المپيك پكن قهرمان شود؟
دوغانلي: به باور من، در رقابت‌هاي بوكس المپيك 2008 كوبا قهرمان خواهد شد.

«تابناك»: يك معادل براي اين كلمات بگوييد؟
• بوكس آماتور: زندگي من
• تايسون: بوكسور قدرتمند و مسلمان ولي بي‌عقل!
• دوغانلي: آيينه AIBA!
• آنكارا: پايتخت تركيه
• المپيك: آخر ورزش
• محمدعلي كلي: بوكس در او خلاصه مي‌شود
• ناك اوت: خداكنه قسمت كسي نشه!
• ناك دان: انشاالله ازش دربري!
• راكي: قهرمان بوكس تلويزيوني!
• بوكس حرفه‌اي: پول
• هاليفيلد: در يكي از المپيك‌ها حقش را خوردند، اما در بوكس حرفه‌اي، بزرگترين ورزشكار است.
• روسيه: قوي‌ترين دولت در دنيا!
• ايران: دوست جاني ما (گوشت و پوست و استخوان ما!)
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن