تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821398254




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش مهر/وروار بلندترين آبشار خاورميانه/ هندوستان ايران در انتظار گردشگران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش مهر/وروار بلندترين آبشار خاورميانه/ هندوستان ايران در انتظار گردشگران
وروار بلندترين آبشار خاورميانه/ هندوستان ايران در انتظار گردشگران
كرمان - خبرگزاري مهر: استان كرمان در حالي از ديد ايرانگردان سرزمين عجايب نام گرفته است كه در كنار صدها جاذبه تاريخي و طبيعي بلندترين آبشار خاورميانه را نيز در خود جاي داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جنوب استان كرمان يكي از بكرترين مناطق گردشگري و به خصوص طبيعت گردي در ايران محسوب مي شود، در حالي شهرستانهاي جنوبي كرمان محوطه هاي تاريخي همچون تمدن هليل روز را كه يكي از قديمي ترين تمدنهاي دنيا محسوب مي شود در خود جاي داده است كه صدها جاذبه طبيعي اين مناطق شهرستانهاي جنوبي و گرمسير كرمان را به هندوستان ايران شهره كرده است.

طبيعت بكر در كنار شرايط آب و هوايي خاص اين مناطق، باغهاي گسترده مركبات و جنگلهاي وسيع و صدها رودخانه و چاههاي آبي كه به صورت طبيعي از زمين مي جوشند و عنوان آرتيزين را به خود داده اند از جمله مهمترين عواملي هستند كه بر زيبايي جنوب كرمان افزوده است.

جنوب كرمان؛ بزرگترين گلخانه طبيعي ايران

وجود دهها رودخانه از جمله بزرگترين رودخانه دائمي جنوبشرق كشور به نام هليل رود و سد بزرگ اين رودخانه موجب شده است شرايط به گونه اي در اين مناطق مهيا شود كه از آن به عنوان بزرگترين گلخانه طبيعي جهان ياد شود.

يكي از شگفتيهاي اعجاب برانگيز جنوب استان كرمان آبشار بزرگ وروار در شهرستان عنبرآباد است كه به گفته كارشناسان و ايرانگردان با ارتفاع 174 متر عنوان بلند ترين آبشار خاورميانه را به خود اختصاص داده است و از مناطق بي نظير گردشگري استان محسوب مي شود.

آبشار "وروار" با ارتفاع 174 متر بلندترين آبشار خاورميانه

اين آبشار كه از رود "فرق" سرچشمه مي گيرد از زيباترين جاذبه هاي گردشگري شهرستان عنبرآباد محسوب مي شود، اين آبشار كه در شمال شرقي شهرستان عنبرآباد قرار دارد براي دسترسي به آن بايد از مسير جاده جيرفت - كهنوج عبور كرد و از دو راهي جهادآباد حدود 20كيلومتر به سمت مردهك و روستاي رود فرق رفت.

رود فرق در دهانه خروجي آب رودخانه اي قرار دارد كه از منطقه جبالبارز جنوبي و خصوصا قله علم شاه سرچشمه مي گيرد و از آبشار سرازير مي شود فاصله روستاي رود فرق تا آبشار حدودا 10 كيلومتر است كه كوههاي دو طرف رودخانه با شيب بسيار تندي كه دارند مانع از عبور مي شوند و تنها راه عبور از مسير رودخانه است كه آن هم به دليل شيب بسيار تند و ناهموار و وجود سنگهاي گرانيت بسيار بزرگ كه در بعضي از مسيرها طوري بر روي هم قرار گرفته اند كه اگر شيئي از دستت بيفتد پيدا كردن آن ناممكن است سبب كندي حركت مي شود و به همين دليل طي كردن اين مسافت 10 كيلومتري حدود سه ساعت طول مي كشد.

در كنار اين آبشار عظيم وجود قلعه هاي تاريخي براي علاقمندان ابنيه تاريخي فرصت مناسب ديگري فراهم كرده است كه از آثاري همچون قلعه فرق و قلعه سالار رضا نيز بازديد كنند.

سرسبزي بي نظير منطقه و پوشش گياهي خاص اين منطقه را به بكرترين مكانهاي گردشگري كرمان تبديل كرده است.

به دليل ارتفاع بسيار زياد اين آبشار آب در انتها به صورت پور فرو مي ريزد و شرايط بسيار مطلوبي را در منطقه ريزش به خصوص در فصول گرم سال ايجاد مي كند.

باتلاق بين المللي جازموريان بكرترين طبيعت منطقه

از ديگر مناطق گردشگري جنوب استان كرمان مي توان به باتلاق بين المللي جازموريان اشاره كرد كه به گفته كارشناسان محيط زيست از دست نخورده ترين عرصه هاي طبيعي ايران زمين محسوب مي شود و هم اكنون به دليل بارندگي هاي مناسب سال جاري به مرتعي بسيار زيبا و وسيع تبديل شده است.

وجود ذخيره گاههاي جانوري و گياهي در باتلاق جازموريان اين منطقه را به موزه اي طبيعي براي گردشگران تبديل كرده است همچنين اين باتلاق در مسير مهاجرت پرندگان مختلف قرار گرفته است و حضور انواع پرندگان در اين منطقه بر زيبايي آن افزوده است.

دلفارد مديترانيه اي مجاورت كوير

از ديگر زيبايي هاي جنوب استان كرمان منطقه گردشگري دلفارد است كه در مجاورت بزرگترين ذخيره گاه جنگلي "انار شيطان" قرار گرفته است اين منطقه كه به آب و هواي مديترانيه اش شهرت جهاني دارد از عجايب استان كويري كرمان محسوب مي شود.

در حاليكه تصور بر اين است كه استان كرمان استاني كويري است اما وجود آب و هواي مديترانيه دلفارد را به منطقه نمونه گردشگري تبديل كرده است و وجود دهها آبشار مختلف در اين منطقه نام دره آبشارها و بهار نارنج را به دلفارد داده است.

© 2003 Mehr News Agency .

دوشنبه|ا|7|ا|فروردين|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 506]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن