تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خوشا بحال كسانى كه براى خدا گرسنه و تشنه شده‏اند اينان در روز قيامت سير مى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815641498




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاپ قهرماني كشتي آزاد جام تختي بازهم در ايران ماند جامي كه زيبا نشد


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: كاپ قهرماني كشتي آزاد جام تختي بازهم در ايران ماند جامي كه زيبا نشد
سي و دومين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد دهه مبارك فجر جام تختي كه مرحله دوم جايزه بزرگ فيلا محسوب مي‌شود با حضور كشورهاي ايران، روسيه، قزاقستان، گرجستان، مغولستان و عراق طي روزهاي 20 و 21 اسفندماه در سالن 12 هزار نفري آزادي تهران برگزار شد كه در پايان تيم ايران با كسب 6 مدال طلا به مقام قهرماني دست يافت و تيم‌هاي روسيه و قزاقستان به ترتيب دوم و سوم شدند. رقابت‌هاي روز دوم در حالي در اوزان 60، 74، 84 و 120 كيلوگرم برگزار شد كه در روز اول كشتي گيران ايران و روسيه به مدال طلا رسيده بودند. مدال‌هاي طلاي 4 وزن دوم رقابت‌ها نيز به كشتي‌گيران ايران رسيد تا به اين ترتيب تيم ايران در پايان مسابقات نيز بر سكوي قهرماني قرار بگيرد. تيم كشورمان با 66 امتياز قهرمان شد و تيم‌هاي روسيه با 47 امتياز و قزاقستان هم با 40 امتياز دوم و سوم شدند. به اين ترتيب طبق سال‌هاي اخير باز هم هيچ كشوري نتوانست در اين تورنمنت جام قهرماني را از ايران بگيرد.
فدراسيون كشتي كه براي اين مسابقه‌ها تبليغات زيادي انجام داده بود اما در نهايت اين دوره هم چيز خاصي نسبت به سال‌هاي گذشته نداشت و همانند يكي دوسال اخير بازهم چه به لحاظ فني و چه به لحاظ استقبال تماشاگران نتوانست به موفقيت چشمگيري دست يابد. فدراسيون كشتي از جمع زيادي از قهرمانان سال‌هاي گذشته كشتي دعوت كرد تا با حضور خود در سالن مسابقه‌ها كمي به افزايش اهميت رقابت‌ها كمك كنند اما حضور و دعوت اين قهرمانان هم نتيجه نداد و در نهايت هم جام تختي با همان كيفيتي كه در سال‌هاي گذشته داشت به پايان رسيد و البته اين بار بعضي از قهرمانان قديمي كه هميشه منتقد نحوه برگزاري اين رقابت‌ها بودند لب به تعريف گشوده و از اين مسابقه‌ها به نيكي ياد كردند! تعداد كم تماشاگران حاضر در سالن مسابقه‌ها كه بدجوري به چشم مي‌آمد، حسابي اين رقابت‌ها را تحت تاثير خود قرار داد تا شاهد يك تورنمنت سرد و بي روح باشيم البته در چند وزن، چند مسابقه خوب به نمايش گذاشته شد اما واقعيت اين است كه هرگز نمي‌توان به اين تورنمنت كه امسال با عنوان جام جايزه بزرگ هم برگزار شد نمره قبولي داد و آن را در حد نام تختي دانست. معلوم نيست كه اين مسوولان تا به كجا مي‌خواهند وعده بهبود اين شرايط را بدهند. سال‌ها است كه مسوولان فدراسيون مي‌گويند سال بعد براي اين رقابت‌ها برنامه ريزي مي‌كنند ولي سال بعد فرا مي‌رسد و هزينه‌هاي زيادي انجام مي‌شود اما بازهم همان اتفاقات سال‌هاي پيش دوباره تكرار مي‌شود.
در رقابت‌هاي امسال شايد مهمترين مساله به عدم حضور كشتي گيران تركيه برمي‌گردد. در حالي كه فدراسيون كشتي قبل از اين مانور خيلي زيادي روي حضور ترك‌ها و حتي استفاده آنها از رمضان شاهين داده بود اما در كمال تعجب اين كشور اصلا در مسابقه‌ها شركت نكرد در حالي‌كه در طول سال‌هاي اخير اين كشور يكي از تيم‌هاي ثابت حاضر در رقابت‌هاي بين‌المللي بود كه در ايران برگزار مي‌شد.

دست خالي ايران
در جام سي و دوم كشتي گيران ايران تنها در وزن 55 كيلوگرم ناكام بودند كه اين نشان مي‌دهد چقدر در اين وزن كار سختي در پيش داريم. نفر اول اين وزن در تيم ملي حسن رحيمي است كه البته هنوز او هم با چند دوره حضور در رقابت‌هاي جهاني به يك كشتي گير ششدانگ تبديل نشده است اما در اين مسابقه‌ها واقعيت ديگري هم مشخص شد و آن اينكه نفرات دوم و سوم فاصله خيلي زيادي با رحيمي دارند و قطعا بايد رسول خادم فكري به حال اين وزن كند. در وزن 55 كيلو گرم نريمان اسرافيلوف داغستاني كه عنوان دار جهاني هم هست به مقام قهرماني رسيد. او در مسابقه فينال يك خارجي مطرح ديگر را شكست داد. ناران باتار مغول كه با ناداوري در مرحله يك چهارم نهايي سلطاني را برده بود در فينال مغلوب اسرافيلوف شد. مدال برنز هم به كشتي گيران گرجستان و قزاقستان رسيد.

كمي كشتي ايراني
در وزن 60 كيلو گرم بهنام احسان پور با شكست حسن مرادقلي به مقام نخست جام تختي دست يافت. او در فينال با نتايج صفر- 2 كلينچ، 2- صفر و يك- يك از سد حسن مرادقلي گذشت و قهرمان اين وزن شد تا ضمن كسب مدال طلا نام خود را به ‌عنوان يكي از مدعيان جدي مطرح كند. احسان در فينال مقابل مراد قلي خيلي هوشيارانه كشتي گرفت و در حالي اين كشتي گير تهراني را برد كه مرادقلي در نيمه نهايي مقابل عباس دباغي در يك كشتي زيبا و ديدني به پيروزي رسيده بود. بدون شك مسابقه‌هايي كه در اين وزن برگزار شد از زيباترين رقابت‌هاي اين تورنمنت بود. در مسابقه‌هايي كه در اين وزن برگزار شد كشتي گيران از فنون زيباي كشتي ايراني خيلي خوب استفاده كردند. همچنين مصطفي آقاجاني و بانزراگوچ بايانموخ از مغولستان به ترتيب با شكست سيد احمد محمدي و عباس دباغي به مقام سوم مشترك رسيدند.

رمضان نيامد، نصيري درخشيد
در وزن 66 كيلوگرم، همه محو تماشاي درخشش ميثم نصيري شدند. اين كشتي‌گير زنجاني در مرحله نيمه نهايي مقابل كشتي‌گير قزاقستان كه عنوان سومي دنيا را در اختيار داشت به برتري رسيد تا خالق شگفتي باشد. او در فينال هم دست از تلاش برنداشت و توانست مقابل كشتي‌گير روس‌ها به برتري رسيده و صاحب گردن آويز طلا شود. ماگومد آباكارو حريف روس نصيري در فينال كشتي‌گير خيلي قدري نبود اما با اين حال پشتكار نصيري نشان داد كه كادر فني مي‌تواند به او اعتماد كند. البته در اين وزن شكست حسين خاني از نكات مهم بود. محمد نادري كه در اين وزن با ضربه فني مغلوب ميثم نصيري شده بود توانست در نهايت به مدال برنز دست يابد. الياس بكبولاتوف از روسيه هم به همراه نادري به مدال برنز رسيد البته شايد يكي از مهم‌ترين نكات اين رقابت‌ها هم به غيبت رمضان شاهين از تركيه برمي‌گشت. او كه دارنده مدال طلاي المپيك 2008 پكن است قرار بود در اين رقابت‌ها حضور داشته باشد كه چنين اتفاقي رخ نداد.

طحان در تعقيب ببر مازندران
در وزن 96 كيلوگرم عباس طحان در غياب چهره‌هاي شاخصي همچون رضا يزداني و عرفان اميري درخشيد. در ديدار فينال اين وزن عباس طحان از ايران در 2 تايم و با نتيجه يك-صفر (كلينچ) و 3-يك از سد اليزبار اوديكادزه از گرجستان گذشت و نشان طلا را بر گردن آويخت. مدال‌هاي برنز اين وزن نيز به اباذر اسلامي و الياس بختياري از ايران رسيد. عباس طحان هم با اين درخشش نشان داد كه مي‌تواند از سوي كادر فني مورد توجه قرار بگيرد هر چند كه خارجي‌ها در اين وزن اصلا خوب نبودند. او در رقابت‌هاي انتخابي تيم ملي در سال گذشته هم تا فينال پيش رفت كه در اين مرحله او مغلوب رضا يزداني شد و حالا با اين قهرماني بار ديگر ثابت كرد كه مي‌تواند نفر اول اين وزن باشد.

حاشيه ها

همزمان با روز پاياني رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جام تختي سه داور بين‌المللي كشتي آزاد از دنياي قهرماني خداحافظي كردند. حجت‌ا... گودرزي و باقر بهزادنژاد داوران درجه يك بين‌المللي و مديرطاهري داور درجه 2 بين‌المللي همزمان با سي و دومين دوره رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جام تختي از دنياي قهرماني خداحافظي كردند.
- نجم‌الدين عبدالبيكوف سرپرست تيم كشتي داغستان همزمان با روز پاياني جام تختي به خطيب سرپرست فدراسيون كشتي هديه داد. اين هديه كه شامل يك لباس محلي و شمشير بود از سوي فدراسيون كشتي داغستان و توسط سرپرست اين تيم به سرپرست فدراسيون كشتي هديه داده شد.
- رسول خادم مدير تيم‌هاي ملي و امور فني در حين رقابت‌هاي بين‌المللي كشتي آزاد جام تختي توصيه‌هاي فني را به كشتي‌گيران ارائه مي‌داد. خادم پيش از مبارزات كشتي‌گيران كشورمان با حريفان خارجي خود به خصوص در ديدارهاي پاياني نكات فني لازم را به كشتي‌گيران گوشزد مي‌كرد. بر اين اساس خادم پيش از مبارزات، مسائل فني را به ملي‌پوشان تذكر مي‌داد تا آنها با آمادگي كامل به مصاف حريفان خود بروند.

سه|ا|شنبه|ا|23|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 97]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن