تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821149875




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نايب رييس كميسيون اقتصادي در گفت و گو با ايسكانيوز: حذف يارانه ها دو ميليون شغل را با خطر مواجه مي كند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: نايب رييس كميسيون اقتصادي در گفت و گو با ايسكانيوز: حذف يارانه ها دو ميليون شغل را با خطر مواجه مي كند
تهران – خبرگزاري ايسكانيوز: نايب رييس كميسيون اقتصادي تاكيد كرد: حذف يارانه ها دو ميليون شغل را با تهديد مواجه مي كند و اجرايي كردن آن بر موج بيكاري دامن مي زند.
ارسلان فتحي پور نماينده مردم كليبر، هوراند، خدآفرين و آبش احمد در مجلس شوراي اسلامي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"،با عنوان اينكه بالاخره دولت در هشتم مرداد ماه و با چند روز تاخير وزراي خود را معرفي كرد گفت: اين گزينه ها چون تا ساعات آخر براي اكثر نمايندگان مشخص نبود هنوز روي آن ها شناخت چنداني وجود ندارد اما در همين مدتي كه از معرفي آن ها مي گذرد به دليل رايزني هاي خوبي كه صورت گرفت، آينده اين افراد مثبت ارزيابي مي شود و احتمال اينكه هر سه آن ها در مجلس بتوانند از مجلس راي اعتماد بگيرند قوت گرفته است.
وي با اشاره به فعاليت هاي اجرايي سه وزِير پيشنهادي دولت نهم تصريح كرد: اگر اين سه نفر بتوانند برنامه هاي خود را به صورت قابل قبولي در كميسيون هاي تخصصي مجلس ارائه داده و نظر مثبت نمايندگان را جلب كنند مي توان با صراحت اعلام كرد كه آن ها وزاري آينده دولت نهم خواهند بود.
فتحي پور با اشاره به جلسه اي كه روز دوشنبه هفته آينده ساعت 11 صبح با حضور حسيني در كميسيون اقتصادي مجلس برگزار خواهد شد، گفت: در اين كميسيون نمايندگان منتظر شنيدن برنامه هاي وزير پيشنهادي وزارت اقتصاد هستند تا بتوانند نظر قاطع خود را در مورد وي اعلام كنند.
وي در پاسخ به سوال ايسكانيوز كه دليل جابه جايي حسيني با صمصامي چيست، گفت: آن گونه كه من شنيده ام استنباط اين بود كه صمصامي احتمالا نخواهد توانست راي اعتماد را از مجلس بگيرد بنابراين حسيني به جاي وي انتخاب شد، صمصامي حتي در كميسيون هم نتوانست به سوالات نمايندگان به گونه اي پاسخ دهد كه آن ها را مجاب كند و عقيده همه اين بود كه درصد گرفتن راي اعتماد وي از مجلس بسيار ضعيف است بنابراين رييس جمهور تصميم خود را تغيير داد.
نماينده مردم كليبر درخصوص ميزان آشنايي نمايندگان با حسيني بيان كرد: ما هنوز با برنامه هاي وي آشنا نيستيم بنابراين بايد صبر كنيم تا پس از ارائه برنامه هاي كاري، در مورد ايشان به اظهار نظر بپردازند.
وي افزود: من به حسيني پيشنهاد مي كنم كه وضعيت فعلي اقتصاد كشور را كه اقتصاد بيماري هست با كار اساسي ساماندهي كند ضمنا ما در مورد طرح تحولات اقتصادي دولت هم اطلاعات مكتوب و دقيقي نداريم كه انتقال اطلاعات توسط ايشان در اين خصوص مي تواند بسيار مثمرثمر باشد.
نايب رييس اول كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به ابهاماتي كه در طرح تحولات اقتصادي دولت وجود دارد گفت: به طبع اين بي اطلاعي، مردم يكسري نگراني ها درخصوص حذف يارانه ها دارند.
وي افزود: با حذف يارانه ها حدود دو ميليون شغل را از دست خواهيم داد زيرا حذف يارانه ها باعث مي شود مشاغلي كه در اين راستا فعال هستند نابود شده و افراد زيادي بيكار شوند.
فتحي پور با اشاره به حلقه زنجيره اي كه در ارتباط با توزيع كالاها وجود دارد تصريح كرد: بايد درخصوص اين افراد هم تدابيري اتخاذ شود.
وي با اشاره به آثار تورمي حذف يارانه ها خاطرنشان كرد: بايد تبعات تورمي اين اقدام به صورت شفاف سنجيده شود زيرا پرداختن يارانه باعث ايجاد و خلق پول در جامعه مي شود كه يكي از پيامدهاي تزريق نقدينگي بالا رفتن تورم است.
نايب رييس اول كميسيون اقتصادي مجلس گفت: ساماندهي بيمه ها، جلوگيري از تورم، اشتغال- اصلاح ساختار سيستم پولي و بانكي و گمركات جزو اولويت هايي است كه وزير پيشنهادي بايد در نظر بگيرد و برنامه هاي كاملي را در مجلس ارايه دهد.
وي خواهان استقلال بانك مركزي شده و افزود: يا دولت بايد لايحه اي را در اين خصوص به مجلس ارائه دهد و يا اينكه مجلس در اين باره با توجه به اهميت آن، طرحي را داشته باشد تا با توجه به آن بانك مركزي استقلال خود را حفظ كرده و بانك ها را زير مجموعه خود داشته باشد چون در حال حاضر وزير اقتصاد و دارايي درخصوص بانك ها پاسخگو نيست.
وي تصريح كرد: جلوگيري از واردات بي رويه و اهميت دادن به توليد داخلي از نكاتي است كه بايد وزير به آن توجه ويژه داشته باشد تا حداقل وضعيت صنعت بيش از اين دچار مخاطره نشود.
فتحي پور خاطرنشان كرد: بحث سه قفله يا چهار قفله كردن بانك ها براي توليد و صنعت مشكلاتي ايجاد كرده است كه بايد در راستاي حل و فصل آن اقداماتي كارشناسانه صورت پذيرد.
نايب رييس اول كميسيون اقتصادي مجلس اظهار داشت: صمصامي مي گفت كه رشد نقدينگي باعث تورم نمي شود و حتي مصرانه مدعي بود كه مي تواند اين گفته خود را به صورت علمي اثبات كند، حالا ما منتظريم ببينيم حسيني چه نظرات و ايده هايي دارد.
وي افزود: وضعيت كنوني اقتصاد كشور را، وضعيت خوبي نمي دانم و تصور مي كنم تنها با تلاش مجلس و دولت مي توان بر شرايط فعلي غلبه كرد چون به غير از دولت و مجلس كسي نيست كه بتواند كشور را از بحران نجات دهد مگر اينكه يك اراده ملي دست به كار شود تا از وضعيت بوجود آمده رها شويم./01/125
 پنجشنبه 10 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن