تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 9 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):با علما معاشرت كن تا علمت زياد، ادبت نيكو و جانت پاك شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819331775




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رضا كيانيان: تئاتر شهرستان نيازمند توجه جدي مسئولان است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: رضا كيانيان: تئاتر شهرستان نيازمند توجه جدي مسئولان است
فرهنگ و هنر
رضا كيانيان بازيگر پيشكسوت سينما، تئاتر و تلويزيون گفت: اگر خواهان تئاتري پويا، پيشرو و متحول هستيم بايد به تئاترشهرستانها توجه بيشتري داشته باشيم .

به گزارش روزچهارشنبه خبرنگار فرهنگي ايرنا مراسم جشن ارديبهشت تئاتراستان سيستان و بلوچستان روز گذشته با حضوراستاندار سيستان، فرماندار، مديركل ارشاد اسلامي، مديركل هنرهاي نمايشي و مدير امور استان هاي اداره كل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ وارشاد اسلامي و جمعي از اهالي تئاتراستان سيستان و بلوچستان با اجراي آيين‌هاي نمايشي شهرهاي زابل ، خاش ، سراوان، ايرانشهر ، چابهار و نيك شهر درمجتمع فرهنگي وهنري ارشاد زاهدان برپا شد.

دراين مراسم رضا كيانيان به عنوان ميهمان ويژه جشن با موضوع تئاتر شهرستان به ايراد سخن پرداخت .

اين هنرمند تئاتر از تئاتر شهرستان به عنوان پايه و اساس تئاترملي ايران ياد كرد كه در صورت بي‌مهري رو به ركود و خاموشي خواهد رفت .

وي گفت :مسولان بايد توجه ويژه‌اي به هنرمندان شهرستاني داشته باشند زيرا آنچه كه مي‌ماند هنر است .

كيانيان با اشاره به نگاه هنرمندانه آيات قرآني به موضوعات مختلف اجتماعي ، فرهنگي و تاريخي گفت: ازآنجايي كه خداوند بزرگ براي بيان مسائل انساني با نگاه هنرمندانه به طرح مسائل مي‌پردازد و ما هم جامعه‌اي اسلامي هستيم توجه به هنرمندان بايد دراولويت برنامه‌هاي فرهنگي وهنري جامعه اسلامي قرار گيرد .

وي گفت: هنرماندگارترين خلقت خداوند و ذات وجود بشري است به همان اندازه كه شير خوردن كودك ذاتي است، اگر كسي با هنر مخالفت كند با ذات بشري مخالفت كرده است .

اين هنرمند تئاتر افزود :هر اراده‌اي كه بخواهد هنر را حذف كند بي‌شك محكوم به فنا و نابودي است .

به گزارش ايرنا درادامه مراسم ارديبهشت تئاتر سيستان و بلوچستان دكتر حبيب الله ده مرده استاندار سيستان و بلوچستان با بيان برخي از مشخصه هاي هنر تئاتر و موفقيت‌هاي اهالي تئاتر ظرف سال‌هاي گذشته گفت: تئاتر شهرستان در شرايطي است كه اگرمورد عنايت مسولان قرارگيرد ابزارمناسبي براي تعاملات فرهنگي وهنرجامعه محسوب مي‌شود .

وي افزود : با تحقيقات محققين معتبر مشخص شده است كه هنر تعزيه به عنوان نمايشي ايراني و اسلامي دراستان سيستان و بلوچستان سابقه‌اي ‪ ۵۰۰‬ساله دارد و اين نشان از ريشه فرهنگي هنر نمايشي دراين استان فرهنگ دوست است .

ده مرده احداث سالن نمايشي فردوسي با صحنه گردان را از موفقيت‌هاي سال جاري فرهنگي دولت نهم دراستان سيستان و بلوچستان ياد كرد كه به زودي به عنوان مكاني معتبر در فعاليت‌هاي نمايشي اين استان مطرح خواهد شد .

وي گفت: درحال حاضر دانشكده هنر در اين استان داراي دو شعبه در دانشگاه هاي سيستان و زابل است كه درنوع خود منحصر به فرد است .

استاندار سيستان و بلوچستان هنر نمايش را هنري انسان ساز و مقدس دانست كه درصورت توجه جدي قادر است بسياري از موانع فرهنگي كه امروزه جامعه با آن دست به گريبان است را مرتفع سازد .

در ادامه اين مراسم از برخي پيشكسوتان و مديران فعال فرهنگي وهنري استان سيستان و بلوچستان تقدير شد .
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن