تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 3 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812366993




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي مبتدي هاي ++c -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: t=28771">براي مبتدي هاي ++c tak_savar7 19 اسفند 1383, 23:52Object Oriented Programming OOP Object یا شیء در واقع یک متغیراست با خواص ورفتار ویژه که این خواص درون یک کلاس معرفی می شوند و خود این خواص ورفتار در توابعی که درکلاس معرفی شده اند تعریف می شود. (توابع عضو member function) کلاسها می توانند شامل توابع متغیر ها و ساختمانها(البته خود کلاسها مشابه یک ساختمان هستند) یا کلاس های دیگر باشند که در دو گروه دسته بندی می شوند : Private Public توابع یا متغیر هایی که از نوع Private هستند فقط برای توابعی که عضو کلاس هستند قابل دسترسی می باشند که این قابلیت را پنهان سازی اطلاعات می گویند. مثلا بعد از تعریف کلاس اتومبیل ، دو متغیراز نوع کلاس اتومبیل اعلان می کنیم با نام های سمند و پژو به هریک از این دو متغیر که خود نیز می توانند ویژگی های دیگری داشته باشند یک شی ء می گویند. Mahsa 211 01 تير 1386, 13:18با سلام خدمت دوستان و برنامه نويسان گرامی......بنده فردا امتحان دارم و اين سؤلاترو بلد نيستم از دوستان خواهشمندم اگر کسی جواب اينارو میدونه بگه...حتی اگه يدونرم جوابشو میدونيد دريغ نکنيد...بسيار ممنونتون میشم لطف بسيار بزرگی کرديد به بنده..ممنون 1-توابع مخرب يا structor چه هستند و چه کاربردهايی دارند ويژگيهای آنرا بنويسيد... 2- class چيست؟ و منظور استفاده از يک يا چند کلاس در برنامه چيست؟ 3- انواع حوزه متغيرها را تعريف کنيد.. global - variable scarp 4- تفاوت x++ و ++ x چيست؟ 5-الگوريتم مسأله روبرو را بنويسيد تاريخ تولد شخص را بر اساس 3 متغيير روز ، ماه ، سال از ورودی دريافت و سن شخص را اعلام کند 6-اصطلاحات زير را تعرييف کنيد parment / argument constant identifier class o.o.p stracture public defult argument private 7-برنامه آی به طور کامل بنويسيد که 2 عدد و عملکرد بين آنها از صفحه کليد دريافت کرده و سپس بر اساس عملکرد محاسبه را انجام داده و خروجی بدهد... 8- انواع تخصيص حافظه ( memory , allocation ) را نام برده و هر يک را شرح دهيد... 9- بارگذاری توابع ( function overloading ) چيست؟ 10- call by refrence و call by value را توضيح دهيد و برای هريک مثال بزنيد... 11-خروجی برنامه زير چه ميخواهد... # incloude <iostream.h> const max =10 struct sample 1 } int ID ; Char * name ; char *addr; char*tel; } struct sample 2 int barcode ; int pricelist [3] { void main () sample 2 main- main-record {max}; int i,no; char *name,result; for(no=0;no<max;no++) read-one-record(no); cin>>name; for (i=-1,no=Q;no<max;no++) if main - record {no} . sl.name i=no; result = ( i=-1 / "not found " ; "found ) ; cout << result << i; belderchin 01 تير 1386, 13:31سلام شب امتحانو اين همه سوال؟!!! :-? دوست عزيز ميتوني به اين سايت مراجعه كني شايد مشكلت حل شد اصلا يه راه ساده تر تو گوگل سرچ كن موفق باشي يا علي Mahsa 211 01 تير 1386, 15:52ممنون:sad: belderchin 01 تير 1386, 16:03خواهش ميكنم اميدوارم مشكلتون حل شده باشه ولي خواهشن براي تشكر از آيكون مربوطه در زير متن مربوطه استفاده كنيد بازم مشكلي بود در خدمت هستين يا علي AMiR 01 تير 1386, 18:46كتاب C++ آقاي جعفر نژاد قمي هم مي تونه كمكتون كنه saalek110 01 تير 1386, 20:08من یک مقدار ذهنی(بدون مراجعه به جایی) می نویسم . شاید کمک کنه. آنها که مشکوکم را جواب نمی دهم. سئوال اول : تابع مخرب یا کانستراکتور تابعی است که وقتی فراخوانی بشود شی نابود می شود و کدهای داخل این تابع هم اجرا می شود. نام کانستراکتور هم نام کلاس و قبلش علامت ~ است. و تابع سازنده هم نام کلاس بدون ~ . سئوال دوم : کلاس مجموعه ای از متدها و متغیرهاست. وقتی کلاسی تعریف می شود کامپایلر تعریف هایی برای خود دارد که می توان از کلاس شی ساخت که شی ساخته شده دارای همان متدها(توابع) کلاس است و همان رفتارها(اعمال آن توابع) را انجام می تواند بدهد. می شود از یک کلاس شی های زیادی ساخت. و با وراثت می شود از کلاس بیاییم کلاس دیگری بسازیم. و همه اینها باعث افزایش کنترل و افزایش سهولت کار می شود. سئوال 3 : گلوبال یعنی در تمام برنامه شناخته می شود. سئوال 4 : یکی از آنها ابتدا یکی اضافه می کند و بعد نسبت می دهد . مثلا a=++x; و دیگری اول انتساب بعد اضافه. سئوال 5 : الگوریتم به این شکل میشه که ماه و روز و سال را با ماه و روز و سال فعلی منها می کنیم. بعد اختلاف ها را جمع می زنیم تا سن بدست بیاید . یا یک چیزی توی این مایه ها. سئوال 6 : آرگومنت و پارامتر . این دو تا را زیاد مطمئن نیستم. ولی یک چیزهایی می گم. ببین یک تابع مثلا ورودی اش int است و مثلا int a می نویسیم. حالا میشه 2 را به تابع ارسال کرد. یکی از اینها میشه آرگومنت و یکی میشه پارامتر. البته مطمئن نیستم . به جای دیگر مراجعه کن. فارسی هم اگر سرچ کنی فکر کنم چیزهایی پیدا می کنی. یا انگلیسی سرچ کن و ترجمه کن. کانستنت یعنی تعریف کردن یک مقدار به عنوان عدد ثابت. مثلا const pi=3.14; آیدنتیفایر نمی دونم کجا استفاده می شود. کلاس را که قبلا گفتیم. اما oop فکر کنم میشه object oriented programming . همان کلاس سازی و .. . البته ممکنه به خصوصیت یک زبان مربوط باشه. مثلا سی شارپ آبجکت گرا است. استراکچر مجموعه ای از چند متغیر غیر هم جنس است . مثلا استراکچری به نام student می سازیم با متغیرهای سن و نام . که اولی عدد و دومی رشته است. باید یادتان باشد که برای استفاده مثل کلاس از آن نمونه باید بسازید. مثلا student hosein; پابلیک تحت لفظی یعنی عمومی. و وقتی یک متغیر یا تابع عمومی باشه یعنی از خارج آن محدوده هم قابل استفاده است. البته نمی دونم منظور چیه و در کدام محدوده. یک چیزی گفتم حالا. دیفالت آرگومنت چیز خوبیه. چون وقتی آن ورودی را ندهیم خودش یک چیز پیش فرض را در آن ورودی قرار می دهد. سینتکسش هم الان یادم نیست. پریویت هم عکس پابلیک است. مثلا در یک کلاس وقتی تابعی پریویت باشه توسط متدهای همان کلاس قابل صدا کردنه. البته سی شارپ این طوریه. سی پلاس چند وقته کار نکردم یادم رفته. ولی احتمالا همین طوری باید باشه. سئوال 7 : دقیق نمی دونم چطور بشه . البته عددها که گرفتنش ساده است ولی اون عملگره مسئله است. شاید بشه char دریافت کرد و بعد ببینیم شماره کاراکتر چنده و وابسته به آن کار را انجام دهیم. سئوال 8 : انواع تخصیص حافظه هم خودم مشکل داشتم. ولی انگار دینامیک و استاتیک است. که در اولی در موقع اجرا حافظه را رزرو می کنیم و در دومی همان اول برنامه که اجرا میشه همه حافظه ها تخصیص داده می شود . شایدم اشتباه گفتم همه را. سئوال 9 : یعنی فانکشن اورلود یادم نیست. سئوال 10 : اولی یعنی کال بای رفرنس یعنی آدرس متغیر به تابع ارسال میشه. پس هر تغییری تابع روی ان اعمال کند در تابع صدا زننده هم آن تغییر مستدام است. ولی در دومی فقط داخل تابع تغییرات وجود دارد چون یک کپی از متغیر ارسال می شود نه آدرس متغیر. سئوال 11 : - Mahsa 211 03 تير 1386, 00:46من یک مقدار ذهنی(بدون مراجعه به جایی) می نویسم . شاید کمک کنه. آنها که مشکوکم را جواب نمی دهم. سئوال اول : تابع مخرب یا کانستراکتور تابعی است که وقتی فراخوانی بشود شی نابود می شود و کدهای داخل این تابع هم اجرا می شود. نام کانستراکتور هم نام کلاس و قبلش علامت ~ است. و تابع سازنده هم نام کلاس بدون ~ . سئوال دوم : کلاس مجموعه ای از متدها و متغیرهاست. وقتی کلاسی تعریف می شود کامپایلر تعریف هایی برای خود دارد که می توان از کلاس شی ساخت که شی ساخته شده دارای همان متدها(توابع) کلاس است و همان رفتارها(اعمال آن توابع) را انجام می تواند بدهد. می شود از یک کلاس شی های زیادی ساخت. و با وراثت می شود از کلاس بیاییم کلاس دیگری بسازیم. و همه اینها باعث افزایش کنترل و افزایش سهولت کار می شود. سئوال 3 : گلوبال یعنی در تمام برنامه شناخته می شود. سئوال 4 : یکی از آنها ابتدا یکی اضافه می کند و بعد نسبت می دهد . مثلا a=++x; و دیگری اول انتساب بعد اضافه. سئوال 5 : الگوریتم به این شکل میشه که ماه و روز و سال را با ماه و روز و سال فعلی منها می کنیم. بعد اختلاف ها را جمع می زنیم تا سن بدست بیاید . یا یک چیزی توی این مایه ها. سئوال 6 : آرگومنت و پارامتر . این دو تا را زیاد مطمئن نیستم. ولی یک چیزهایی می گم. ببین یک تابع مثلا ورودی اش int است و مثلا int a می نویسیم. حالا میشه 2 را به تابع ارسال کرد. یکی از اینها میشه آرگومنت و یکی میشه پارامتر. البته مطمئن نیستم . به جای دیگر مراجعه کن. فارسی هم اگر سرچ کنی فکر کنم چیزهایی پیدا می کنی. یا انگلیسی سرچ کن و ترجمه کن. کانستنت یعنی تعریف کردن یک مقدار به عنوان عدد ثابت. مثلا const pi=3.14; آیدنتیفایر نمی دونم کجا استفاده می شود. کلاس را که قبلا گفتیم. اما oop فکر کنم میشه object oriented programming . همان کلاس سازی و .. . البته ممکنه به خصوصیت یک زبان مربوط باشه. مثلا سی شارپ آبجکت گرا است. استراکچر مجموعه ای از چند متغیر غیر هم جنس است . مثلا استراکچری به نام student می سازیم با متغیرهای سن و نام . که اولی عدد و دومی رشته است. باید یادتان باشد که برای استفاده مثل کلاس از آن نمونه باید بسازید. مثلا student hosein; پابلیک تحت لفظی یعنی عمومی. و وقتی یک متغیر یا تابع عمومی باشه یعنی از خارج آن محدوده هم قابل استفاده است. البته نمی دونم منظور چیه و در کدام محدوده. یک چیزی گفتم حالا. دیفالت آرگومنت چیز خوبیه. چون وقتی آن ورودی را ندهیم خودش یک چیز پیش فرض را در آن ورودی قرار می دهد. سینتکسش هم الان یادم نیست. پریویت هم عکس پابلیک است. مثلا در یک کلاس وقتی تابعی پریویت باشه توسط متدهای همان کلاس قابل صدا کردنه. البته سی شارپ این طوریه. سی پلاس چند وقته کار نکردم یادم رفته. ولی احتمالا همین طوری باید باشه. سئوال 7 : دقیق نمی دونم چطور بشه . البته عددها که گرفتنش ساده است ولی اون عملگره مسئله است. شاید بشه char دریافت کرد و بعد ببینیم شماره کاراکتر چنده و وابسته به آن کار را انجام دهیم. سئوال 8 : انواع تخصیص حافظه هم خودم مشکل داشتم. ولی انگار دینامیک و استاتیک است. که در اولی در موقع اجرا حافظه را رزرو می کنیم و در دومی همان اول برنامه که اجرا میشه همه حافظه ها تخصیص داده می شود . شایدم اشتباه گفتم همه را. سئوال 9 : یعنی فانکشن اورلود یادم نیست. سئوال 10 : اولی یعنی کال بای رفرنس یعنی آدرس متغیر به تابع ارسال میشه. پس هر تغییری تابع روی ان اعمال کند در تابع صدا زننده هم آن تغییر مستدام است. ولی در دومی فقط داخل تابع تغییرات وجود دارد چون یک کپی از متغیر ارسال می شود نه آدرس متغیر. سئوال 11 : - بسيار ممنون . کمک بزرگی کردی بهم:wink: saalek110 03 تير 1386, 00:49خواهش می کنم. من که کاری نکردم.




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2169]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن