تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بنده اى نيست كه به خداوند خوش گمان باشد مگر آن كه خداوند نيز طبق همان گمان با او ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812637225




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فيلم كوتاه، مستند و انيميشن/مذاكره براي ساخت مستند زندگي حجازي /اختتاميه جشنواره 100


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فيلم كوتاه، مستند و انيميشن/مذاكره براي ساخت مستند زندگي حجازي /اختتاميه جشنواره 100
مذاكره براي ساخت مستند زندگي حجازي /اختتاميه جشنواره 100
اختتاميه جشنواره فيلم 100 و حواشي ايجاد شده در اين مراسم ، اعتراض بهرام عظيمي به عدم اكران انيميشن"تهران 1500" در نوروز ،ساخته شدن مستند ناصر حجازي، ساختن فيلمي با موضوع شهيد شوشتري ، توليد 50 عنوان فيلم كوتاه با موضوع شهروندمداري و ... از مهمترين رويدادهاي سينماي مستند،كوتاه و انيميشن ي در اين هفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزاري جشنواره دو روزه فيلم 100 و همچنين برگزاري اختتاميه با شكوه براي برگزيدگان اين رويداد فرهنگي و در نهايت حضور دلگرم كننده اهالي سينما به خصوص آقاي بازيگر در اين مراسم يكي از مهمترين ويژگي هاي خوب اين جشنواره و البته مراسم اختتاميه اين جشنواره بود.

عزت‌الله انتظامي در آيين اختتاميه هشتمين جشنواره فيلم 100 گفت كه فيلمسازي در 100 ثانيه روايت زندگي در كوتاه‌ترين شكل ممكن است. درست مانند زندگي در دنيا كه كوتاه است و به يادماندني و اگر درست زندگي كني عنصر عمق به اين زندگي كوتاه افزوده مي‌شود.

- يكي از ويژگي هاي برگزاري اين جشنواره مديريت سازمان يافته در برگزاري اين رويداد فرهنگي بود كه بر پايه نظم طراحي شده بود. اما مراسم اختتاميه اين رويداد فرهنگي فرصتي تا مديريت آگاه و جوان دبير هشتمين دوره از جشنواره فيلم 100 نمود عيني پيدا كند و همينگونه هم شد. اما حواشي ايجاد شده در برگزاري مراسم اختتاميه جشنواره اين موفقيت را به كام برگزار كنندگان به خصوص حسين غريبي رباني دبير اين جشن فرهنگي تلخ كرد. ماجرا از اين قرار بود كه نورالدين زرين كلك يكي از پيشكسوتان هنر انيميشن به عنوان داور حضور داشت . اين انيماتور در بخشي از صحبت هاي خود در پاسخ به مجري برنامه گفت كه از دانشگاه اخراج شده و به نوعي ماجراي اخراج خود از دانشگاه تهران را بارديگر بيان كرد.

اين موضوع اعتراض يكي از خبرگزاري ها مبني بر چرايي دعوت از يك استاد اخراجي به دلايلي كه در دوران خود بسيار مطرح بود را برانگيخت و درادامه هم حوزه هنري اعلام كرد اين در انتخاب اين انيماتور دچار اشتباه شده است. اما ماجرا به همين جا ختم نشد چراكه شنيديم كه غريبي رباني كه داوري دو دوره از جشنواره فيلم 100 را به عهده داشته از كار خود در حوزه هنري استعفا كرده است.

اما پس از اين رويداد ها و حدس و گمان هايي مبني بر استعفاي رباني ، علي درستكار كارشناس مذهبي اين جشنواره و همچنين داور اين جشنواره طي يادداشتي جوان گرايي در برگزاري اين رويداد را از ويژگي هاي آن دانست و در بخشي از نوشته خود عنوان كرد كه روش و منش همه بزرگان ما بزرگواري و چشم‌پوشي از خطاي همه اطرافيان است؛ نكته‌اي كه قطعا بدون آن نخواهيم توانست داعيه اخلاق و اخلاقي بودن داشته باشيم. بدون به‌ كار بردن اين روش، نه‌ تنها "جذب حداكثري و دفع حداقلي" قابليت تحقق پيدا نخواهد كرد، بلكه زمين بازي محدودتر خواهد شد و احتمال درصد خطاهاي خواسته و ناخواسته بازيكنان و تذكرات متنوع داوران بالاتر خواهد رفت. حيف نيست؟!

- خبر ديگر اينكه بهرام عظيمي كارگردان انيميشن بلند "تهران 1500" اكران نوروزي فيلم خود را حق سينما دوستان دانست و گفت كه اكران نوروزي اين فيلم حق مسلم مخاطب ايراني است كه بعد از 54 سال از تاريخ ورود اين هنر صنعت به ايران در يك عيدانه شاهد فيلم بلند انيميشن باشد.

يكي ديگر از اخبار رسيده در حوزه انيميشين اين است كه سريال انيميشن "عصر حجر" براي دومين بار با مديريت دوبلاژ محمود قنبري دوبله مي شود. اين دوبلور در توضيح اين خبر گفت كه اين سريال يك بار توسط خودم دوبله شده بود و حالا دوباره اين فيلم را براي دوبله مجدد بعد از چند سال به من تحويل داده‌اند تا بار ديگر اين سريال انيميشن دوبله شود.

- يكي از اخبار مهم در حوزه مستند، خبر ساخت فيلمي درباره ناصر حجازي بود به اين ترتيب كه خبر آمد كيومرث پوراحمد، حسن فتحي و بهروز خلجي سه كارگردان سينماي ايران براي ساخت فيلم مستندي درباره زندگي ورزشي ناصر حجازي با خانواده اين قهرمان استقلالي وارد مذاكره شدند.

بهناز شفيعي همسر زنده ياد ناصر حجازي گفت كه مذاكره اوليه با كيومرث پوراحمد مبني برساخت اين مستند انجام شده است. اما اين كارگردان اعلام كرد كه يك پروژه نيمه تمام در دست دارد و قرار است پس از اتمام اين پروژه درخصوص كم و كيف ساخت اين مستند به مذاكره و نتيجه گيري نهايي برسيم.او اظهار تمايل كرد به ساخت اين فيلم توسط كيومرث پور احمد كرد.

- خبر ديگر اينكه موسسه تصوير شهر خبر از توليد 50 فيلم كوتاه با موضوع شهروند مداري در اين موسسه داد. داروغه زاده مديرعامل موسسه تصوير در توضيح چرايي توليد 50 فيلم كوتاه گفت كه در ادامه برگزاري چهارمين جشنواره بين المللي فيلم شهر و در جهت فرهنگ سازي موضوعات شهري اقدام به حمايت و مشاركت50 عنوان فيلم كوتاه (داستاني ، مستند و انيميشن) توسط فيلمسازان خلاق و با تجربه نموده است.

- خبر آخراينكه جواد اردكاني پس از تجربه ساخت فيلم جنگي شورشيرين در دومين همكاري خود با ابراهيم اصغري فيلم سينمايي زندگي "شهيد نورعلي شوشتري" را كارگرداني مي كند و پيش توليد اين فيلم ارديبهشت سال 91 آغاز مي شود.

شهيد شوشتري در سال 1327 در نيشابور متولد شد. او يكي از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بود كه در عملياتي تروريستي به شهادت رسيد.

© 2003 Mehr News Agency .

پنجشنبه|ا|11|ا|اسفند|ا|1390





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن